اخبار قوه قضاییهویژه

توضیحات رییسی درباره استجازه و گام بعدی قوه قضاییه

وکلاپرس ـ‌ رییس قوه قضاییه در جلسه شواری عالی قضایی درباره استجازه و گام بعدی قوه قضاییه برای تنظیم لایحه ای در خصوص تبدیل محاکم ویژه مفاسد اقتصادی به قانونی دائمی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: در کنار صیانت از فکر، حفظ جان دانش آموزان هم اهمیت دارد. صیانت از فکر دانش آموزان در گرو اجرای منویات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان آموزش و پرورش است و حفظ جان و سلامت دانش آموزان نیز منوط به اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: یکی از راه‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم، آموزش و پرورش به هنگام و ساختن نیرو‌های فرهیخته است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: از رهبر انقلاب که با پیشنهاد قوه قضاییه در مورد دادگاه‌های ویژه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی موافقت کردند تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاحات صورت گرفته در پیشنهاد جدید شامل تأکید بر ادامه کار دادگاه‌ها با قاطعیت و رعایت عدالت است؛ به نحوی که هم با مفسدان برخورد شود، هم این برخورد قانونمند باشد.

بیشتر بخوانید: تمدید استجازه رهبری برای ادامه کار دادگاه های ویژه جرایم اقتصاد و حذف تبصره ماده ۴۸

رییسی خاطرنشان کرد: گام بعدی ما آن است که موضوع این دادگاه‌ها از امر اضطراری و استثنائی به امری نهادینه شده مبدل شود. از مجلس خواهیم خواست این فرآیند را که در آن هم قاطعیت و هم سرعت دیده شده و هم دقت و عدالت، در قالب طرحی جامع به قانون تبدیل کند تا مفسدان مجال پیدا نکنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر برخورد، آنچه مجال را از مفسدان خواهد گرفت، اصلاح ساختار‌های فسادزا توسط دولت و مجلس است. اصلاح ساختار‌های فسادزا در نظامات بانکی و پولی و صادرات و واردات موجب کاهش جرایم ارجاع شده در این دادگاه‌ها خواهد شد.

منبع: میزان

بیشتر بخوانید: اتمام استجازه و عدم مشروعیت محاکم ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا