اخبار اسکوداویژه

شروع‌به‌کار کارگروه «حقوق بشر» در اسکودا با کارویژه «آموزش همگانی حقوق بشر به شهروندان»

وکلاپرس- اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری کشور (اسکودا) با انتشار اطلاعیه ای از تشکیل کارگروه «حقوق بشر» با هدف توسعه و ترویج حقوق بشر خبر داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، ریاست کارگروه بر عهده دکتر جعفر کوشا بوده و دادخواهی مبتنی بر خیر عمومی و منافع همگانی، آموزش همگانی شهروندان و نهادینه سازی فرهنگ احترام به حقوق بشر از جمله مهمترین کارویژه‌های این کمیته خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌آید پس از بروز چالش‌های متعدد برای نهاد وکالت و استقلال وکیل، اسکودا قصد دارد افکار عمومی را علاوه بر آگاه سازی از حقوق و تکالیف شهروندی خود، با اهمیت استقلال نهاد وکالت نیز آشنا کند.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

تشکیل کارگروه «حقوق بشر» اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری کشور

کارگروه تخصصی “حقوق بشر اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران” به ریاست رئیس اتحادیه و حضور کارشناسان تخصصی حوزه حقوق بشر تشکیل شد.

وظیفه این کارگروه فعالسازی کمیسیون حقوق بشر کانونهای وکلای دادگستری کشور، همکاری و هماهنگی و برنامه ریزی برای تعلیم، توسعه، ترویج، تضمین و مطالبه حقوق بشر میباشد.

همکاری در جهت طرح دادخواهی های مبتنی بر خیر عمومی و منافع همگانی، استفاده از ظرفیتهای مدنی در جهت مطالبه حقوق بشر، آموزش همگانی شهروندان و آگاهی بخشی در جهت نهادینه سازی فرهنگ احترام به حقوق بشر و تعامل در جهت تمهید فرایندهای مربوط به حمایت از حقوق بشر و گزارش گری در سطح ملی در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا