اخبار

امام جمعه اصفهان: به جای مشاوره رایگان وکلا در دادگستری‌ کارشناس حقوقی استخدام شود

وکلاپرس ـ امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران مرکز وکلای قوه قضاییه درباره مشاوره حقوقی به مراجعین دادگستری توسط کارشناسان حقوقی گفت و مشاوره وکلا را موجب ایجاد رانت دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان امروز در نشست با اعضای هیات مدیره مرکز وکلا قوه قضاییه در اصفهان گفت: ارائه مشاوره توسط وکلا در دادگستری‌ها زمینه رانت برای گرفتن پرونده‌های قضایی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: امام جمعه یزد: روحیه چشم‌پوشی از مسایل مادی و رفاه دنیوی در میان وکلا تقویت شود

وی بیان کرد: وکلای عضو این مرکز نسبت به کار خود تعهد دارند و قوه قضاییه هم برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی نظارت دارد، اما بهترین راهکار استخدام کارشناس حقوقی و ارائه خدمات مشاوره توسط این افراد است.

قوه قضاییه برای خدمت به مردم هزینه کند؛ اشکال ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به هزینه‌های این موضوع برای قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: برای خدمت به مردم هزینه کردن اشکال ندارد و تامین منابع آن برای رفع نیاز جامعه و اصلاح امور است.

وی ادامه داد: افراد عضو مرکز وکلا قوه قضاییه هم اصلاح این ساختار را پیشنهاد بدهند که به نفع آنان و عموم مردم خواهد بود.

وکلا روی مرز جهنم و بهشت حرکت می‌کنند

امام جمعه اصفهان با اشاره به توصیه‌های قرآن در خصوص رعایت حق و حقوق دیگران اذعان داشت: وکلا و قضات برای رضای خدا و با صداقت شهادت بدهند و این کار حتی اگر بر علیه خودشان، پدر و مادرشان و نزدیکانشان هم باشد باید واقع گرا باشند.

وی افزود: شاید در یک اظهارنظر، فردی دچار مشکل و فقر بشود، این موضوع اشکالی ندارد چرا که روزی دهنده خداوند بوده و نباید به خاطر دیگران، زمینه خسران را برای خودمان فراهم سازیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه وکلا روی مرز جهنم و بهشت حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این خطر برای وکلا نسبت به قضات به دلیل ذی نفع بودن و هزینه گرفتن بیشتر است.

وی اضافه کرد: برای مال دنیا و گذر زندگی نباید هستی خود را ویران و مشکلاتی برای دنیا و آخرت ایجاد کنیم.

یک دیدگاه

  1. این بزرگوار این نکته در نظر نگرفتند که مشاوره صورت گرفته توسط کارشناس حقوق موجب لغزش کارشناس و ارتباط با وکلای خاص و… خواهد شد.
    بعلاوه اصلا فرض انتخاب وکیل توسط شخصی که معاضدت انجام می دهد چه رانتی خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا