اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

نماینده بندرعباس در مجلس: با وجود سامانه سخاوت، کانون وکلا باید از ذیل سامانه شفافیت برنامه هفتم توسعه خارج شود

بر اساس بند ت ماده ۱۱۳ لایحه برنامه هفتم توسعه قوه قضائیه باید سامانه‌ای به نام سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی راه‌اندازی کند

وکلاپرس- دکتر احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان با انتقاد از مصوبات اخیر مجلس علیه نهاد وکالت، بر استقلال کانونهای وکلا تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری هرمزگان، اعضای هیأت مدیره و و روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان، قضات دادگاه و دادستان این شهر با دکتر احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسا، حاجی آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی  دیدار و گفت و گو کردند.

احمد مرادی در این نشست با انتقاد از مصوبات مجلس عنوان داشت: نظر به اینکه تصویب طرح های مجلس می بایست با جلب نظر متخصصین و صاحبان آن حرفه صورت پذیرد از این پس تمامی طرح های کمیسیون قضایی مجلس را قبل از تصویب، به کانون وکلای دادگستری هرمزگان ارائه میکنم تا با بررسی و پژوهش نظر مشورتی خود را اعلام و نقاط آسیب زای این طرحها را از منظر حقوقی و قانونی بررسی و تبیین کنند.

بیشتر بخوانید:

به بهانه اشتغال نباید کیفیت فدای کمیت شود

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: پاره ای مشاغل به واسطه رابطه مستقیم و تنگاتنگ با حقوق عامه مردم دارای حساسیت ویژه ای هستند که باید با ریز بینی و تیز بینی به آنها نگریسته شود و وکالت یکی از این هاست. شرط اتیان سوگند در ابتدای ورود به حوزه وکالت برای وکلا مبین اهمیت این حرفه است. نباید به بهانه اشتغال کیفیت را فدای کمیت نمود.

وی افزود: افتخارم این است که در رشته حقوق تحصیل و تا مقطع دکتری در این رشته علم آموزی نموده ام، حقوق رشته انسان ساز و جامعه ساز است و میبایست در این حوزه با دقت بیشتری برخورد شود.

با وجود سامانه سخاوت تصویب بند ت ماده ۱۱۳ برنامه هفتم توسعه کاری عبث است

دکتر احمد مرادی همچنین در ادامه به لایحه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: با وجود سامانه سخاوت مندرج در ماده ۱۵۶ آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰ کانون های وکلا میبایست از ذیل بند ت ماده ۱۱۳ لایحه برنامه توسعه هفتم خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: در این سامانه که در آیین نامه لایحه استقلال جدید به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است تمامی عملکرد کانون های وکلا و وکلای زیر مجموعه میبایست بارگذاری شود که با این وصف تصویب این قانون نسبت به کانون های وکلا کاری عبث است. کانون های وکلا در اسرع وقت نسبت به راه اندازی این سامانه اقدام نمایند.

هرمزگان هاب انرژی کشور می شود و این با وجود نهاد مستقل وکالت امکان پذیر است

دکتر احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص اهمیت استقلال وکلا گفت: هرمزگان با وجود مرزهای آبی طولانی و همجواری با چندین کشور حوزه خلیج فارس و همچنین صنایع بزرگ موجود در این استان در آینده ای نزدیک به هاب انرژی کشور بدل خواهد شد که با جذب سرمایه گذاری های کلان خارجی و داخلی ملازمه دارد. در این میان و در راستای اطمینان سرمایه گذاری و سرمایه گذار، وجود کانون وکلای مستقل نقش مهمی دارد که خدشه دار کردن آن می تواند آسیب های جدی به منافع کلان کشور وارد آورد.

کانون های وکلا حلقه اتصال میان مردم و مسوولین هستند

مرادی با بیان اینکه «من به وکالت از مردم هرمزگان و تمام مردم ایران تابع موکلینم هستم و تمام قد از استقلال و کیان نهاد وکالت دفاع خواهم کرد» اظهار کرد: اساس کار استقلال کانون‌های وکلاست که می بایست با تعامل و همفکری پیگیری شود. کانونهای وکلا حلقه اتصال میان مردم و مسوولین بوده لذا باید از آن پاسداری شود. بسیاری از آسیب ها و چالش هایی که بوجود می آید و قوانینی که وضع می شود با روح قانون همخوانی ندارد بدلیل نبود رابطه و تعامل میان کانون ها و مجلس است که هرچه این نشست ها بیشتر باشد مشکلات کمتر می شود.

بیشتر بخوانید:

کانون های وکلا باید پژوهش محور باشند

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تاکید کرد: کانون های وکلا باید پژوهش محور باشند و طرحها را پژوهش کرده و به مجلس ارائه دهند. یکی از بهترین راه ها برای عملیاتی کردن این موضوع تعامل و بهره مندی از ظرفیت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است. ما باید بیشتر به سمت لایحه برویم و از طرح ها خودداری کنیم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان

یک دیدگاه

  1. باز ملتو بهونه کردن چجوری بگیم ما ملت میخوایم کانونهای وکلا کنترل بشن نه که ول بشن برو یه وکیل ذی سمت شاخ بگیر بعد که برا خودتم شاخ شد و کاری نکرد و گفت باید جلسه می رفتم که رفتم و بقیه پولم بده شاید دستت اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا