اخبارویژه

امام جمعه یزد: روحیه چشم‌پوشی از مسایل مادی و رفاه دنیوی در میان وکلا تقویت شود

وکلاپرس- امام جمعه یزد، در دیدار با رییس مرکز وکلای قوه قضاییه بر تقویت روحیه گذشت و صرف نظر کردن از مسایل مادی و رفاه دنیوی در مشاغل پر مسئولیت و دشوار از قبیل وکلا و قضات تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار امروز (۱۷ آبان) با دکتر علی بهادری جهرمی، قضاوت و وکالت را جزو مشاغل بسیار سخت و پُر مسئولیت برشمرد که در کنار آموزش‌های علمی به آموزش‌ های اخلاقی و دینی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: دادستان یزد در خصوص طرح تسهیل مجوز کسب ‌کار: منتظر طوفانی از دعاوی و شکایات و ترغیب مردم به چالش حقوقی باشید

پولی که از راه پایمال کردن حق به دست آید مشکل شرعی دارد

آیت‌الله محمدرضا ناصری در این دیدار درباره امرار معاش وکلا گفت: پولی که از راه پایمال کردن حق به دست آید، ثمن ظلم و دارای اشکال شرعی است.

وی با بیان اینکه البته قاضی باید به «بینه» توجه داشته باشد و ۱۰۰ درصد نباید به برداشت وکیل اتکا کند، افزود: این قبیل مشاغل بسیار سخت و پُر مسئولیت است و در کنار آموزش‌های علمی به آموزش‌ های اخلاقی و دینی نیاز است.

تقویت روحیه گذشت در وکلا و قضات

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه بر لزوم تقویت روحیه گذشت در وکلا و قضات تاکید کرد و گفت: روحیه کمک به مردم به ویژه افراد کم بضاعت نیز باید در این ۲ گروه تقویت شود و در کنار این، خدا را روزی رسان و قدرت خود را از آن خدا بداند.

صرف نظر کردن از مسایل مادی و رفاه دنیوی باید در میان صاحبان مشاغل پرمسئولیت نظیر وکلا تقویت شود

ناصری با بیان اینکه روحیه صرف نظر کردن از مسایل مادی و رفاه دنیوی باید در میان صاحبان مشاغل پرمسئولیت نظیر وکلا تقویت شود، اظهار کرد: در چند آیه قرآن، خداوند مستقیم به انسان در این مورد امر می کند،

وی یادآور شد: در یکی از آیه ها به سپردن امانت الهی به اهل آن تاکید و امر شد، زیرا قرآن فرزندان، جامعه، اسلام، مفاهیم قرآنی، حق و حقوق انسان‌ها را همه از مصادیق امانت الهی می داند.

بیشتر بخوانید: حرفه وکالت و چالش‌های اخلاقی آن در گفت و گو با فیلسوف اخلاق احد فرامرز قراملکی

وی عنوان کرد: قضاوت که باعث می شود حق به حق‌دار برسد نیز رد امانت الهی است و اگر قضاوت‌های ما آلوده به خواسته های نفسانی شود، امر خدا بر زمین مانده زیرا حق به حق‌دار نرسیده است.

وکیل اگر بخواهد از باطل دفاع کند و آن را به کرسی بنشاند، خسران دیده است

امام جمعه یزد ادامه داد: حتی معلمان در تربیت فرزندان به عنوان امانت الهی، وظیفه دارند آن را به نحو مطلوب تربیت کنند و آنچه خدا به آنها امر کرده، به کار گیرند تا فرزندانی شایسته و متدین بار آورند اما برخی معلمان نسبت به این موضوع غفلت می کنند.

وی عنوان کرد: وکالت نیز از جمله مشاغل سخت است و از آنجا که پای پول و رفاه دنیوی در میان است، باید تقوا، حق و انصاف رعایت بشود و یک وکیل می‌داند حق با کدام طرف دعواست، اگر بخواهد از باطل دفاع کند و آن را به کرسی بنشاند، خسران دیده است.

رییس مرکز وکلا: دست نیاز به سوی حوزه های علمیه برای آداب وکالت و کارشناس رسمی دراز می کنیم

رییس مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در این دیدار با بیان اینکه در یزد ۵۰۰ وکیل و کارآموز و ۲۰۰ کارشناس وکالت در حوزه های حقوقی و کارشناسی فعالیت دارند، اظهارکرد: آماده هستیم از این ظرفیت در رفع مشکل مردم و مراجعان به دفاتر ائمه جمعه استان یزد استفاده شود.

بیشتر بخوانید: آیت‌الله مهدی هادوی : هر چه در پذیرش وکیل سختگیری بیشتری کنیم حقوق مردم هم بهتر حفظ می شود

علی بهادری جهرمی ادامه داد: این مجموعه در حوزه معاضدت پیشگام است و به مراجعان دستگاه های حمایتی و عموم مراجعان به دستگاه قضایی، خدمات رایگان ارایه می دهد.

وی بیان کرد: در حوزه آداب القضا، اقدام های خوبی انجام شد اما در حوزه وکالت و کارشناس رسمی دچار ضعف هستیم و دست نیاز به سوی حوزه های علمیه دراز می کنیم زیرا نیاز به احکام مبتلابه در این ۲ حوزه وجود دارد.

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا