اخبار قوه قضاییه

نرم افزار تبدیل صوت به متن تخصصی حقوق در اختیار قضات، کارکنان و شعب محاکم قضایی

وکلاپرس- رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر استفاده از فناوری های نوین جهت تسریع فرایند ها، از رضایت قضات و کارکنان  دستکاه قضایی از نرم افزار تبدیل صورت به متن بومی و تخصصی حقوق خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از تاکیدات سند تحول قضایی بهره گیری از فناوری‌های نوین با هدف از بین بردن مشکلات و چالش‌های قدیمی است، گفت: ابزار گفتار به متن سرعت دهی به امور، تسریع فرآیندها، دسترسی ساده و راحت، در دسترس بودن از هر زمان از شبانه روز در پی دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در راستای عمل به سند تحول قضایی ابزار گفتار به متن با بهره گیری از هوش مصنوعی ایجاد شده است، گفت: یکی از تاکیدات سند تحول قضایی بهره گیری از فناوری‌های نوین با هدف از بین بردن مشکلات و چالش‌های قدیمی است. با همین هدف تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا مجموعه‌ای از ابزار‌هایی ایجاد کنیم که ضمن سادگی و سهولت بتواند آن طیف از مشکلات گذشته را از بین ببرد و جای خود را به روش‌های هوشمند و نو باکارکرد‌های متفاوت دهد.

این ابزار یک ابزار کاملا بومی است

محمد کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه یکی از ابزار‌هایی که با بهره گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی ایجاد شده است ابزار گفتار به متن است گفت: این ابزار یک ابزار کاملا بومی است و متخصصان داخلی با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی آن را ساخته اند. این ابزار به علت اینکه در اختیار قضات و کارکنان و شعب قرار داده شده است به شکلی طراحی شده است که صوت واژگان حقوقی را به سادگی به شکل متن در می‌آورد. زمانی که شما یک واژه حقوقی را می‌خوانید این نرم افزار با الگوریتم‌هایی که در آن وجود دارد به سادگی و در عین حال با سرعت آن را تبدیل به متن می‌کند. تلفظ واژگان حقوقی با حساسیت و توجه بیش از ۹۵ درصدی در حال اجرا است و این باعث شده است که تلفظ کلمات حتی تلفظ سخت کلمات حقوقی به متن تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

قابلیت تبدیل صوت به متن را در دو حالت آنلاین و فایل‌های ذخیره شده

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان این که این نرم افزار قابلیت تبدیل صوت به متن را در دو حالت آنلاین و برخط و فایل‌های ذخیره شده دارد گفت: سرعت دهی به امور، تسریع فرآیندها، دسترسی ساده و راحت، در دسترس بودن از هر زمان از شبانه روز، پیگیری اقدامات گذشته برخی از ویژگی‌های ابزار گفتار به متن است. این ابزار علاوه بر قضات در اختیار کارکنان شعب نیز قرار داده شده است تا آنان نیز از آن استفاده کنند.

کاظمی فرد با بیان اینکه قضاتی که از این ابزار استفاده کرده اند با اعلام رضایت از آن، این ابزار را جهت سرعت دهی به امور بسیار مفید عنوان کردند، گفت: سرعت بالای تبدیل صوت به متن دراین ابزار باعث شده است که شاهد استقبال خوبی در این زمینه باشیم.

منبع: میزان

‫۴ دیدگاه ها

  1. این نرم افزار با نرم افزارهای خارجی فرق جدی دارد این نرم افزار سابقه تلاش های دانش بنیان گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است .که با یاری گروهی از وکلای ددگستری و حقوقدانان با قدمت بیش از ده سال ساخته شده است و وازه ها و اصطلاحات گوناگون حقوقی اعم از حقوق خصوصی یا جزایی و بین الملل و به طور کلی تمامی شاخه های حقوق را دارد نکته جالب این نرم افزار این است که اگر کاربر کمبود وازه ای در آن دید می تواند به نرم افزار اضافه نماید و زمانی که کاربر با یک آموزش کوتاه با نحوه عملکرد آن آشنا شد و نرم افزار با صدای وی آشنایی پیدا کرد بشدت دقتش بالا می رود و اگر چند کاربر در پروفایل خود گویش خود را به صورت کوتاه به نرم افزار بدهند هرکدام که با پروفایل ذخیره شده صدای خود اقدام به تایپ صوتی می نماید .دوستانی که اصرار به آگاهی از نام این نرم افزار دارند .به دلیل اینکه دانشجویان آن دانشگاه اکنون وسعت ارائه کار و این نرم افزار را بصورت شرکت گسترش داده اند .و به دلیل اینکه تبلیغ در این فضا صحیح نیست .می توانند با یک سرچ ساده نرم افزار مورد نظر را که در جستجوی گوگل می آید با این توضیح که تولیدی شرکت دانش بنیان گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف جستجو نمایند .به عنوان حقوقدان و وکیلی که از روز های ابتدایی در تکمیل واژه ها و اصطلاحات حقوقی از بیش از ده سال پیش با این دانشجویان عزیز شرکت و همکاری داشتم .از تکمیل نمودن و گسترش این پروژهملی بسیار خرسندم و برای این عزیزان آرزوی توفیق می نمایم .

  2. سلام
    متاسفانه این نرم افزار نزد کسانی است که خود می بایست اشراف کامل بر متن و متون حقوقی داشته باشند . فلذا به نظر می رسد ارائه این خدمت به عوام الناس جنبه های سازنده بیشتری در پی خواهد داشت . آیا دور نگه داشتن عوام از این نرم افزار یک انحصار طلبی جاهلانه نیست ؟!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا