اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

توضیح سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح تسهیل مجوز کسب و کار و ایراد هیأت نظارت مجمع تشخیص

وکلاپرس – سخنگوی شورای نگهبان از ایراد طرح تسهیل مجوز کسب و کار به استناد نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس، هادی طحان نظیف در نشست خبری امروز (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) خود از عدم تأیید طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار شورای نگهبان خبر داد.

بیشتر بخوانید

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار (مصوب جلسه مورخ پنجم دی ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی) پیرو اعلام نظر این شورا، با عنایت به نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص طرح فوق، مصوبه در موارد مذکور در نامه این هیأت، مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد. به پیوست نظر این هیأت به شماره ۰۱۰۱/۱۰۱۴۸۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ در خصوص این طرح عیناً جهت اقدام لازم ارسال می‌گردد.

گفتنی‌ست این اظهار نظر سخنگوی شورای نگهبان مربوط به اصلاحیه پنج دی‌ماه طرح تسهیل است و هنوز این شورا مصوبه جدید را که در دهم بهمن تصویب شد، بررسی نکرده است.

ایراد هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر طرح تسهیل مجوز کسب و کار چه بود؟

اوایل بهمن بود که شمس الدین حسینی(رئیس کمیسیون جهش تولید) در گفت و گو با برنامه میز اقتصاد شبکه یک سیما از اقدام عجیب هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در اعلام ایراد نسبت به ماده یک طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داده بود.

حسینی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس از این اقدام غافلگیر شده اند، منشا آن را گزارشات مغرضانه ای که از سوی بانک مرکزی به هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام داده شده است دانست.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید در مورد واکنش نمایندگان به تصمیم اعلام شده از سوی عیات عالی گفته بود در مشورت با سایر نمایندگان به این جمع بندی رسیده اند که با توجه به اعلام نظر هیات عالی پس از تایید صدر ماده یک طرح تسهیل، نظر اعلام شده قابل ترتیب اثر نیست و مجلس به آن ترتیب اثر نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:

‫۷ دیدگاه ها

  1. درود بر هیات عالی نظارت تشخیص مصلحت نظام که به این نماینده ها فهماند این مصوبه متضرر شدن همه ملته

  2. با درود و با تشکر فراوان از دست اندرکاران این سایت خبری خوب و وزین که همیشه اخبار وکلا را با سرعت و دقت و موشکافانه به سمع و نظر همگان به خصوص جامعه وکالت میرسانند اینجانب علیرضا شیشه گر وکیل پایه یک دادگستری اصفهان از زحمات فرد فرد شما عزیزان قدردان هستم .توفیقات روز افزون شما و همه وکلای دادگستری را از ایزد یکتا خواستارم .

  3. قانونی که یک شبه تدوین و کل نظام حقوقی ، اجتماعی و اقتصادی کشور را بدون توجه به کوچکترین نکات قانون نگاری یا آزمایش ، بررسی ، تحقیق و تامل تحت تاثیر قرار دهد محکوم به فناست …

    1. با قانونی شدن این طرح عدالت و استقلال و کیفیت به عرصه وکالت باز خواهد گشت..مخالفین این طرح صرفا بفکر جیبشان هستند تا مردم و استقلال و عدالت و کیفیت بالای وکالت.

  4. این طرح از اول یک طرح مسخره ای بود که نمایندگان بخاطر رای گرفتن تو دوره بعدی انتخابات تصویبش کردند و به فنا رفت.مملکت هنوز صاحب داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا