اخبار اسکوداویدئوویژه

برنامه میز اقتصاد ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ با حضور نایب رئیس اسکودا + ویدئو

وکلاپرس- برنامه میز اقتصاد امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ با حضور ابراهیم کیانی نایب رئیس اسکودا و مرتضی زمانیان کارشناس اقتصادی از شبکه خبر سیما پخش شد.

پس از پخش چند برنامه گفتگو محور با حضور مخالفان کانون های وکلا از سیما، امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ فرصت محدودی برای بیان دیدگاه های یک نماینده از کانون های وکلا در حضور یک نفر از مخالفان ایجاد شد.

نایب رئیس اسکودا در این فرصت محدود، ضمن بر شمردن عواقب خطرناک مداخلات اقتصاد دانان در امور حقوقی و نظام قضایی کشور، به برخی موارد از جمله پایین آمدن سطح نمرات پذیرفته شدگان اشاره کرد.

کیانی در این برنامه تلویزیونی به ضرورت نگاه حقوقی و قضایی به مسائل حقوقی و قضایی کشور و تفکیک این مسائل از موضوعات حقوقی که در حوزه تخصصی وزارت اقتصاد و اقتصاد‌دانان است تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه ویدئوی کامل این برنامه تلویزیونی را می بینید:

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. ایشون همونی نیست که به حقوق خوان ها توهین میکنه؟
    آقای کیانی لطف کنید کارنامه خود را تحویل سایت وکلاپرس بدهید تا منتشر کنند و صلاحیت علمی شما مشخص شود.
    سوالاتی که طرح می کنید اغلب هر سوال سه تا چهار خط و مفهومی هستند.
    فکر نکنم خود شما بتونی به سوالات جواب بدی.

    و خلاصه سطح پایین نمرات بخاطر سوالات غیر استاندارد شماست نه سطح علمی داوطلبان .

  2. کیانی از ابتدا تا انتها مغلطه کرد.
    متاسفم که بگم
    بهترین روش برای کمک به تخریب نهاد وکالت همین روشیه که کیانی در پیش گرفته.
    استراتژی ظاهرا تهاجمی که در
    توسل به مغالطه و تندزبانی و نیش و
    کنابه زدن و استفاده از مکرر و ناخوشایند از مغلطه اظهار فضل که بقیه نمی دونند و ما می دونیم و لذا حرف ما حسابه بروز داشت، خطای نابخردانه کیانی در این مناظره بود.
    ک
    اصرار به استفاده از مغلطه نمره خام برای اثبات بیسوادی پذیرفته شدگان فعلی(که انصافا بخشی از اونها بیسوادن) در حالی که بی مبنا بودن این استدلال ثابت شده است ، از کیانی با تمام هارت و پورتش یک بازنده تمام عیار ساخت.
    مهمان دیگه برنامه علیرغم اینکه موضعش دفاع از اقدامات مخرب مجلس بود ولی به خوبی به کیانی پاسخ داد. به طوریکه در چشم یک ناظر بیطرف، موضع مجلس و بانیان این طرحها و قانونهای مخرب موضع حق به نظر امد.
    مهمان برنامه جوابش به مغلطه نمره خام کاملا درست بود. اشاره به اینکه عامل پایین امدن نمره های خام سخت و غیر استاندارد بودن سوالات بوده، موضوعیه که با داده های منتشر شده رتبه های برتر ازمون امسال هم انطباق داره.
    اینکه نفر اول ازمون امسال نمره خام ۱۴.۲ کسب کرده که از نمره خام نفر ۱۱۶ ازمون کانون مرکز در سال ۸۶ پایین تره،
    یا اینکه نفر اول سهمیه(۴ کل) امسال نمره خام ۱۳ کسب کرده که از نمره خام ۳۶۹ ازمون کانون مرکز در سال ۸۶ پایین تره نشون میده که ادعای مهمان برنامه کاملا حسابه.
    یه حرف حساب دیگه هم زد این مهمان که کیانی ابدا جوابی نداشت در قبالش و ناچار شد مجددا به فرافکنی نمره خام و درصدهای منفی متوسل بشه! حرف حساب اون مهمان دوم این بود که ازمون نباید ملاک وکیل شدن باشد. بلکه صرفا فرایندیست که بناست منتهی به وکیل شدن یک پذیرفته شده بشه.
    به عبارتی اشاره کرد که کانونها می توانند در فرایند وکیل شدن یعنی کاراموزی از یک پذیرفته شده ضعیف یک وکیل تمام عیار بسازند والا مردودش کنند.
    البته درماندگی کیانی در قبال این حرف حساب هم اینه که رویه کانونها طی این دو دهه متاسفانه همین بوده.
    اونا به صرف برگزاری ازمون و پذیرفته شدن داوطلبها، فرد رو وکیل به حساب میاوردند.
    و اون ازمون اختبار موضوع ایین نامه ۳۴ و ۸۸ رو به طور فرمالیته برگزار میکردند.
    ولی همون طور که عرض شد، استراتژی غلط کیانی که فکر میکرد بهترین دفاع حمله ناشیانه است، باعث شد به مغالطات و پرت و پلاهای مهمان هم پاسخ درستی ندهد. اینکه اساسا معنای استقلال اونچه که ایشون اظهار کرد نیست؛ اونچه که انحصار گفته میشه (سهمیه بندی هییت سه نفره با اکثریت قوه قضاییه) ناشی از محدودیتهای دادگستری ها در جذب کاراموز است؛ جوابهایی بود که می توانست به اظهارات مهمان برنامه بدهد.
    ضمنا می توانست به جای نفی شاخص تراز(که انصافا شاخصی به مراتب علمی تر از نمره خامه) و اصرار ناشیانه بر روی نمره خام که باعث رسوا شدنش هم شد و مقایسه با سایر ازمونها، به این موضوع بپردازده که حد نصاب ۷۰ درصد نصاب پایینی است و مجلس این نصاب رو افزایش بده.

    خلاصه!
    ارزو میکنم هرچه زودتر شر دوستانی که دوستی شون از دشمنهایی مثل مجلس برای نهاد وکالت خطرناکتره از سر اسکودا و کانونها و نهاد وکالت کم بشه.
    افرادی که به جای اصلاح ابرو چشم رو کور می کنند. افراد تربیون دوستی که معدود فرصتهایی رو که صدا و سیما نصیب جامعه وکالت میکنه با هارت و پورت و مغلطه از بین می برند و نهاد مظلوم وکالت رو در چشم جامعه بی اعتبار میکنند کاری می کنند که جای ظالم و مظلوم در این ماجرا عوض بشه.

    1. زمانی که من نظرم را گذاشتم هنوز نظرات اینجا، تایید نشده بود، شما هم ولی دقیقا حرف مرا زده اید جناب آقای بوشهری، آقای کیانی اگر در پرونده هایش هم اینگونه دفاع می کند که ضررش بیشتر است از دفاع نکردن، متاسفانه آبروی کل وکلا را هم برد با به قول شما بدزبانی، مثل کسی که دعوای کوچه بازاری دارد صحبت کرد نه یک وکیل فرهیخته، شان وکالت را به شدت مخدوش کرد و برای من شخصا سوال شد که این آقا چگونه نایب رییس شده با این وضعیت؟ یعنی بهتر از این شخص نبود؟ متاسفانه امثال اینها فکر می کنند هتاکی به طرف و تازیدن، دفاع است، در حالیکه این روش …. است، نه آدمی که قرار است با سواد و دلیل و استدلال و منطق صحبت کند، و یقینا در این دفاع باخت بدی برای کانونهای وکلا رقم زد، و اصولا مردم هم می گویند کسی که در دفاع عصبانیت دارد، لابد حق با او نیست… من که شخصا از صحبتهای آقای زمانیان کاملا قانع شدم که نیت آنها خیر است، هدفشان حقیقتا زدودن انحصار است، ولی رفتار خود کیانی اصلا بازتاب انحصارگرایی ……برخی قسمت صحبتهای آقای زمانیان هم در خور تامل بود، واقعا چرا نباید سوابق وکیل مشخص باشد، مثلا خود من بدانم همین دادیاران انتظامی کانون وکلا خودشان چند شکایت از مردم و با چه موضوعاتی داشته اند؟ خود مدیران همین طور..

  3. آقای نایب رئیس کانون کاملا دروغ میگه چون من خیلی بهتر از نمرات را کسب کردم و قبول نشدم و حاضرم کارنامه را اعلام کنم از ساری

    1. آقای عبدالرحیم نجفی امیری کاری نداره شما از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، کارنامه خودتونو از کانون وکلای مازنداران بخواید و از سایت وکلاپرس خواهش می‌کنم که کارنامه شما رو در سایت منتشر کنه. هم رشته‌ای گرامی همین الان در سامانه مزبور ثبت‌نام کنید و کارنامه تونو در همین سایت منتشر کنید.

  4. نائب رئیس اسکودا: هدف طراحان مصوبات اخیر مجلس نابودی علم و تخصص است
    این گفته به نوعی توهین ؛ تهمت و افترا به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تضعیف آن بوده و قابل پیگرد قانونی است .

  5. کجای فرصت کیانی محدود بود!!! کیانی بود که همش تو حرف کارشناس اقتصاد می‌پرید و نمیگذاشت حرف بزنه.واقعا متاسفم برای نائب رئیس کانون وکلا با این لحن صحبت کردن .بعد میگن تراز شده ۵۰۰۰ .کجا این اتفاق افتاده!!! آخرین نفر قبولی ۶۶۹۷ ترازش بوده.کجا۵۰۰۰ بوده!!!وقتی آزمون رو اونقدر سخت طرح میکنید که میانگین یک درصد برتر میشه ۷۰۰۰،خب معلومه که درصدها میاد پایین.
    سوال مهمی که من دارم اینه که اگه میانگین یک درصد برتر شده ۷۰۰۰ پس باید تراز آخرین افراد قبولی زیر ۶۰۰۰ بشه.خب پس چرا تراز آخرین افراد قبولی شده ۶۶۹۷!!! چرا تراز من که شده ۶۵۰۰ قبول نشدم. به خدا توی محاسبات تراز هم کانون وکلا دخل و تصرف کرده.

  6. نایب رییس اسکودا ایشالا تقاص سالهای عمر پشت آزمونهای سخت تکراری بی‌نتیجه مارو شورای نگهبان ازتون بگیره

  7. فقط به نماینده همین هیئت مقررات زدایی و به اصطلاح کارشناس اقتصادی نگاه کنید هیچی برای گفتن نداشت و جالب‌تر این که مرتضی زمانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه هم هست! اینا به جایی که برن به وضعیت ویران اقتصاد مملکت از جمله مسکن، خودرو و غیره برسند اومدن چسبیدن به آزمون کارآموزی وکالت و تخریب کانون وکلای دادگستری که هیچ ربطی بهشون نداره! در این‌که ساختار فعلی کانون وکلا، معیوب و بیمار هستش شکی نیست مثلاً همین حق بیمه و بازنشستگی که هر سه ماه یکبار به حساب صندوق حمایت وکلا واریز میشه اما دریغ از وجود یک بیمه خدمات درمانی برای وکلا و عدم برگزاری دوره‌های آزموشی مؤثر برای وکلای پایه یک در مسائل مختلف حقوقی. موفق و پیروز باشید.

    1. آقای امیر حسام، این ماجرای صندوق حمایت یکی از ارگانهای ذیربط مجموعه کانونهاست که به شدت نیازمند تحقیق و تفحص
      در طی این ۴ دهه، این صندوق به ارزش پول امروز سالی بالای ۳۵۰ میلیارد تومن فقط از وکلا و کارآموزان اخذ کرده و به بهانه محدودیت های قانونی (الزام به سپرده گذاری )، این پول هنگفت رو به بدترین شیوه ممکن هزینه کرده
      میشه با اطمینان گفت که
      این پول که میتونست منشا تولید ثروت و اشتغال در کشور بشه و از قبل ارزش افزوده اون هم این صندوق و اعضای اون مبدل به یکی از مرفه ترین و در آسایش ترین جوامع حرفه ایی بشن و دوران بازنشستگی بدون دغدغه ایی رو سپری کنن، تقریبا حیف شده.
      عامل این حیف شدن هم
      انفعال مدیران این صندوق طی این چند دهه و تلاش نکردن برای تغییر دادن قانون و برداشتن محدودیت های قانونی پیش روی تنوع بخشی به سرمایه گذاری ها
      و اکتفای صرف به سرمایه گذاری در خرید ملک و سپرده گذاری به بهانه محدودیت های قانونی بوده.

      نتیجه این انفعال و ترک فعل هم در حال خودش رو در وضعیت اسف بار بیمه درمانی(یا بهتره بگیم نبود بسمه درمانی) وکلا نشون داده و احتمالا تا دهه آینده که دوره طلایی وکالت از لحاظ درآمد به پایان رسید و صندوق با حجم عظیمی از وکلای متقاضی بازنشستگی مواجه شد، در تامین حقوق و مستمری اونها هم نشون خواهد داد.

    2. خوب شما که خودتون می دونین کانون چجوریه چرا دفاع می کنید ازشون بگذارید تحولاتی صورت بگیره اگر شما را شستشوی ذهنی داده اند که وضع بدتر میشه در اشتباهید گرانی ها مربوط به دولت است نه مجلس البته نمی خوام بگم مجلس کلا هیچ کاره است ولی تا دولت نخواد کاری پیش نمیره

  8. درود خدا به آقای زمانیان که حرف دل ما را گفت ازتون واقعا تشکر میکنم بابت اشاره کردن به اینکه آزمون بسیار سخت و غیراستاندارد بود ببین کیانی به کی میگه دروغگو

  9. من کاری به دروغ پراکنی در خصوص کارنامه های کذایی با نمره منفی ندارم،چون بهرحال معیار قبولی کسب تراز بیش از ۶۳۰۰ بوده و اگر۷۰ درصد یک درصد برتر یک آزمون استندارد نمره منفی میشه پس بدا به حال طراحان و برگزار کنندگان اون آزمون و همچنین کاری هم ندارم که در بک جمعیت ۱۱۰ هزارنفره نزدیک ۱۰ هزار نفر یعنی حدود ۸ درصد قبول شدن.
    حرف من خطاب به کسانی هست که ژست باسوادی میگیرن و جدیدالورود ها رو بی سواد میخونن.امروز مصاحبه یکی از نفرات برتر آزمون رو‌میخوندم.ایشون سال ۹۹ (یعنی بصورت مجازی)وارد رشته حقوق شدن در دانشگاه پیام نور و در عرض دو یا سه سال لیسانس گرفتن.بااحترام به این سخص و در یک نگاه کلی در عرض ۲،۳ سال کلاس مجازی در چنین دانشگاه هایی قطعا کسی حقوق دان نمیشه اما نفر برتر آزمون وکالت شده،پس لطفا صرف یک نمره بالاتر یا پایین تر در آزمون ها رو ملاک سواد یا بی سوادی و ورود ضربه به بدنه حقوقی کشور معرفی نکنید.ضربه به نظام حقوقی از وابستگی و رانت و بی کفایتی متولیانش هست و با تخطیه و تخریب تازه واردین و نشر دروغ اعتبار و آبرویی برای کسی کسب نمیشه.

  10. موضوع میزگرد درگاه ملی مجوزها بود.آقای کیانی علی رغم اینکه بارها ازشون پرسیده شد ارتباط نفی استقلال کانون ها و ورودشون به درگاه چی هست از پاسخ طفره رفتن و مدام صحبت رو به سمت ظرفیت ها و صلاحیت علمی پذیرفته شدگان اخیر میبردن و با فرافکنی از پاسخ به این سوال که چه کسی و با چه معیاری تعیین کننده چگونگی انتقالی ها و مباحثی از این دست اجتناب کردن.
    بله آقای کیانی شماها قدرت و تزکیه کانون های وکلا رو با سالها عدم شفافیت و عدم پاسخ گویی و یکه تازی و استفاده فراقانونی از قانون هایی که بخوبی میشناختینشون از بین بردین.و درست به همین شیوه بزن و داد کن در این مصاحبه نفس هر پرسش کننده ای رو بریدید.
    به امید اینکه افرادی دلسوزتر در سالیان آتی بتونن این آشفته بازاری که شما ساختین رو دوباره درست کنن

  11. به نظرم صحبتهای آقای زمانیان منطقی تر بود و هدف نظارت بر مثلا هزینه های نقل و انتقال است ولی طبیعی است کانونهای وکلا زیر بار نمی روند و می گویند ما مستقلیم، بودجه از دولت نمی گیریم لذا جواب هم پس نمی دهیم و باید با همین هزینه ها که زمان نقل و انتقال می گیریم خودگردان باشیم و خرج کانونها را در آوریم

  12. دوستانه می گویم به عنوان یک وکیل، اسکودا اگر هم بخواهد از وکلا دفاع کند، این آقای کیانی جسارتا خیلی تند و با لحن توهین آمیز صحبت می کند و دفاعش بیشتر ضرر می زند، تا سود برساند، خود من صحبتها و طرز دفاع آرام و منطقی آقای زمانیان که وکیل هم نیست بیشتر پسندیدم آخه چرا انقدر این جناب کیانی عصبی است، چرا وسط حرف طرف می پرد، اینها اشکال دفاعی است صرف نظر از کل بحثش که کلی گویی می کند

  13. سلام
    بیان آزمون کلا بردارن دوره کار آموزی رو بکنن ۵سال طرف تجربی یاد بگیره بهتر از تست هست که

  14. من سال آخر ارشد هستم میخواستم بیام امتحان وکالت بدم این اقا رو دیدم پشیمون شدم اگه امثال این قراره برا ماها تصمیم بگیرن که جلو دوربین صداسیما این طرز حرف زدنشه وای به جایی که دوربینم نباشه فک کرده فقط خودشه سواد داره، اه اه اصلا نمیام

  15. برخی از نفرات قبلی که به قول آقای کیانی با رعایت ملاحظات علمی قبول شدند را بنده سراغ دارم گزارش تخلف را هم به کانون داده ام. وکیل بخاطر یک میلیون اعداد را تغییر و دستکاری نموده تا یک پیرمرد ۸۰ ساله را اغفال کند و سر او را کلاه بگذارند ، یا اینکه دو وکیل یک پیرمرد ۷۰ ساله را به ۵ اتهام واهی به دادسرا و دادگاه می کشاندند در آخر هم پیرمرد ۷۰ ساله از همه اتهامات تبریه می شود . آیا این دفاع از حقوق مردم و نظام خواهی است . شما اگر به مکانیکی بروید قیمت تعمیر و تعویض قطعات را زده ، قیمت عمل و جراحی در پزشکی مشخص است. تا حدی هم نسبت به امور باید پاسخگو باشند . اما قیمت وکلا چگونه تعیین می شود. ساعتی؟ کیلویی؟ براساس زمان حضور در دادگاه و…؟ وکیلی که می داند موکلش حقی ندارد فقط بخاطر آزار و اذیت و…. پیرمرد ۷۹ ساله را به دادگاه و دادسرا می کشاند مدافع مظلوم است. پیرمرد ۷۰و ۸۰ ساله که توان بالا رفتن از پله های دادگاه و دادسرا را ندارد باید هزینه کند و یک وکیل با قیمت ….. بگیرد تا از خودش دفاع کند.‌ همه اسناد موجود است دیگر تخلفات برخی وکلای باسواد هم موجود است …بعد همدمی گویند این آقایان سوگند میخورند . به چه چیزی قسم میخورند ؟! ایکاش لااقل به توصیه مرحوم کاتوزیان عمل می کردند که اگر موکل آنها دارای حق نیست از او به خاطر پول و اذیت دیگران دفاع نکنند .

    1. اگر این خبر درست باشد و وکیلی با وجود سوگند خود به خاطر یک میلیون تومان اقدام به دستکاری عدد برای اغفال فردی زده باشد کانون باید پروانه این افراد را ابطال نماید که موجب بی اعتمادی مردم به کانون وکلا می شود.

      1. سلام، کانون وکلا برای دفاع از شان و جایگاه کانون نباید به این افراد پروانه دهد . آه مردم مظللوم این کانون را ویران می کتد. مگر یک میلیون چه ارزشی دارد؟ وکلا باید تظلم خواهی کنند . نه اینکه خودشان بهدمردم ظلم کنند .

  16. وقتی وکیل با سواد این کانون که آقای کیانی خیلی به سطح سواد این افراد می تازد. در اقدامی قابل تامل سهم مالیاتی شرکای خود را کاهش و سهم خود و خانواده را بر خلاف نیم قرن به نحوی افزایش می دهد که جمع اعداد از ۱۰۰ هم عبور می کند و نزدیک به ۱۲۷ می شود !!!!!! بهتر است برای این وکلای باسواد ۲ واحد ریاضی دوره ابتدایی گذاشته شود سطح سواد علمی این افراد به صورت ویژه در کانون بررسی و به عنوان نمونه برای وکلای جدید در مراحل کارورزی توضیح داده شود .به جای اینکه از دیگران ایراد بگیرید به سطح علمی و رفتار وکلای پایه یک دارای پروانه دقت بیشتری شود تا اعتبار کانون وکلا آسیب نبیند و قضات متعهد بواسطه اقدامات این افراد صدمه نبینند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا