اخبار صنفیویژه

وکیل امیرسالار داودی برای تحمل ادامه حبس به زندان بازگردانده شد

وکلاپرس ـ وکیل طناز کلاهچیان از بازگشت همسر خود وکیل امیرسالار داودی به زندان اوین برای تحمل ادامه حبسش خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، دقایقی پیش وکیل طناز کلاهچیان، همسر وکیل امیرسالار داوودی، از بازگشت همکار و شریک زندگی‌اش به زندان برای تحمل ادامه حبس خبر داد.

بیشتر بخوانید:

وکیل امیرسالار داودی ۲۳ خرداد سال گذشته در پی پذیرش درخواست اعاده دادرسی‌اش، از زندان آزاد شده بود. هرچند بعدتر خبر تأیید حکم دادگاه سابق از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رسانه‌ای شد.

به نظر می‌رسد علت بازگشت وی به زندان، اجرای همین حکم تأیید شده از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بوده باشد.

گفتنی است وکیل امیرسالار داودی مطابق رأی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهام های متعدد در مجموع به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که پس از گذشت بیش از دو سال از تحمل حبس، درخواست اعاده دادرسی وی پذیرفته و پرونده او برای بررسی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

این در حالی است که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران مرداد ۱۴۰۰ با اعتقاد به اینکه پذیرش اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور اشتباه بوده است، عیناً حکم اولیه شعبه ۱۵ را تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گفته وکیل امیر رئیسیان(وکیل مدافع امیرسالار داودی) شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در سال ۹۷ وکیل داودی را در مورد اتهام ( تشکیل گروه در فضای مجازی ) به تحمل ۱۵ سال حبس و در مورد( فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ) به تحمل ۱۸ ماه حبس و در مورد ( اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور) به تحمل ۷.۵ سال حبس و در مورد اتهام ( توهین به امام خمینی و مقام معظم رهبری ) به تحمل ۳ سال حبس و در مورد اتهامات ( توهین به اشخاص حقیقی و مقامات) به تحمل ۱۱۱ ضربه شلاق و در مورد اتهام ( نشر اکاذیب ) به تحمل ۳ سال حبس و پرداخت ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد و در مورد اتهام ( همکاری با دولت متخاصم آمریکا ) رای بر برائت وی صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا