ویژهیادداشت

رئیس کانون وکلای گلستان خطاب به شمس‌الدین حسینی: اگر توان تصمیم‌سازی درست ندارید لااقل سکوت پیشه کنید

وکلاپرس- حمید رضا مومن رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در پاسخ به اظهارات فرافکنانه شمس الدین حسینی در جلسه علنی هفته گذشته مجلس، جوابیه ای منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی مورخ سه شنبه ۲۷ تیر ،در مخالفت با برگزاری آزمون های مراحل کارآموزی کانون های وکلا و مرکز وکلا  عنوان کرده بود: در صورت نیاز به اساسنامه کانون وکلا و مرکز وکلا ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌کنیم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در پاسخ به اظهارات شمس الدین حسینی که واکنش بسیاری از مدیران نهاد وکالت را برانگیخته است، عنوان داشته است: شایسته نیست به دلیل نداشتن برنامه مدون برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بازی را جهت پنهان نمودن ضعفهای موجود به بیراهه کشیده و فرافکنی نمایید.

بیشتر بخوانید:

متن جوابیه به شرح زیر است:

جناب نماینده اظهار نظر عجیبتان و تهدید کهن ترین نهاد مدنی از تریبونی که باید صدای ملت باشد همگان را در تعجب فرو برد.

عملکرد جنابعالی و همفکرانتان، کهن ترین نهاد مدنی برخواسته از خواستگاه قانون مترقی ایران را با وضع قوانین مبهم و ایجاد گرههای پیچ در پیچ به مسلخگاه ویرانی و نابودی برده است.

اظهارات سرشار از حب و بغضتان به عنوان نماینده اقتصادی مجلس که از قضا اقتصاد معیشت مردم با مدیریت امثالهم به تاریک ترین زمان تاریخی ایران اسلامی عزیزمان رسیده است باعث تأسف و نگرانی همه متخصصین گردیده است.

جناب حسینی شایسته نیست به دلیل نداشتن برنامه مدون برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بازی را جهت پنهان نمودن ضعفهای موجود به بیراهه کشیده و فرافکنی نمایید.

متأسفانه به جای پرداختن به ایده های نداشته تان در اقتصاد و فرهنگ و سیاست با فشار عده ای اندک که سالیان سال در آزمونهای ورودی وکالت رد شده اند از دانشجوی حقوق یک وکیل بیکار و سربار خانواده ساخته اید و سعی در پاک نمودن صورت مسأله دارید.

برادر عزیز اگر توان تصمیم سازی درست ندارید لااقل سکوت پیشه کنید و بیش از این بی اطلاعی تان را به رخ دیگران نکشید!

چگونه حتی نتوانسته اید مانند بسیاری از امور بجامانده در این کشور که همواره خود را مدیر اقتصادی می دانید از کارشناسان و فرهیختگان سوال بفرمائید که چه بلایی بر سر جامعه حقوقی کشور آورده اید.

ای کاش مدعیانی چون شما ذره ای به فرمایشات دلسوزانه مقام معظم رهبری توجه می کردید که چقدر زود دیر میشود و با این فرمان شتابانی که به اتفاق همفکرانتان گرفته اید ویرانی نهادهای برخواسته از دل جامعه مدنی کشور همچون کانون وکلا به دست توانای شما دور از انتظار نیست.

در انتها باید متذکر گردید که شایسته است اقتصاددانانی که خود در حل امور اقتصادی کشور به دلیل نداشتن هیچ برنامه مدونی عاجز و ناتوان مانده اند درامر وکالت که نشأت گرفته از قانون اساسی کشور است و در ذیل حقوق ملت بدان تأکید شده است دخالتی نداشته و اتخاد تصمیمات مهم این نهاد مدنی را به دست توانمند مدیران متخصص آن بسپارند.

جوابیه کانون وکلای دادگستری گلستان به اظهارات شمس الدین حسینی
جوابیه کانون وکلای دادگستری گلستان به اظهارات شمس الدین حسینی

منبع: روابط عمومی کانون وکلای گلستان

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. چیه شمارا نمیگذارید بچه های مردم سروسامان بگیرند. همیشه دنبال انحصارید .قانون تسهیل را مجلس وضع کرده وشورای محترم نگهبان تایید نموده است.

    1. سلام این قوانین بی پایه و اساس فقط باعث ضعف نهاد وکالت و بیکاری پنهان وکیل و ایجاد فساد می‌شود شاید هم نمایندگان بفکر دوران بیکاری خود هستند

  2. وکالت نهاد قانونی و سابقه دار و کهن ترین ریشه های قانومندی را داراست.وکلای کیلویی فقط باعث بیکاری و سر خوردگی دانش آموختگان حقوق خواهد شد. من ارشد حقوقم اما با رتبه۲۲۶ به خاطر سهمیه رد شدم.اما معتقدمکانون وکلا بهترین نهاد انتخاب وکیل است.

  3. احسنت بر این چنین جواب محکم و قاطع و منطقی، من دانشجوی حقوق هستم ولی به معنای واقعی امیدوارم این طرح تسهیل که بدون کارشناسی و نابودگر ارزش و منزلت شغل وکالت است هرچه زود تر حذف و به قهقرا برود تا هر بیسواد و پشت آزمون مانده ای بدون مطالعه و کوشش نتونه وارد امر خطیر وکالت بشه.. وکیل بیکار یعنی جامعه ی حقوقی بیمار.. عاقلان دانند. والسلام.

  4. چون منافع شما و امثال شما که مدعی قانون مداری هستید به خطر افتاده دارید این همه بلوا میکنید باید جذب و گزینش و … از کانون وکلا و مرکز وکلا گرفته بشه تا نتوانید اعمال نفوذ کنید و به بهانه های واهی جوان‌هایی که دنبال شغل میگردد را این همه اذیت نکنید و حقوق قانونی اونها رو پایمال نکنید که خواسته جوانان شغل مناسب است. آفرین به نمایندگان مجلس شجاع

    1. من حاضرم یه شغل با حقوق ماهیانه ۱۵ تومن با قابلیت افزایش همگام با تورم بهم بدن پروانه رو همین امروز تودیع می کنم و اگه رسمی شدم استعفا دائمی میدم.

    2. شغل خخخخخخ
      مگه شغلی هم مونده داداش یکم درس بخون سوادت بره بالا
      تو فقط ی وکیل بیکار قراره بشی و بعد حسینی رو فحش بدی خبری نیست داداش

    3. سلام معلومه مسلط به قانونی ولی باهوش نیستی چرا به فکر تو و امثال تو نرسیده که به جای لیسانس حقوق تو دانشگاه پروانه وکالت بدن اونوقت زودتر به وکالت می‌رسیدی و جان ومال و ناموس مردم همچین قشنگتر می‌افتاد دست وکیل های با سوادی مثل تو فکر خودتی یا جوانهای مردم

  5. بچه مردم قانون تسهیل سراب هست ,شبیه همون برداشتن سد کنکور که نتیجه اش شد ،هزاران فارغ التحصیل ،لیسانس وارشد بیکار ،اینها بازی مسئولین هست برای سرگرم کردند جوانان ،نه ایجاد اشتغال ،کدوم عقل سلیم می پذیره سالانه سی هزار وکیل وسردفتر روانه بازار کارشوند !؟کدوم کار ؟!نمایندگان مجلس عاجزهستند ازایجاد اشتغال وراه اندازی کارخانه ها اونوقت آدرس اشتباهی میدند ایجاد اشتغال در کارخانه ها هست ،نه راهروهای دادکاه ، وظیفه قوه مقننه ومجریه هست ،نه قوه قضاییه ،البته معنی حرفای منو دوسه سال آینده متوجه میشوید نه الان

  6. کانون وکلا جمعش کنید چه خبره
    از پزشکی بالاتر نیست اینقدر سخت می گیرند قاضی تصمیم گیرنده هست وکیل نقشی در حکم قاضی ندارد

    1. آفت پزشکی: پزشک سهمیه ای
      آفت قضاوت: قضات حوزوی و دانشجوی بیسواد و سهمیه ای
      آفت وکالت: قانون تسهیل، سهمیه داران، شاغلین در ادارات حقوقی و…

      1. در مورد قضات حوزوی نمیشه به صورت کلی نظر داد،بعضی هاشون که به حقوق هم تسلط دارن فوق العاده هستند ولی در کل اگه تخصص ندارن نباید وارد سیستم قضایی بشن چون همین ورود بدون تخصصشون مشعر بر عدم تقوا و تعهدشون هم هست.

    2. این نظر تو رو حتما باید بفرستم برای حسینی تا بفهمه کیا قرار با آشپزی بی سوادی مثل حسینی وکیل بشن

  7. متأسفیم که این شمس الدین و رفقای هم مسلکش، این بدعت را پایه گذاشتند…اینها خواهند رفت و انشاالله که عذاب دنیا و آخرتشان خواهد شد.

  8. بنده هم سرذفتر اسناد رسمی هستم.واقعا تحت فشاریم وامنیت شغلی ما با تصویب یک قانون ظالمانه در تهدید است.قانون تسهیل یعنی دادن مجوز کار به همه بدون بررسی صلاحیت علمی واخلاقی واخذ ازمون وسنجش درست معلومات.مگر اینجا غرب هست که اینگونه دیمی وفله ای مجوز وکالت وسردفتر بدهند.آموزش ها زمین تا اسمان تفاوت دارد.مگر چقدر پرونده قرار تولید بشه وغیره.واقعا متاسفیم برای مدیران بی وجدان وبیسواد.

    1. انشاالله این دوره مردم فهیم و با شعور تنکابن و عباس آباد و رامسر دقت رو بالا میبرن و آدمهای بی سواد و غیر بومی رو برای نمایندگی شهرشون انتخاب نمیکنن که اینجور اقتصاد مملکت رو داغون نکنه
      تو مازندان پر است از انسانهای باشرف و تحصیل کرده که بسیار شایسته نمایندگی این شهرهای بزرگ هستن و حرفی واسه گفتن در اقتصاد مملکت دارن درود بر مازندران و مردم بومی و باغیرت اون

    2. نتیجه تصمیمات اقتصادی حسینی و دارو دسته اش. برنج مازندران شد کیلویی ۴۰تومن و کشاورز بدبخت شد رفت

  9. قانون تسهیل فقط به درد ورشکستگان تحصیلی وتنبل ها ودرس نخوان ها است .انشالله مجلس بعدی انرا الغاءکنه.البته زمزمه هایی در مورد الغای بخشی از مواد ان به گوش رسیده است.

    1. من متاسفم ک کاملادرسته ک انحصار وجودداره اماخب داره حرف ازسوادمیزنن وکلای ده سال پیش خنده داره ک الان نمیتونن سوالات حقوق جزا و مدنی روداسخ بدن چون قوانین رومرورنمیکنن بروزنیستن ازقوانین جدیدمث جرایم رایانه ای مطلع نیستن وفقط میخوان حفظ کنن این جامعه رو ک کوچیک باشه اما وقتش بوداین انحصاربشکنه وممنونم ازنمایندگان مجلس

  10. جناب مومن،دقیقا توصیف شما در خصوص عالیجناب سید شمس الدین حسینی در مورد شما و همکارانتان در کانون وکلا صحت دارد ،که از سال گذشته با تصویب قانون تسهیل چنان با حب وبغض و ندانم کاری،رگ گردن کلفت کرده اید و برای به محاق بردن این قانون از هیچ کار کریهی فرو گذار نبوده اید،نه قانون،نه اخلاق حرفه ای،نه شرافت انسانی اجازه نمیدهد که نمایندگان محترم مجلس که حاصل و نتیجه همفکری و تصمیم اجتماعی یک شهر هستند اینگونه غیر منصفانه به باد انتقاد بگیرید ،دردتان ان است که به واسطه زحمات جناب دکتر سید شمسالدین حسینی و همکاران بزرگوار شان با هزاران ساعت کار کارشناسی توانستند قانون تسهیل کسب و کار را به سرانجام مقصود برسانند و به واسطه این قانون ،دستتان از پروندههای میلیاردی کوتاه گردیده و ورود وکلای جدید را رقیب و مانعی برای رسیدن به رانتهای میلیاردی خود میدانید،اینگونه شیون میکنید وسینه چاک کرده اید ،این هوچی گری نه از سر مسوولیت و دلسوزی برای جوانان این مرز و بوم است فقط چون چون جایگاه سید حسینی از شما بالاتر،ومقام این دکتر عزیز از شما اولاتر است به واسطه مقامات عالیه که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اند و این حسادت و عدم توانایی در مقابله با بیانات شفاف و قانونی اقای حسبنی چنین سر خورده و اندوهگین شده اید که اینگونه عریان وبی محابا خود را از قانون فراتر میدانید و اینگونه یاوه گویی میکنید،جناب حسینی و سایر نمایندگان محترم به واسطه قانون توان برخورد با هر نهادی حکومتی،یا هر نهاد دیگر مانند کانون وکلا،که تعیین ظرفیت در سالیان گذشته بزرگترین خیانت به جوانان کارشناس حقوق در تمام شهرهای ایران از تاریکترین کارکرد شماست،را دارند،شما و اسلاف شما در حدی نیستید که نمایندگان ملت بزرگ ایران را فقط برای از دست دادن منافع تان در پروندههای میلیاردی اینگونه،توهین میکنید،ملت بزرگ ایران و جوانان این ملت فخیمه دیگر چشمشان به روی بخش نامه های سلیقه ای کانونهای وکلا،و تصمیمات سلیقه ای حزبی و گروهیتان باز شده است و این خضعبلات اندکی از بزرگی و برکت قانون تسهیل را نمی کاهد،در اینگونه مواقع رجوع به بیانات گهر بار دکتر محمود احمدی نژاد خالی از فایده نیست که فرمودند،،اب را جایی بریزید که احساس سوزش میکنید،و دوم شما در جایگاهی نیستید که بتوانید عالیجناب پهلوان دکتر استاد سید شمس الدین حسبنی را تخریب یا ارزش زحماتش را کوچک بشمارید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا