اخبار اسکوداویژه

تفاهم نامه ۵ ساله بهزیستی و اسکودا؛ افزایش خدمات معاضدتی به مددجویان

وکلاپرس ـ رییس سازمان بهزیستی کل کشور با تقدیر از کانون های وکلای دادگستری در خدمت رسانی معاضدتی به مددجویان بهزیستی گفت:‌ با این تفاهمنامه شرایط برای اقدامات کانون‌های وکلا در همه استان‌های کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در مراسم آئین امضای تفاهمنامه فی‌مابین بهزیستی و اتحادیه کانون وکلا بیان کرد: جهت اجرای ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق معلولان و برای اجرای تکالیفی که در کنوانسیون بین‌المللی حقوق افراد دارای معلولیت داریم، همه این‌ها در کنار هم و باتوجه به مفاد مصرح اصول ۲۱، ۲۹ و ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مافوق همه این‌ها تکلیف وجدانی و انسانی که بر عهده ماست برای اینکه بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا افرادی که دچار مشکل هستند و به لحاظ جسمی یا مالی و مشکلاتی که متوجه آنهاست، این امکان را ندارند که مانند بقیه شهروندان از حق داشتن وکیل برخوردار باشند، این کمک را به آنها برسانیم که دارای برخورداری از داشتن وکیل و مشاور حقوقی باشند.

نامه رییس اسکودا به کانون های وکلا درباره خدمات معاضدتی به مدجویان بهزیستی
نامه رییس اسکودا به کانون های وکلا درباره خدمات معاضدتی به مدجویان بهزیستی

بیش از ۷۰۰ پرونده معاضدت حقوقی رایگان به مددجویان در سال ۹۹

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت داوطلبانه وکلا جای تقدیر و تشکر و سپاسگذاری دارد، بیان کرد: این را باید بیان کرد و گفت و جامعه ما بداند که وکلا در سال ۹۹ بیش از ۷۰۰ پرونده را به صورت رایگان معاضدت حقوقی و قضایی برای مددجویان سازمان بهزیستی داشتند.

تفاهم نامه ۵ ساله شرایط معاضدت حقوقی را در همه استان‌های کشور فراهم می کند

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران تشکر کرد و بیان کرد: امروز با این تفاهمنامه شرایط برای اقدامات کانون‌های وکلا در همه استان‌های کشور فراهم خواهد شد و تفاهم نامه ای که منعقد می شود تفاهم نامه ۵ ساله خواهد بود و این زمینه را فراهم می‌کند که تا ۵ سال آینده این اقدام به شایستگی انجام شود و ادامه پیدا کند. این حق الهی و طبیعی مددجویان سازمان بهزیستی و افراد دارای معلولیت و نیازمندان است که از داشتن یک وکیل حقوقی برخوردار باشند.

رییس اسکودا: وکالت سبقه ای از حقوق بشر دارد

دکتر جعفر کوشا، رییس اسکودا، در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: براساس وظایف قانون بالادستی و قانون عادی، معاضدت قضایی را به عنوان وظیفه و رسالت خود پذیرفته‌ایم و به خاطر همین است که به نمایندگان مجلس که بین آنها زمزمه هایی شروع شده که وکیل کسب و کار می‌کند، می‌گویم وکلا واقعا معاضدت قضایی می کنند و به‌طور رایگان در اختیار جامعه بشری هستند؛ چون وکالت سبقه ای از حقوق بشر دارد. تکلیف قانونی داریم که معاضدت قضایی کنیم. ارجح و اصلح در بحث معاضدت نیز اقشار نیازمند هستند و کسانی که بیشتر نیازمند هستند، اولویت دارند.

وی افزود: فلسفه وجودی حقوق بشری از یک سو و معاضدت قضایی وکلا از سوی دیگر این تکلیف و ماموریت را برای ما ایجاد کرده است که حتما این کار را انجام دهیم. این کار را نباید به عنوان سمبل و نماد در نظر بگیریم و فکر کنیم کار فوق العاده ای داریم انجام می دهیم بلکه تکلیف قانونی ما است.

کوشا گفت: کسی که روی ویلچر نشسته و نمی تواند از پله های دادگستری بالا برود و مانند دیگران وکیل بگیرد و وکالت بدهد ما به‌طور شرعی، اخلاقی، عرفی و قانونی وظیفه داریم از او دفاع کنیم بنابراین ما در اینجا جمع شده ایم که به خودمان متذکر شویم یک کار قانونی را به نحو احسن در چهارچوب تفاهم نامه انجام دهیم.

آمادگی کانون های وکلا برای استقرار وکیل در بهزیستی به صورت شیفتی

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از وکلا خواست معلولان را در اولویت داشته باشند و دفاع خوب و هدفمند و قانونی داشته باشند و تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

کوشا تاکید کرد: در هر زمان شرایط و مکانی آمادگی داریم برای مخاطبان بهزیستی مراجعان کمک های مناسب قانونی در حد تکالیف قانونی خود انجام دهیم و با افتخار آن را انجام می دهیم. اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا آمادگی دارد وکلایی در سازمان بهزیستی استان ها مستقر کند و وکلایی را به صورت شیفتی در آن مراکز مستقر کنیم و حتی اگر کسانی که توان حرکت نداشته باشند ما وکلایی را به درب منازل آنها اعزام کنیم تا معاضدت قضایی حضوری داشته باشیم و این اطمینان خاطر را به آنها بدهیم که از آنها دفاع می‌کنیم.

تصاویر متن تفاهم نامه اسکودا و سازمان بهزیستی را در زیر مشاهده کنید:

متن تفاهم نامه اسکودا و سازمان بهزیستی
متن تفاهم نامه اسکودا و سازمان بهزیستی
متن تفاهم نامه اسکودا و سازمان بهزیستی - ۲
متن تفاهم نامه اسکودا و سازمان بهزیستی – ۲
متن تفاهم نامه اسکودا و سازمان بهزیستی - ۳
متن تفاهم نامه اسکودا و سازمان بهزیستی – ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا