اخبار کانون هاویژه

تأیید صلاحیت ۴ نامزد رد صلاحیت شده انتخابات کانون وکلای اصفهان

وکلاپرس ـ اگرچه زمان برگزاری انتخابات کانون وکلای اصفهان هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، اما نهاد مذکور اعلام کرد از بین ۷ نامزد رد صلاحیت شده، ۴ نفر ایشان تأیید صلاحیت شده اند.

به گزارش وکلاپرس بر اساس صورتجلسه منتشر شده از نود و چهارمین جلسه هیات مدیره دوره یازدهم کانون وکلای دادگستری اصفهان، تعداد ۴ نفر از مجموع ۷ نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده توسط دادگاه عالی انتظامی قضات، پس از اعتراض و بررسی مجدد توسط این دادگاه احراز صلاحیت شده و به گردونه انتخابات این کانون بازگشتند.

در این صورتجلسه آمده است: «با توجه به اعتراض تعدادی از کاندیداهای شرکت در انتخابات هیات مدیره، به نتایج بررسی صلاحیت ها و پیگیریهای بعمل آمده، موضوع بوسیله دادگاه انتظامی بررسی و صلاحیت چهار تن از کاندیداهای محترم احراز گردیده و نتیجه اعتراض دو تن دیگر از آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.»

پیشتر در پی مصاحبه خبرنگار وکلاپرس با منبعی آگاه در کانون وکلای اصفهان اعلام شده بود، تمام وکلای رد صلاحیت شده جزو وکلای جوان این کانون بوده که با شور و اشتیاق برای هدایت کانون اصفهان و با پشتیبانی وکلای با تجربه برای این انتخابات نام نویسی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: رد صلاحیت ۷ نفر از نامزدهای انتخابات کانون وکلای اصفهان

وضعیت پیش روی انتخابات کانون وکلای اصفهان

در جریان نام نویسی انتخابات کانون وکلای مذکور که در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت، ۳۱ وکیل دادگستری داوطلب ورود به هیأت مدیره این کانون بودند که از این تعداد ۷ نفر رد صلاحیت شدند.

در این انتخابات علاوه بر دکتر لیلا رییسی(رییس فعلی کانون وکلای اصفهان)، ۳ بانوی وکیل دیگر نیز در بین نامزدها حضور دارند که خوشبختانه هیچ یک از این افراد توسط دادگاه عالی انتظامی قضات رد صلاحیت نشدند.

هیأت مدیره یازدهم کانون وکلای اصفهان در تاریخ ۲۲ مرداد سال ۹۷ سکان مدیریت این نهاد را بر عهده گرفت و در این دوران به عنوان یکی از کانون های وکلای فعال در کشور شناخته شده است.

گفتنی است با توچه به لغو انتخابات کانون مذکور در مردادماه به علت شیوع ویروس کرونا، هنوز تاریخ جدید برگزاری این انتخابات و مکان آن مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا