اخبار صنفی

وکیل مدافع امیرسالار داودی: شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب عیناً رأی شعبه ۱۵ را تأیید کرد

وکلاپرس- وکیل مدافع امیرسالار داودی از صدور حکم مربوط به اعاده دادرسی پرونده موکلش و تایید حکم اولیه شعبه ۱۵ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل امیر رییسیان، وکیل مدافع امیرسالار داودی، در حساب توییتری خود از صدور حکم رسیدگی مجدد به پرونده موکلش و تایید حکم اولیه شعبه ۱۵ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

توییت این وکیل دادگستری در ادامه آمده است:

گفتنی است وکیل امیرسالار داودی مطابق رأی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهام های متعدد در مجموع به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که پس از گذشت بیش از دو سال از تحمل حبس، درخواست اعاده دادرسی وی پذیرفته و پرونده او برای بررسی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است ۲۳ خردادماه وکیل امیرسالار داودی با تجویز اعاده دادرسی و ارجاع پرونده به شعبه هم عرض، تا زمان رسیدگی آزاد شد.

طبق ماده ۴۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری، دیوان عالی کشور در صورتی که درخواست اعاده دادرسی را منطبق بر قانون تشخیص بدهد با تجویز اعاده دادرسی، موضوع را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه صادرکننده حکم ارجاع می دهد.

پس از تجویز اعاده دادرسی، طبق ماده ۴۷۸ همین قانون، اجرای حکم تا صدور حکم مجدد متوقف می شود و متهم باید با اخذ تامین مناسب آزاد بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا