اخبار

حکم قصاص محمد قبادلو در شعبه اول دیوان‌عالی‌کشور نقض شد

وکلاپرس- امیر رئیسیان وکیل مدافع محمد قبادلو از نقض حکم قصاص موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، طبق اعلام امیر رئیسیان حکم قصاص محمد قبادلو از بازداشتی های اعتراضات سال گذشته در دیوان نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شده است.

متن رای منتشر شده از سوی دیوان عالی کشور را که توسط یکی از وکلای محمد قبادلو منتشر شده است، در اینجا بخوانید

بیشتر بخوانید:

امیر رئیسیان در توییترش نوشت:
«حکم قصاص محمد قبادلو در شعبه اول دیوان‌عالی‌کشور نقض شد و پرونده برای رسیدگی به ایرادات مربوط به سلامت روانی موکل و صدور حکم به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد.
این دقت‌‌هاست که اعتبار دیوان‌عالی کشور را هنوز حفظ کرده است.
از خانواده شهید کرمپور ممنون هستیم که در اجرای حکم عجله نکردند.»
گفتنی است محمد قبادلو متهم به افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان منجر به شهادت استوار فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور دیگر پلیس شده است.

این دومین اعاده دادرسی در پرونده محمد قبادلو است

امیر رئیسیان، وکیل محمد قبادلو در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اعلام خبر نقض حکم «قصاص» موکلش، درباره جزئیات این مهم، اظهار کرد: «باتوجه آنکه روانپزشک پرونده در کنار ۴۹ نفر دیگر از روان پزشکان کشور در این مورد اعلام نظر کرده بودند و گفته بودند که پرونده محمد قبادلو با توجه به سوابق بیماری او، نیازمند بررسی مجدد و موشکافانه‌تر است، درخواست اعاده دادرسی مجدد ما در شعبه یک دیوانعالی کشور مورد پذیرش قرار گرفت و حکم قصاص او نقض و پرونده برای بررسی مجدد به یکی از شعب دادگاه کیفری ۱ تهران ارجاع خواهد شد.»

او با بیان اینکه «این دومین اعاده دادرسی در پرونده محمد قبادلو است»، گفت: «بعد از رد فرجام‌خواهی و تایید حکم قصاص قبادلو، درخواست اعاده دادرسی ما هم در پرونده، رد شد و پرونده قصاص مورد تایید قرار گرفت اما در تیر ماه، اعاده دادرسی مجددی با تکیه بر نامه روان‌پزشکان و اسناد جدید درباره بیماری قبادلو، به ثبت رسید تا اینکه امروز سرانجام تایید شد و حکم قصاص قبادلو را دیوانعالی کشور نقض کرد.»

بیشتر بخوانید:

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: «اگرچه مساله بیماری محمد قبادلو پیشتر هم توسط روان‌پزشکان مطرح و در لایحه فرجام‌خواهی نیز قید شده بود و امیدوار بودیم که مورد توجه قرار بگیرد ولی شعبه رسیدگی کننده به فرجام‌خواهی توجه لازم را به این موضوع نشان نداد.»

رئیسیان تصریح کرد: «اینبار و در اعاده دادرسی مجدد ما، مساله بیماری قبادلو و نظریه روان‌پزشکان، خوشبختانه از سوی شعبه اول دیوانعالی کشور مورد پذیرش قرار گرفت و با دقت نظر قضات این شعبه، حکم قصاص و اعدام قبادلو نقض شد.»

او درباره شعبه جدید رسیدگی کننده به پرونده قصاص قبادلو نیز گفت: «پیشتر پرونده در شعبه ۱ دادگاه کیفری ۱ مورد بررسی قرار گرفته بود و پرونده اینبار به دیگر شعب دادگاه کیفری ۱ تهران ارسال خواهد شد و امیدواریم با بررسی‌های پزشکی دقیق‌تر و همچنین نگاه کارشناسانه به سوابق پزشکی موکل، موضوع مسئولیت کیفری محمد قبادلو جدی‌تر مورد قضاوت قرار بگیرد.»

امیر رئیسیان همچنین در بخش پایانی اظهاراتش از روان‌پزشکانی که در پرونده محمد قبادلو پیش قدم شده و با نگارش نامه، موضوع بیماری قبادلو را جدی‌تر مورد بررسی قرار دادند، تشکر کرد. همچنین از خانواده شهید محمد کرم‌پور نیز که در اجرای حکم قصاص، عجله به خرج ندادند، نهایت تشکر را به عمل آورد.

نقض حکم قصاص محمد قبادلو

 

‫۳ دیدگاه ها

  1. خدا از شما نگذره که مملکت رو مثل ملک سلیمان کردید . چه فرقی میکنه . چه شهید فرید کرم پور چه ایشان هر دو در حکم برادر ما هستند . ولی وای وای وای وای به حال شما مسئولینی که زیر کولر گازی نشستید و به خاطر لجبازی های خودتون به فکر نقشه جدید برای بر و بچه های ایران هستید . پارسال هم در اوج درگیری ها خبرش رسید که مشغول خرید خانه و ویلا یا همون سوراخ موش در کانادا و . واسه خودتون و آقازاده های خودتون بودید .

  2. هنگام هجمه بر مامورین از سلامت عقلی برخوردار نبوده،!!!همین که تشخیص داده اینها مامورند و باید آنها را ساقط کنه .نشان‌دهنده زوال عقل نیست بلکه تشخیص درست مرتکب است.لذا حکم دادگاه بدوی صحیح است

    1. زوال عقل نداره . دو قطبی داره . ینی بعضی وقتها خوشحاله بعضی وقتها ناخودآگاه کنترلش رو از دست میده…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا