رای دیوان عدالت اداری

ابطال مصوبه واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها از سوی دیوان عدالت اداری

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری: پاداش‌ها اگر برای تمامی قهرمانان لحاظ نشود، مصداق تبعیض ناروا بین ورزشکاران است

وکلاپرس _ دیوان عدالت اداری در پی حکمی به ابطال مصوبه واردات خودروهای خارجی توسط فوتبالیست‌ها رای داد و علت آن را “ایجاد تبعیض ناروا بین ورزشکاران” اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در جلسه امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه به بررسی مصوبه هیئت وزیران در مورد واردات خودرو توسط بازیکنان تیم ملی و کادر فنی فوتبال پرداخت که در نهایت رای به ابطال این تصویب نامه صادر شد.

بیشتر بخوانید:

پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، از سوی هیات وزیران مصوب شد که امتیاز واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی داده شود که این موضوع اعتراضات گسترده ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی را به دنبال داشت.

حاشیه‌های مجوز واردات خودروی فوتبالیست‌ها زمانی جنجال‌ساز شد که حسین کنعانی‌زادگان در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد با مجوز داده شده، یک رنج‌روور ۱۰۰ میلیارد تومانی وارد کرده است.

حالا امروز در جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، قضات عضو این هیئت با استناد به بند نهم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی که از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است، اختصاص مجوز واردات یک دستگاه خودروی سواری به هر کدام از بازیکنان تیم ملی فوتبال و کادر فنی را مصداق تبعیض ناروا دانستند.

 همچنین اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری که زمان اجرای آرای ه‍یات عمومی را مشخص می‌کند به رای گذاشته شد و با پذیرش آن، تاریخ ابطال مصوبه به زمان صدور آن بازگشت، از این رو بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال که پیش از این اقدام به واردات خودرو کردند نیز مشمول رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دیوان عدالت تاکید کرده این‌گونه پاداش‌ها باید یا برای تمامی قهرمانان لحاظ شود، یا برای هیچ ورزشکار رشته خاصی قابلیت اجرا نداشته باشد.

منبع: میزان و ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا