اخبار کانون هاویژه

اتخاذ تصمیمات مهم در ششمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای مرکز

وکلاپدس- ششمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای مرکز دیروز (۱۴ خرداد) برگزار شد. در این جلسه تلاش شد اعضای هیات مدیره تکمیل شوند. عزل صمد زاهدپاشا از نایب رییسی و جایگزینی کارن روحانی به جای وی از جمله تصمیمات مهم این جلسه بود.

جلسه ساعت ۹:۱۵ آغاز شد و پس از نطق پیش از دستور برخی همکاران، هیات مدیره وارد دستورات جلسه شد.

بیشتر بخوانید: گزارش جلسه پنجم هیات مدیره کانون مرکز

تعیین نمایندگان صندوق حمایت کانون وکلای دادگستری

دکتر کارن روحانی پیشنهاد کرد دستور اول هیات مدیره که انتخاب عضو جایگزین اصلی از میان اعضای علی البدل است، با انتخاب نمایندگان صندوق حمایت جابجا شود چرا که انتخابات صندوق حمایت کانون وکلای دادگستری در پیش است. این پیشنهاد مورد قبول قرار گرفت و نهایتا آقایان حیدر حسن زاده و سیدابراهیم ثابت قدم به عنوان نمایندگان کانون انتخاب شدند.

عزل عضو تعلیقی کانون رأی آورد

در ششمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای مرکز پس از آن انتخاب نائب رئیس در دستور کار قرار گرفت. این مسئله با ایراد از سوی برخی واقع شد؛ چرا که تا زمانی که نائب رئیس فعلی استعفا ندهد یا از سمت کنار گذاشته نشود، انتخاب جایگزین جایگاه حقوقی ندارد.

به همین علت با پیشنهاد سه تن از اعضای هیات مدیره به صورت کتبی، ابتدا این دستور در جلسه مطرح شد که عزل نائب رئیس فعلی به رای گذاشته شود.

۵ رأی مخالف و ۵ رأی موافق و ۱ رأی سفید به دست آمد که تصویب نشد اما بعد از اعلام نتیجه آراء، تذکر داده شد که اگر زاهدپاشا از تعلیق خارج شود و به هیات مدیره بازگردد، نائب رئیس خواهد بود.

با این وصف دکتر جلیل مالکی انتخابات را تجدید کرد و عزل وی رای آورد. لذا راه برای انتخاب جایگزین وی هموار شد.

بیشتر بخوانید:دلایل معترضان در جلسه پنجم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز چه بود؟

کارن روحانی نایب رییس شد

در مقام انتخاب نائب رئیس جدید، برخی اعضای هیات مدیره به ویژه آنان که در اقلیت بودند، اصرار داشتند دکتر سیدمهدی حجتی نامزد شود که ابتدا قبول نکرد و درنهایت با تاکید و تصریح بر اینکه از نتیجه انتخاب مطلع است و نتیجه قابل پیش بینی خواهد بود، برای احترام به افکار عمومی وکلا و دوستان هیات مدیره داوطلب شد.

دکتر کارن روحانی نیز دیگر نامزد این سمت بود. در نهایت روحانی با ۶ رای (آقایان مالکی، سمامی، حسن زاده، دیوسالار، روحانی و خانم توسلی) در برابر ۵ رای حجتی (آقایان اذربایجانی، غفاری، حبیبی، حجتی و خانم ضرابی)، به عنوان نائب رئیس انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: زاهدپاشا عزل و روحانی نایب رییس کانون وکلای مرکز شد

حبیبی دوباره بازرس شد

سپس نوبت به انتخاب بازرس رسید. در جلسه اول هیات مدیره حبیبی با ۳ رای به عنوان بازرس انتخاب شده بود و بلافاصله پس از جلسه استعفای خود را تقدیم کرده بود. مجددا داوطلب شد و به اتفاق ۱۱ رای حاضر، به سمت بازرس انتخاب شد.

سمت منشی همچنان داوطلب نداشت

پس از آن دستور انتخاب منشی در جلسه مطرح شد علی رغم خواهش و اصرار، هیچ یک از اعضای اصلی داوطلب نشدند و نتیجتا از دستور خارج شد و معوق ماند.

گزارش کارگروه از فرآیند برگزاری اختبار آنلاین

دستور بعدی موضوع گزارش کارگروه کانون درمورد اختبار آنلاین بود. محمدرضا علیزاده ثابت گزارشی از نحوه عمل کارگروه و اقداماتی که باید در راستای اجرای مصوبه صورت گیرد ارائه کرد. با وجود مخالفت برخی اعضا از برگزاری این نوع اختبار، از آنجا که این موضوع مصوبه هیات مدیره بود، قرار شد کانون تلاش خود را در اجرایی شدن آن انجام دهد.

سایر اقدامات صورت گرفته در جلسه ششم

از دیگر اقدامات صورت گرفته در این جلسه:

– نقد نامه اخیر معاونت محترم حقوقی قوه قضاییه خطاب به اسکودا درخصوص قسمتی از رای دادگاه عالی انتظامی قضات و پیشنهاد قرار گرفتن نحوه واکنش به آن در دستور

– طرح و تصویب برخی پرونده های صدور و انتقال

– تاکید ریاست کانون بر منع انتشار لایو و فیلم جلسه مستند به صورتجلسه هیات مدیره سال ۹۷ که با مخالفت برخی اعضا و تذکر آئین نامه ای دکتر محمدرضا کامیار مستند به آیین نامه اخیرالتصویب هیات مدیره مواجه شد.

– تذکر تعدادی از اعضا درخصوص عدم انتشار صورتجلسات هیات مدیره در سایت کانون و درخواست انتشار آن در اولین فرصت

– تذکر درخصوص رویت متن مشروح مذاکرات اعضای هیات مدیره

منبع: کانال تلگرامی دکتر محمدرضا کامیار و دکتر سهیل طاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا