اخبار مجلس شورای اسلامی

داستان دنا پلاس و نمایندگان مجلس

وکلاپرس- اخیرا اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درمورد تحویل دنا پلاس به نمایندگان به قیمت کارخانه به هر نماینده سبب واکنش بسیاری از مردم و مسئولین شده است.

روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در پست اینستاگرامی درخصوص تحویل دنا پلاس به نمایندگان به قیمت کارخانه  به نمایندگان اینگونه توضیح داد:

چند روز پیش خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس به نمایندگان متقاضی تحویل شد.

در ابتدای شروع مجلس، فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت:

۱- استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در این صورت، هزینه ‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌ شود.

۲- تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در این صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه‌ های دفتری ماهانه حذف می ‌شود.

۳- فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

بنده، چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم.

قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.

گفتنی است قیمت نقد این خودرو در بازار فعلی بسیار بیشتر از مبلغ تحویلی آن به نمایندگان مجلس است؛ امری که باعث ایجاد شائبه هایی جدی در این خصوص گشته و واکنش برخی از فعالین سیاسی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید:

با این وجود روح ‌الله ایزد خواه در صفحه اینستاگرامی خود از انصراف خود برای دریافت خودرو خبر داده و طی یک نامه کتبی اعلام کرده است که علی رغم درخواست اولیه، از تحویل خودروی دنا پلاس انصراف می دهد.

انصراف ایزدخواه از تحویل دنا

این مسئله با واکنش مردم و مسئولین مواجه شده است. برای مثال سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسان، در حساب توییتری خود خبر داد که به هر نماینده مجلس یک خودروی دنا پلاس به قیمت کارخانه داده‌اند و قرار است پول آن ماهانه از حساب نمایندگان کسر شود! او در توئیتر خود نوشت:

توییت امام جمعه لواسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا