گفت و گوویژه

آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خراسان با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل انتخابات کانون وکلای خراسان جنوبی گفت: تعداد ثبت‌نام داوطلبین از حد نصاب گذشته است.

به گزارش وکلاپرس، مهلت ثبت نام از نامزدهای اولین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ پایان یافت.

تعداد متقاضیان عضویت در هیات مدیره از حد نصاب لازم گذشته است

دکتر عباس شیخ الاسلامی، رییس کانون وکلای دادگستری خراسان، درخصوص آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی گفت: با تشکیل هیات نظارت در انتخابات کانون وکلای خراسان جنوبی ثبت نام از نامزدها شروع شد و خوشبختانه تعداد متقاضیان عضویت در هیات مدیره با استقبال خوب همکاران مواجه شد و از حد نصاب لازم گذشته است.

وی در پاسخ به تعداد ثبت نام متقاضیان گفت: از آنجا که ممکن است برخی انصراف دهند، تعداد به صورت دقیق مشخص نیست اما باتوجه به اینکه تعداد ثبت نام از پانزده نفر عبور کرده است، حد نصاب داریم.

اسامی واجدین شرایط جهت استعلام به مرجع مربوطه ارسال شده است

 رییس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مراحل انتخابات مطابق قانون در حال طی شدن است، افزود: اسامی واجدین شرایط جهت استعلام به مرجع مربوطه ارسال شده است.

این مدیر نهاد وکالت در پایان گفت: مسلما کانون وکلای خراسان و سایر کانون ها تلاش می کنند با کمک مادی و معنوی لازم به این کانون در شرف تاسیس در استقرار کانونی آبرومند و در شان مردم بزرگوار و فرهنگی این استان ایجاد کنند. دادگستری استان، مسئولین و معاونت حقوقی قوه قضاییه نیز در این امر مساعدت کامل داشته اند.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است آبان ماه ۱۳۹۹، معاون حقوقی قوه قضاییه از موافقت رییس قوه ‌قضاییه با تشکیل ۴ کانون وکلای مستقل در ۴ استان‌‌ خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان خبر داده بود. ۸ اسفندماه ۱۴۰۰ جلسه ای در محل کانون خراسان با حضور مقامات قضایی استان خراسان جنوبی برگزار شد تا مقدمات برگزاری انتخابات این کانون فراهم شود.

اگرچه پیش بینی شده بود که تا پایان بهار یا اوایل تابستان ۱۴۰۱ انتخابات این کانون برگزار گردد و آگهی ثبت نام نیز منتشر شد، اما این انتخابات به دلیل عدم استقبال وکلای این استان برگزار نشد و لذا آگهی تمدید شد. متاسفانه تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ دو مرتبه تلاش برای برگزاری انتخابات کانون وکلای خراسان جنوبی به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا