اخبار بین المللی

یک نوجوان ۱۷ ساله پس از قبولی در آزمون وکالت کالیفرنیا، پروانه وکالت گرفت

وکلاپرس- یک نوجوان ۱۷ ساله کره ای، به عنوان یکی از جوان‌ترین فارغ التحصیل حقوق، موفق به قبولی در آزمون وکالت کالیفرنیا  و اخذ پروانه وکالت شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از گاردین، پیتر پارک (Peter Park) که در سن ۴ سالگی به همراه خانواده اش از کره به آمریکا مهاجرت کرد، موفق شده در آزمون سخت وکالت کالیفرنیا قبول شود.

پیتر پارک دبیرستان را در سال ۲۰۱۹ در ۱۳ سالگی در آکادمی آکسفورد در Cypress کالیفرنیا آغاز کرد و به طور همزمان یک برنامه دکتری حقوقی چهار ساله را در دانشکده حقوق دانشگاه شمال غربی کالیفرنیا پس از اتمام امتحانات مهارت در سطح کالج آغاز کرد.

پارک در سال ۲۰۲۱ با شرکت در آزمون مهارت دبیرستان ایالتی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و بعد از آن بر دانشکده حقوق تمرکز کرد و در سال ۲۰۲۳ با مدرک دکتر حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه شمال غربی کالیفرنیا فارغ التحصیل شد.

او در ماه اوت به عنوان منشی در دفتر دادستانی ناحیه تولاره آغاز به کار کرد و تنها ۵ ماه بعد از این موضوع موفق شد در آزمون وکالت قبول شود که به گفته دانشکده حقوق دانشگاه سن دیگو، آزمون وکالت کالیفرنیا «سخت‌ترین آزمون» در کشور تلقی می‌شود.

این نوجوان در اواخر ماه نوامبر ۱۸ ساله شد و روز سه شنبه گذشته (۵ دسامبر) به عنوان وکیل سوگند یاد کرد.

پیتر پارک: من آرزو دارم که دادستان شوم

طبق اعلام گاردین پیتر پارک در گفت و گویی با دفتر دادستانی این منطقه که در آن به عنوان منشی حقوقی مشغول به کار بوده است گفت: “این آسان نبود، اما ارزشش را داشت. برای عبور از آزمون نیاز به نظم و استراتژی داشت و من در نهایت موفق شدم. من بسیار خوشحالم که این مسیر را کشف کردم، و امید من این است که افراد بیشتری متوجه شوند که راه های جایگزین برای وکیل شدن وجود دارد.”

پارک گفت: “من آرزو دارم که دادستان شوم، زیرا از متأثر از یک تعهد اخلاقی برای حمایت از آزادی، برابری و عدالت در جامعه هستم. من تحسین می کنم که چگونه دادستان ها جامعه ما را ایمن و قربانیان را حمایت می کنند.”

بیشتر بخوانید:

لیا ویلسون (Leah Wilson)  مدیر اجرایی کانون وکلای کالیفرنیا در خصوص این موضوع گفت: «گذراندن آزمون وکالت کالیفرنیا یک موفقیت بزرگ در هر سنی است و برای فردی به جوانی آقای پارک، یک شاهکار فوق‌العاده است و ارزش تجلیل دارد».

همچنین حساب توئیتر کانون وکلای کالیفرنیا نیز در پستی این موفقیت را به این نوجوان ۱۷ ساله تبریک گفته و نوشت:

#StateBarCA به پیتر پارک ۱۷ ساله تبریک می گوید که اخیراً در #CABarExam گذرانده و به عنوان وکیل در ایالت ما سوگند یاد کرده است. ما برای او آرزوی موفقیت فوق العاده در آغاز حرفه حقوقی امیدوار کننده خود داریم.

منبع: گاردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا