اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای کردستان : از ۶۵۵ وکیل استان ۱۵۵ نفر بیکارند یا پروانه خود را تمدید نکرده‌اند

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای کردستان پس از بیان اینکه برخی ها می خواهند شغل شریف وکالت را لوث و یا استقلال آن را مخدوش کنند، از بیکاری یا عدم توانایی تمدید پروانه ۱۵۵ تن از وکلای کردستان از مجموع ۶۵۵ وکیل این استان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، احمد نامداری (رئیس کانون وکلای کردستان) در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد استقلال کانون وکلا که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه ما می دانیم در مجلس قبلی طرح تحقیق و تفحص از کانون های وکلا اجرا شد، این در حالی بود که مدیران کانون های وکلا پاکدست ترین مدیران هستند.

بیشتر بخوانید:

افراد حقوقدان باید به مجلس آینده راه یابند

نامداری با بیان اینکه افراد حقوقدان باید به مجلس آینده راه یابند، افزود: وکلا با صندوق های رای قهر نکرده و در راستای اهمیت صنفی در انتخابات حتما شرکت و فردی را انتخاب کنند تا در مجلس آینده مشکلاتی که در این مجلس داشتیم دوباره تجربه نکنیم.

وکالت هنری است که اشتباهات دادسرا را جبران می کند

رئیس کانون وکلای کردستان با اشاره به اینکه با وجود وکیل مستقل عدالت اجرا خواهد شد، ادامه داد: وکالت هنر است، هنری که بی گناه را از چوبه دار پایین و اشتباهات دادسرا را جبران می کند.

وی یادآور شد: امروز این شجره طیبه تنومند در تیررس بدخواهان قرار می گیرد و برخی ها می خواهند شغل شریف وکالت را لوث و یا استقلال آن را مخدوش کنند.

از سال ۸۵ تا کنون ۶۵۵ وکیل از کانون وکلای کردستان پروانه وکالت دریافت کرده اند

نامداری دوستی، برادری و همدلی را از مولفه های مهم در کاهش چالش ها در این حوزه دانست و گفت: کانون وکلای کردستان در سال ۸۵ با ۶۰ وکیل کار خود را آغاز و تا این لحظه ۶۵۵ وکیل از کانون وکلای استان پروانه وکالت دریافت کرده اند.

رئیس کانون وکلای کردستان ادامه داد: از ۶۵۵ وکیلی که از این کانون پروانه وکالت دریافت کرده‌اند، ۱۵۵ وکیل بیکار شده و یا پروانه خود را تمدید نکرده اند.

کانون های وکلا نه تنها انحصار طلب نبوده بلکه اشتغال ایجاد کرده اند

نامداری از برخی اتهامات مبنی بر انحصار طلب بودن کانون وکلا انتقاد کرد و افزود: این کانون نه تنها انحصار طلب نبوده بلکه اشتغال ایجاد کرده اند و این مهم براساس نیازسنجی صورت می گیرد، ضمن اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۴۱ وکالت رایگان در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

از سر درب کانون وکلای دادگستری کردستان با نام «شرافت» رونمایی شد

در مراسم افتتاحیه دکتر مرتضی جوانمردی صاحب (رئیس کمیسیون آموزش کانون کردستان) نسبت به پرده برداری از این سر درب اقدام کرد و در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در این سر درب عبارت هوالوکیل و قسم نامه تعبیه شده و به لحاظ اینکه خدای متعال متصف به نام وکیل است و این افتخار ما وکلاست که شغل و کارمان مزین و منور به اوصاف جلاله الله تعالی است، امیدوارم همه ما هر روز با دیدن این سر درب با توجه به قسم نامه‌ای که در چنین سردربی تعبیه شده با آرمان‌های متعالی وکالت تجدید میثاق کنیم.

طراح این سر درب کاوه خداکرمی یکی از هنرمندان به نام کردستانی است.

وکلا از شریف‌ترین افراد جوامع برای یاری رساندن، حمایت و راهنمایی هستند

در ادامه این مراسم نیز زارعی کوشا (استاندار کردستان) اظهار داشت: وکلا از شریف‌ترین افراد جوامع برای یاری رساندن به کسانی هستند که نیاز جدی به راهنمایی، هدایت و حمایت دارند.

وی همچنین یاد و خاطره کسانی را که در تدوین لایحه استقلال کانون وکلا نقش داشتند گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد که روز به روز شاهد رشد و بالندگی کانون وکلای کردستان در سطح کشور و استان باشیم.

استاندار کردستان از آمادگی کامل مجموعه مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی برای تعامل دوسویه با کانون وکلای استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت و توان اعضای این کانون خبر داد و گفت: آرزو می‌کنیم آنچه دغدغه این جامعه است برطرف و نهاد وکالت به عنوان نهادی که حریت و استقلال لازمه کار آن است همواره و بهتر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد و به مردمی که نیازمند کمک آن‌ها هستند یاری برسانند.

وکلا فرصت نجات انسان های زیادی را دارند

زارعی کوشا افزود: اگر انسان یک فرد را از مرگ و یا افتادن از ورته نابودی نجات دهد نجات بشریت است و این فرصت برای وکیل فراهم است که در طول زندگی خود با حرفه‌ای که دارد انسان‌های زیادی را نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان سرزمین زیبایی‌ها است و ما این استان را جان ایران می‌دانیم. امیدواریم همواره این قلب تپنده با نشاط و سرزندگی به حیات خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

وکلا و قضات نباید به عنوان شغل و منبع درآمد به کار خود بنگرند

حجت الاسلام سیدحسین حسینی (رئیس کل دادگستری کردستان) هم در این مراسم گفت: اگر بخواهیم قداست و جایگاه وکلا و قضاوت حفظ شود باید وکلا و قضات مراعات کرده و به عنوان شغل به کار خود ننگرند.

وکیل باید قدمی جز برای رعایت عدالت برندارد

حسینی با بیان اینکه امنیت پایه و اساس پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: وکیل باید قدمی جز برای رعایت عدالت برندارد و وکلا بازوان و بال دوم دستگاه قضا در حوزه‌های حقوق عامه، پیشگیری، رفع تظلمات، حل و فصل اختلافات و برخورد با مجرمین باشند.

وی یادآور شد: موکلان باید اطمینان یابند اگر به اختلاف خوردند یا مورد ظلم و تعرض قرار گرفتند، دستگاه و مرجعی وجود دارد که حق آن‌ها را بگیرد و این یعنی امنیت قضایی که با حکمی عادلانه مواجه می‌شوند.

امنیت قضایی بستر توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: حاکمیت اصل برائت در جامعه و رعایت حقوق شهروندی، امنیت قضایی است که حق انتخاب وکیل را مهیا می‌کند و امنیت قضایی بستر توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.

حسینی بر احیای فرهنگ سازش توسط وکلا تاکید و بیان کرد: بالا بردن فرهنگ حقوقی مردم نیز باید توسط وکلا مورد توجه باشد.

امیدواریم در مجلس بعدی، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اصلاح شود

دکتر علی رشیدی (معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان) نیز یکی از سخنرانان این مراسم بود که به ضرورت تعامل کانون وکلا با دادگستری اشاره و ابراز امیدواری کرد که در مجلس بعدی، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این مراسم نیز دکتر طیب افشارنیا (نایب رئیس صندوق حمایت وکلای دادگستری) نیز بر لزوم توجه به جایگاه استقلال وکیل تاکید کرد.

دکتر سنجر فخری (رئیس سابق صندوق حمایت وکلای دادگستری) نیز در پایان مراسم به لزوم حفظ اتحاد فیمابین وکلا اشاره کرد.

در این مراسم همچنین آیین تحلیف ۴۹ وکیل از وکلای جدیدالورود کانون وکلای دادگستری استان کردستان برگزار شد.

منبع:  روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. اگه وکلا واقعا بیکارند اجازه ندید بیشتر از این بیکار بمونن پروانه هاشون تودیع کنند بیان بازار کار کنن نه اگه بیکار نیستن گریم خودشون از آب در میارن پس اینقدر اظهار نظر نکنید دیگران دلسرد نکنید.بعدش الان نه وکالت بلکه سایر مشاغل هم اوضاع خوبی ندارن واین عبارت بگم تمام
    اگه بارون بیاد همه جا می باره

  2. یه گلایه ازرسانه خوب وکلا پرس دارم تمام اخباری که در سایت منتشر می شود یا بر علیه قانون تسهیل است یا میگید وکلا بیکار هستند و…..
    قانون تسهیل غیر عده قلیل مخالف کلی موافق داره نظریات موافقان هم در رسانه خودتون منتشر کنید خیلی ممنون میشم

  3. وکلا پرس عزیز اگر بیکاری وکلا هم هست بیشتر شامل ما خانم های وکیل می‌شود که شوربختانه نه موکلی حاضر به مراجعه به ما وکلای خانم می‌شود و نه کسی حاضر به ازدواج با ماست.

    1. درود
      توقعاتتان را پایین بیاورید قطعا حاضر به ازدواج میشوند با شما

  4. واقعا همینه خیلی ها دفاترشان را تمدید نکردند و دارن بدون داشتن دفتر کار می کنند

  5. داداش دست رو دلمون نزار که خونه البته طرف ما بازار خوبه وضعش اینه کردستان وسیستان وقم قزوین شنیدم وکلا با اسنپ کار میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا