اخبار کانون ها

حسین ادیب : کانون وکلا نباید درگیر مصوبات آنی، فوری و غیرکارشناسانه باشد

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان: از آثار مخرب قانون تسهیل می توان به کاهش کیفیت کار در دادگستری اشاره کرد

وکلاپرس _ حسین ادیب با ذکر این نکته که حضور وکلا و حقوقدانان در مجلس تأثیرگذار خواهد بود، توضیحاتی ارائه کرد که کانون وکلا از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و حتی مالیات نیز می‌پردازد و تهدید استقلال کانون های وکلا به مردم آسیب می رساند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایمنا، حسین ادیب (رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان) سه شنبه هفتم اسفندماه در نشست خبری کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: آنچه که به عنوان استقلال کانون وکلا یاد می‌شود، دستاوردی است که در سال ۱۳۳۱ کسب شد و پس از این موضوع با تصویب لایحه‌ای کانون وکلا مستقل شد و مواردی از جمله اداره آن‌ها، صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه بر عهده خود کانون‌های وکلا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

استقلال کانون‌های وکلا پذیرفته شده و بین‌المللی است

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان افزود: استقلال کانون‌های وکلا پذیرفته شده و بین‌المللی است، چرا که برای یک دادرسی عادلانه و حفظ حقوق مردم، وکیل دادگستری نباید به حاکمیت وابستگی یا ترس و واهمه‌ای از انتخاب موکل و نوع دفاع در پرونده داشته باشد و افراد جامعه نیز باید در انتخاب وکیل آزادانه عمل کنند.

نفع استقلال کانون وکلا برای حاکمیت و مردم جامعه خواهد بود

ادیب با تاکید بر اینکه نفع استقلال کانون وکلا برای حاکمیت و مردم یک جامعه خواهد بود، تصریح کرد: حاکمیت نیز به این مسئله نظر داشته و خواهد داشت، در مواردی نیز شاهد بودیم که مسئولان مربوطه اعلام کردند که استقلال وکیل و کانون از بدیهیاتی است که قابل خدشه نیست، اما در طول سال‌های اخیر با مشکلاتی در این مسیر مواجه بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با اشاره به وجود چالش‌هایی متعدد برای استقلال کانون‌های وکلا ادامه داد: در جلسات متعدد کانون‌های وکلا و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) بر این مسئله و ضرورت استقلال کانون وکلا تاکید شده است و انتظار می‌رود برای تصویب قانونی برای یک نهادی مانند کانون وکلا، از افراد مسئول در آن نهاد نیز به منظور شرکت در جلسه و دفاع از خود حضور داشته باشد.

یک وکیل از جان، مال، ناموس و حیثیت افراد جامعه دفاع می‌کند

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه وکالت نباید درگیر مصوبات آنی، فوری و غیرکارشناسانه باشیم، گفت: یک وکیل از جان، مال، ناموس و حیثیت افراد جامعه دفاع می‌کند و شغلی نیست که بدون تعاملات، آزمون‌ها و بررسی‌های مشخص بتوان فردی را وکیل خطاب کرد.

آسیب‌های تهدید استقلال کانون های وکلا به مردم بازمی‌گردد

ادیب با بیان اینکه حضور وکلا و حقوقدانان در مجلس تأثیرگذار خواهد بود، اضافه کرد: این کانون از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و حتی مالیات نیز می‌پردازد، اما ذهنیتی وجود دارد مبنی بر اینکه کانون‌های وکلا باید محدود شوند، در این میان شاهد هستیم که قوه قضائیه در کنار کانون وکلا قرار گرفته است، چرا که اطلاع دارد آسیب‌های تهدید این استقلال به مردم بازمی‌گردد.

امروز با بحران بیکاری وکلا مواجه هستیم

ادیب با بیان اینکه دادگستری و قوه قضائیه روشنگرایانه برخورد و مشکلات و اقدامات را بررسی و به آن اشاره می‌کنند، افزود: کیفیت کار در دادگستری نیز کاهش یافته و دادگستری نیز اعلام کرده است که این موضوع از آثار مخرب قانون تسهیل وضع شده است و حتی معاون حقوقی رئیس جمهور نیز مسیر رفته را اشتباه می‌داند و امروز با بحران بیکاری وکلا مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کانون وکلای اصفهان تصریح کرد: تعدادی از وکلای ما به مدارس سطح شهر مراجعه کردند و یک روز را به روشنگری در خصوص اطلاع دانش‌آموزان از رشته‌هایی که از علوم انسانی منشعب می‌شود اختصاص دادیم تا در صورتی که در رشته حقوق تحصیل کردند، ذهن آگاهی نسبت به آینده خود داشته باشند؛ دعوت از کاندیداهای مجلس حقوق‌دادن و وکیل به‌منظور هم‌فکری، برگزاری نمایشگاه آثار هنری وکلا، اطلاع‌رسانی عمومی و برگزاری همایش‌های خانوادگی، افتتاح مرکز مطالعه و کتابخانه وکلا، حضور در دانشگاه‌ها، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته وکالت و نصب تابلو و بنر در سطح شهر از جمله اقدامات انجام شده است.

تعداد وکلای زن استان اصفهان ۱۱۸۰ نفر و وکلای مرد ۱۹۳۹ نفر است

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ادامه داد: ۳۱۱۹ نفر وکیل در استان اصفهان فعالیت دارند که تعداد وکلای زن برابر با ۱۱۸۰ نفر و وکلای مرد برابر با ۱۹۳۹ نفر است، تعداد کارآموزان نیز برابر با ۲۰۰ نفر و کارآموزان طرح تسهیل برابر با ۴۰۰ نفر هستند.

منبع: ایمنا

‫۲ دیدگاه ها

  1. خوب است که نگران بیکاری وکلا هستید اما نگران نباشید. خداوند روزی رسان بوده و هست. هر کارآموزی باید بداند در ابتدای راه قرارگرفته و تازه باید با استقامت و پشتکار به پیش رود و کسب تجربه کند. به قول قدیمی‌ها دوران کارآموزی دوران خاک حجره خوردن و آموختن است. در ادامه هر کسی که این حرفه را متناسب نیابد می‌تواند به فکر شغل دیگری باشد
    مسببی هم اگر مشکل بیکاری وکلا داشته باشد کانون‌های وکلا یا طرح تسهیل نیست، مسبب اصلی آن سیستم آموزشی است که از ابتدا وکالت را طوری فانتزی نشان داده که هر کسی با هر مدرک بی‌ربطی به خود اجازه داده بدون کنکور از موسسات آموزشی «لیسان» حقوق بگیرد.

    1. پدر جان اینقدر زور نزنید کدام وکیل خوب است و کدام نیست ، مردم جامعه تصمیم میگیرند وکیل خوب کدام است و قطعا وکلای بی استعداد که بعضاً رتبه خوبی هم آوردن ، باید جمع کنند و بروند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا