اخبار کانون هاویژه

جلیل مالکی خواستار ورود قوه قضائیه برای جلوگیری از پذیرش فله‌ای کارآموز وکالت شد

گزارش کوتاه یکصد هفتاد و دومین جلسۀ هیأت ‌مدیره کانون وکلای مرکز

وکلاپرس – رئیس کانون وکلای مرکز در جلسه هیات مدیره این کانون نسبت به ورود فله‌ای کارآموز وکالت در سال جاری ابراز نگرانی کرد و از قوه قضائیه خواست در این زمینه ورود کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، دکتر جلیل مالکی در جلسه روز یکشنبه(۱ تیر ۱۴۰۱) هیأت مدیره با بیان اینکه “درصورت عدم جلوگیری از جذب فله‌ای کارآموز وکالت فقط در سال اخیر با برگزاری آزمون‌های پیش رو به اندازه ۴٠ سال اخیر کارآموز وکالت جذب خواهد شد” خواستار دخالت قوه محترم قضایی در جهت جلوگیری از این امر شد.

بیشتر بخوانید:

مشروح گزارش جلسه به شرح زیر است:

یکصد هفتاد و دومین جلسه هیأت ‌مدیره دوره سی‌ و یکم کانون وکلای دادگستری مرکز در ساعت ٠٩:٠٠ روز یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ با ریاست جناب آقای دکتر مالکی و حضورخانم‌ها و آقایان دکتر روحانی، دکترسمامی، دکتر حامدتوسلی، دکتر حبیبی، دکتر حسن زاده، دکتر آذربایجانی، حجتی، دکترضرابی، سنایی، کامیار، دکتر طاهری، حسینی، دکتر اشرافی تشکیل شد.

اعضای غایب: آقایان غفاری فردویی ، دیوسالار

دستور جلسه
١- بررسی مصوبات هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ( دستور ناتمام )
٢- جلسه مشترک با هیأت مدیره محترم کانون وکلای  دادگستری هرمزگان
٣- پرونده های صدور، انتقال و سایر در خواست ها

پیش از دستور
– هیئت‌مدیره مراتب همدردی خود با هم‌وطنان زلزله‌زده استان هرمزگان را اعلام و از مسئولین مربوطه تسریع درکمک ‌رسانی و کاهش آلام این عزیزان را خواستار شد.

– هیأت‌ مدیره دخالت قوه محترم قضاییه در امر داوری به‌عنوان یک روش جایگزین حل‌ و فصل اختلاف با ماهیتخصوصی و ایجاد محدودیت‌ های خلاف قانون برای اشخاص حقیقی و حقوقی مذکور در شیوه‌نامه نحوه جذب و آموزش، صدور و لغو پروانه و تأسیس نهاد داوری را مغایر با ماهیت حقوقی نهاد داوری دانسته و رفع موانع موجود در شیوه ‌نامه مذکور و انطباق آن با قوانین موضوعه در امر داوری را خواستار شد.

– آقای دکتر مالکی گزارشی از جلسه کمیسیون اصلی لوایح دولت درخصوص لایحه نحوه تشکیل مؤسسات حقوقی را به هیئت‌مدیره ارائه نمود. در این جلسه مباحثی همچون ماهیت حقوقی مؤسسه و ترکیب اعضای آن بحث و تبادل نظر شده و نهایتاً بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع گردیده‌است.

– آقای دکتر مالکی گزارشی از آئین رونمایی از مرکز نوآوری‌های تخصصی کانون وکلای دادگستری مرکز را به هیئت‌مدیره ارائه نمودند و از زحمات سرپرست محترم مرکز علمی و کاربردی کانون مرکز و اساتید ذی مدخل در امر طراحی و تصویب دوره‌های تخصصی قدردانی نمودند.

– رییس کانون وکلای دادگستری مرکز مراتب نگرانی خود از تفسیر مغایر با معیارهای صلاحیت سنجی علمی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌ و کار و جذب فله‌ ای کارآموز وکالت با هر سطح دانش و بدون توجه به امکانات آموزشی و تربیتی آن‌ ها توسط نهاد وکالت و قوه قضاییه را ابراز داشت و دخالت قوه محترم قضایی را در جهت جلوگیری از این امر خواستار شد.
 
به گفته‌ی آقای دکتر مالکی درصورت عدم جلوگیری از جذب فله‌ای کارآموز وکالت فقط در سال اخیر با برگزاری آزمون‌های پیش رو به اندازه ۴٠ سال اخیر کارآموز وکالت جذب خواهد شد و این روند هرساله تکرار خواهد شد که با این وصف نه نهاد وکالت و نه قوه محترم قضائیه توانایی آموزش و مدیریت حرفه‌ای آن‌ها را نخواهد داشت.

***

دستور
دستور اول: بررسی مصوبات هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ( دستور ناتمام )

– هیأت مدیره مصوبات چهل و چهارمین همایش هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری را پس از بحث و تبادل نظر تصویب نمود.
دستوردوم: جلسه مشترک با هیأت مدیره محترم کانون وکلای  دادگستری هرمزگان

هیأت مدیره پس از استماع دیدگاه های هیأت مدیره محترم کانون هرمزگان ، در خصوص نحوه کمک به ایجاد ساختار اولیه این کانون تبادل نظر نمود.

دستور سوم:پرونده های صدور، انتقال ها و سایر درخواست ها

– هیأت‌مدیره به‌صورت غیرعلنی به پرونده‌های متقاضیان وصدور و انتقالرسیدگی نمود.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    ضمن احترام به جناب مالکی که دغدغه وکلا و امر وکالت را بر دوش دارند و تلاش می نمایند اما در این راستا بهتر است از جملات و کلمات شایسته در این خصوص بکار برده شود . اینجانب از بکارگیری کلمه فله در صحبت ها ناراحت بوده و مراتب اعتراض خود را اعلام می نمایم
    با احترام

  2. چندین ساله چه قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب اموال این ملت توسط اشخاص حقیقی و حقوقی چپاول میشهحالا هم که قانون براش تعریف کردند سردمدار قانون گریزان بازم تلاش در رد اجرای قانون با کلمات سخیف داره… شهیدان جان دادند و جانبازان اعضاء تا این اقا اینطوری حرف بزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا