گفت و گو

رئیس کانون وکلای مرکز: مصوبه شورای اجرایی اسکودا درمورد کارآموزان سال ۱۴۰۰ است

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به تشریح آخرین وضعیت مصوبه شورای اجرایی اسکودا درخصوص پیشنهاد اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی لایحه استقلال پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا پیشنهاد اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی لایحه استقلال به تصویب شورای اجرایی اسکودا رسید. بر این اساس پیشنهاد شده است که مرحله دوم و سوم از مراحل سه گانه کارآموزی مندرج در ماده ۵۴ آیین نامه با هم ادغام بشوند و کارآموزان از ابتدای مرحله دوم وکیل سرپرست انتخاب کنند و دسترسی آنان به سامانه فعال بشود. لازم به ذکر است این مصوبه صرفا پیشنهاد اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه است و اجرایی شدن آن، نیاز به تصویب رئیس قوه قضائیه دارد.

بیشتر بخوانید:

پیگیری اسکودا و نمایندگان کانون وکلای مرکز از معاونت حقوقی قوه قضاییه

دکتر بهنام حبیب زاده مومن، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این مسئله گفت: در جلسه مورخ ۱۶ آذرماه شورای اجرایی اسکودا، پیشنهاد اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه اجرائی لایحه استقلال کانون وکلا به تصویب شورای اجرائی رسید. کانون وکلای دادگستری مرکز در راستای تقویت و پیگیری این موضوع از یک سو و باتوجه به تعداد قابل توجه کارآموزان (جدود ۴هزار کارآموز) با قوه قضاییه مکاتبه کرده است.

بیشتر بخوانید:

مصوبه شورای اجرایی اسکودا درمورد کارآموزان آزمون وکالت ۱۴۰۰ است

وی ادامه داد: در حال حاضر اسکودا و نمایندگان کانون وکلای مرکز از معاونت حقوقی قوه قضاییه پیگیر مسئله ادغام مرحله دوم و سوم از مراحل سه گانه کارآموزی هستند تا ان شاءالله رییس محترم قوه قضاییه موافقت کند.

حبیب زاده افزود: آنچه در شورای اجرایی مصوب شده است، درمورد کارآموزان آزمون وکالت ۱۴۰۰ بوده است اما در تلاش هستیم تا بتوانیم درخصوص کارآموزان سال های آتی نیز اجرایی شود.

یک دیدگاه

  1. سلام این یعنی چی واقعا؟ قانون مقطعی هم داریم؟ قانون برا یه سال، سال بعد را خدا داند، از رییس کانون وکلای مرکز بعیده چنین مصاحبه ای، ثانیا ۱۴۰۰ ها؟این دوستان هم دارن تموم می کنن دوره دوم رو بدون این که بتونند کار کنند،پس برا کیه اصلاحیه ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا