گفت و گو

تضارب آرا و اختلاف دیدگاه ها عامل شکوفایی کانون وکلا

گفتگو با احسان یادگاری عضو کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

وکلاپرس- عضو کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز رشد و شکوفایی کانون را محصول تضارب آراء و اختلاف در دیدگاه ها دانست و درخصوص صلاحیت اعضای منتخب نظر داد.

هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در هفته اخیر اعضای کمیسیون روابط عمومی این کانون را انتخاب کرد.

اعضای کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز شامل احمد رضا اسعدی نژاد، محسن یزدانی، سیما یوسفی انچه، رقیه ابراهیم پور امام، فائزه دلفان آذری، نازنین باژوند، مصطفى موسوی، شیرین ولد خانی، خرم باربد، لیلا نوایی، محمد آشتبنه، علی صریحی، عبدالرضا دهقان، محسن رضایی و احسان یادگاری می شود.

اعضای کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز در نخستین جلسه خود در تاریخ ۱/۷/۱۳۹۹ احمدرضا اسعدی نژاد را به عنوان دبیر اول، محسن یزدانی را به عنوان دبیر دوم و نازنین باژوند را به عنوان منشی این کمیسیون تعیین کردند.

احسان یادگاری، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کمیسیون روابط عمومی کانون مرکز، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس از رویکرد این کمیسیون و چالش های پیش رو سخن گفت.

از سوابق وی در حوزه فعالیت رسانه ای، می توان به همکاری با سایت تبیان اشاره کرد.

همکاری با رسانه های جمعی و اصحاب رسانه از جمله وظایف کمیسیون روابط عمومی

این وکیل دادگستری درخصوص وظایف و رویکرد این کمیسیون اظهار کرد: از اهم وظایف کمیسیون روابط عمومی که می شود آن را به قلب کانون وکلا تشبیه کرد، اجرای سیاست های اطلاع رسانی کانون وکلا است. علاوه بر این ایجاد هماهنگی جهت برگزاری جشن استقلال کانون وکلا، دیدار نوروزی، مراسم تحلیف و اختبار همکاران کارآموز از دیگر وظایف این کمیسیون است. برگزاری جلسات همایش و هم اندیشی که توسط سایر کمیسیون ها مانند کمیسیون آموزش و فرهنگ هنر برگزار می شود با هماهنگی و اطلاع رسانی توسط کمیسیون روابط عمومی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همکاری با رسانه های جمعی و اصحاب رسانه جهت انعکاس نشست خبری و اطلاع رسانی مناسب عملکردهای بخش های مختلف نیز بر عهده این کمیسیون است. از دیگر وظایف این کمیسیون، پاسخگویی به ابهام ها، تهیه و اجرای طرح های تبلیغاتی بنا به رخدادهای مختلف، اجرای مناسب مراسم ها و مناسبت ها، همکاری با کمیسیون انتشارات جهت انتشار خبرنامه، نشریه و مدیریت پایگاه های اطلاع رسانی است.

تحولات کمیسیون روابط عمومی با افزایش اهمیت فضای مجازی

یادگاری با بررسی و ارزیابی عملکرد دوره های گذشته گفت: ضمن تشکر از همکاران که در ادوار گذشته در این‌ کمیسیون فعالیت کردند و زحمات زیادی را متحمل شده اند، نباید فراموش کنیم که روند اطلاع رسانی و اجرای وظایف کمیسیون روابط عمومی به واسطه بروز و ظهور شبکه های اجتماعی و اهمیت پیدا کردن فضای مجازی در زندگی و روزمره گی هایمان، دست خوش تغییر شده است و کمیسیون روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنا نیست و هم اکنون در حال هماهنگ شدن با این شرایط است. امیدوارم در این دوره بتوانیم نقصان هایی را که در دوره قبل شاهد بودیم مرتفع و شاهد پویایی کمیسیون در دوره حاضر باشیم.

بیشتر بخوانید:

کرونا؛ چالش فعلی کمیسیون روابط عمومی

بادگاری مهم ترین چالش پیش روی این کمیسیون را شرایط فعلی کشور با وجود بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: شیوه کرونا سبب شده است فعلا امکان عملیاتی شدن بسیاری از اقداماتی که کمیسیون روابط عمومی کانون مرکز در نظر داشته است فراهم نگردد.

رشد و شکوفایی محصول تضارب آراء و اختلاف در دیدگاه ها است

وی درخصوص صلاحیت و شایستگی گروه انتخاب شده برای این کمیسیون افزود: موضوعی که در مورد انتخاب اعضای کمیسیون ها در جلسات هیأت مدیره مطرح شده است و برخی همکاران نسبت به آن انتقاد دارند، انتخاب اعضای کمیسیون ها بر حسب قرابت دیدگاه صنفی به اکثریت اعضای هیأت مدیره است و نه بر اساس رزومه محوری و شایسته سالاری. معتقدم رشد و شکوفایی محصول تضارب آراء و اختلاف در دیدگاه ها است اما آنچه امروز در هیأت مدیره شاهد آن هستیم عبارت است از انتخاب اعضای کمیسیون ها بر اساس نزدیکی به جریان فکری صنفی نزدیک به اکثریت.

بیشتر بخوانید:

کمیسیون روابط عمومی نباید اختصاص به جناح خاصی داشته باشد

وی ادامه داد: آنچه واجد اهمیت است اعتلای خانه صنفی قطع نظر از تعلق و خواستگاه اعضا و تفاوت در دیدگاه هاست. لذا امیدوارم با افزایش آستانه تحمل نظر مخالف، بتوانیم در این دوره شاهد عملکرد خوب کمیسیون ها باشیم و ‌شخصا اعتقاد به تعامل و همکاری با سایر همکاران دارم؛ چرا که کمیسیون روابط عمومی متعلق به آحاد وکلا و عامل ارتباط با بدنه وکلا است و نباید اختصاص به جناح یا جریان فکری خاصی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا