اخبار

آخرین وضعیت پرونده مهدی یراحی، ترانه علیدوستی و بهاره هدایت از زبان وکیل زهرا مینویی

وکلاپرس _ وکیل مدافع بهاره هدایت، مهدی یراحی و ترانه علیدوستی، آخرین وضعیت پرونده موکل‌های خود را تشریح کرد و با اشاره به پرونده مهدی یراحی گفت: منتظر بخشنامه مرخصی نوروز هستیم تا یراحی بتواند بتواند پدر و مادرش را ببیند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، زهرا مینویی (وکیل بهاره هدایت، ترانه علیدوستی و مهدی یراحی) درباره آخرین وضعیت پرونده بهاره هدایت عنوان کرد: خانم هدایت خودشان به درستی در صفحه‌شان نوشتند که به مرخصی نیامده‌اند، نمی‌دانم چرا در برخی از رسانه‌ها این مساله به اشتباه با عنوان مرخصی منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

بهاره هدایت مرخصی نیست؛ اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شده است

وکیل مینویی افزود: خانم هدایت با تعویق اجرای حکم در حال حاضر بیرون از زندان هستند، به عبارت دیگر اگر ایشان به زندان بازگردند این مدتی که بیرون بوده‌اند جزو حبس ایشان محسوب نمی‌شود در حالی که مرخصی جزو دوره حبس حساب می‌شود.

این وکیل دادگستری یادآور شد: قبل از این مساله، خانم هدایت به دلیل جراحی که داشت بیرون بود و در واقع از زندان برای جراحی اعزام شدند. یک روز بیمارستان بودند و ایشان را به زندان بازگرداند تا ما بتوانیم کارهای پزشکی قانونی را پیگیری کنیم، فردای آن روز به ما ابلاغیه تعویق ۱۰ روزه اجرای حکم جهت ادامه درمان را دادند.

مینویی اظهار کرد: در این ۱۰ روز با توجه به جواب پاتولوژی و آزمایش‌های دیگر، پزشک معالج هم درخواست تمدید این ۱۰ روز را داشتند تا برای درمان بتوانند تصمیم درستی بگیرند و پاسخ پاتولوژی دوم هم بیاید. در همین راستا تا ۸ فروردین فعلا این تعویق اجرای حکم تمدید شده است و ۸ فروردین ما باید به دادیاری ناظر زندان مراجعه کنیم تا بقیه روال کار را پیگیر شویم.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: در حال حاضر رویه جدید این است که راجع به درمان‌هایی که بیرون از زندان صورت می‌گیرد، مرخصی نمی‌دهند، تعویق اجرای حکم را لحاظ می کنند که جزو دوره حبس آن ها حساب نمی‌شود و برای خانم هدایت هم همین‌طور است.

برای ترانه علیدوستی ۶ ماه قرار نظارتی صادر شده است

مینویی با اشاره به دیگر پرونده‌هایی که وکالت آن را بر عهده دارد، گفت: پرونده اخیر خانم علیدوستی در دادسرای فرهنگ و رسانه مربوط به پست اینستاگرامی ایشان درباره آرمیتا گراوند بود و برای ایشان ۶ ماه قرار نظارتی صادر شده است که در این ۶ ماه هیچ هیچ پستی با محتوای سیاسی و تشویش اذهان عمومی منتشر نکنند.

بیشتر بخوانید:

منتظر بخشنامه مرخصی نوروز هستیم تا یراحی بتواند بتواند پدر و مادرش را ببیند

این وکیل دادگستری با اشاره به پرونده مهدی یراحی گفت: آقای یراحی هم با پابند بیرون از زندان هستند، منتها ایشان هم محدوده عبورشان هزار متر است. حالا ما منتظر بودیم بخشنامه مرخصی نوروز بیاید که ما بتوانیم برای ایشان چند روز مرخصی بگیریم که بتوانند بروند اهواز و پدر و مادرشان را ببینند، منتها تا دیروز می‌دانم که بخشنامه نیامده بود.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا