اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

ده وکیل دادگستری به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند

وکلاپرس _ بر اساس نتایجی که تاکنون از شمارش آرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، ده وکیل دادگستری به مجلس راه یافته اند.

به گزارش وکلاپرس، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه مورخ ۱۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس آخرین به روزرسانی صورت گرفته تاکنون یک وکیل از کانون وکلای دادگستری خراسان (رضوی-جنوبی)، پنج وکیل از کانون وکلای دادگستری مرکز، یک وکیل از کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، یک وکیل از کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، یک وکیل از کانون وکلای منطقه فارس و یک وکیل از مرکز وکلای قوه قضائیه موفق به راهیابی به مجلس دوازدهم شده اند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس آخرین به روز رسانی از اسامی منتخبان این مجلس، تاکنون ده وکیل به مجلس راه یافته اند که اسامی آنها به شرح زیر است:

 وکیل علی اصغر نخعی راد

وکیل علی اصغر نخعی راد، عضو کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات موفق به کسب آرای لازم برای ورود به مجلس شورای اسلامی شده است.

این وکیل دادگستری متولد سال ۱۳۴۴ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق است. در سوابق وی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد دیده میشود و همچنین طبق سایت حامی وکیل (اطلاعات مربوط به وکلای دادگستری کانون های وکلا) وکیل علی اصغر نخعی راد بازنشسته تامین اجتماعی بوده است.

وکیل یاسر اسلام دوست کاربندی

وکیل یاسر اسلام دوست کاربندی  عضو کانون وکلای مرکز با ۴۴۱۶۱ رای توانسته است رأی اول حوزه انتخابیه طوالش، رضوانشهر و ماسال را به دست آورد.

در سوابق وکیل یاسر اسلام در معرفی نامه انتخاباتی اش دوست آمده است:

  • وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلاء مرکز
  • مشاور حقوقی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران
  • سرپرست حقوقی شرکت مدیریت خدمات صبا تامین (شستا) …

وکیل سعید رحمت زاده پشتیری

وکیل سعید رحمت زاده پشتیری، عضو کانون وکلای مرکز، با کسب ۲۴۷۶۰ رای و  با اختلاف ۶۸ رای توانسته است محمد نقی رنجبر چوبه را در حوزه انتخابیه صومعه سرا شکست دهد و راهی مجلس شورای اسلامی شود.

در شبکه های اطلاع رسانی این وکیل دادگستری (تلگرام و اینستاگرام) در خصوص سوابق اجرایی وی چیزی یافت نشد. همچنین بر اساس سایت فرمانداری صومعه سرا، سعید رحمت زاده پشتیری  برای دهمین دوره انتخابات مجلس نامزد شده که در این دوره کاظم دلخوش اباتری به عنوان نفر اول به مجلس راه یافته است.

وکیل بهنام رضوان

وکیل بهنام رضوان عضو کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی که در معرفی نامه های تبلیغاتی انتخابات مجلس با عنوان «حاج بهنام رضوانی» از او یاد شده است برای حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند به مجلس راه یافته است.

بر اساس اطلاعات سایت حامی وکیل (اطلاعات مربوط به وکلای دادگستری کانون های وکلا) وکیل بهنام رضوان، بازنشسته نیروهای مسلح است.

این وکیل دادگستری متولد ۱۳۴۳ و دانش آموخته دکترای حقوق است و همچنین در سوابق وی  فرماندهی سپاه شهرستان های مرند، کلیبر، اسکو؛ مدیرکل حقوقی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ؛ فرماندار بناب و مرند عنوان شده است.

وکیل مجید نصیرپور سردهائی

وکیل مجید نصیرپور سردهائی با مدرک دکترای جامعه شناسی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده سراب استان آذربایجان شرقی به مجلس راه یافته است.

وی در دولت اول حسن روحانی به عنوان معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری مشغول به خدمت بوده است.

حسب استعلامات صورت گرفته، مجید نصیر پور عضو کانون وکلای دادگستری مرکز بوده و آدرس دفتر وکالتش نیز در شهر تبریز عنوان شده است و همچنین وضعیتش در سایت حامی وکیل، تودیع پروانه ذکر شده است.

وکیل حاکم ممکان

وکیل حاکم ممکان، عضو کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، با ۱۱۹ هزار و ۷۶۶ رای به عنوان منتخب اول شهر ارومه موفق به راهیابی به مجلس شده است.

حاکم ممکان متولد ۱۳۵۹ روستای بهیک بخش صومای برادوست ارومیه با مدرک کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه علوم قضایی تهران است و در مصاحبه ای از وی که در خصوص اهدافش برای ورود به مجلس سوال پرسیده شده است، اینگونه پاسخ داده است: بنده به عنوان یک وکیل و حقوقدان فعلا در این جامعه خدمت گذار مردمم هستم و همانطوری که همه مردم اطلاع دارند مجلس محل قانون گذاری است و بنده احساس کردم که جامعه ما واقعا به یک حقوق دان در مجلس نیاز مند است.

وکیل احمد فاطمی

وکیل احمد فاطمی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  با ۴۰ هزار و ۹۳۸ رأی به عنوان نفر دوم انتخابات حوزه بابل به مجلس دوازدهم راه یافته است.

فاطمی با مدرک دکتری حقوق،  مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد است.

وکیل الهام آزاد

وکیل الهام آزاد عضو مرکز وکلای قوه قضائیه  با مدرک دکتری حقوق بین الملل، موفق شده با کسب ۶۴۷۲ رای برای حوزه نائین، خور و بیایانک برای دوره دوازدهم به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

وکیل الهام آزاد متولد ۱۳۶۰ روستای عروسان گلستان از توابع شهرستان خور و بیابانک اصفهان است و در مجلس یازدهم نیز با کسب بیشتر از ۸ هزار رای وارد مجلس شده بود.

بر اساس اخبار موجود از مجلس یازدهم، از این وکیل دادگستری تا کنون مخالفتی پیرامون روند آماده سازی و تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار صورت نگرفته است.

وکیل عثمان سالاری

وکیل عثمان سالاری از حوزه تایباد و تربت جام به مجلس راه پیدا کرده است

عثمان سالاری نهمین وکیل دادگستری است که توانسته است با شکست رقبای خود در حوزه تایباد و تربت جام، راهی بهارستان شود. اگرچه او متولد شهرستان تربت جام است، لیکن در سامانه حامی وکیل از وی به عنوان عضوی از اعضای کانون وکلای منطقه فارس یاد شده است.

طبق اعلام سایت ویکی وحدت عثمان سالاری متولد ۱۳۴۲ در تربت جام با مدرک دکتری تخصصی حقوق عمومی – دانشگاه تهران با ۷۶ هزار رای موفق شده در دوازدهمین دوره مجلس راه یابد.

برخی از سوابق اجرایی وی عبارتند از:

  1. کارشناس حقوقی اداره کل آموزش و گزینش وزارت دادگستری سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷
  2. قاضی دادگستری شهرستان‌های تایباد، تربت جام، مشهد مقدس و تهران من‌جمله رئیس شعبه ۴ دادگستری مشهد، قاضی محاکم شعبه اول و شعب ۱۰۵۷ و ۱۰۶۰ کارکنان دولت شهرستان تهران
  3. مشاور حقوقی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی
  4. مدرس حقوق مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه مذاهب اسلامی – واحد تهران

وکیل مجید دوست علی

وکیل مجید دوست علی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  با مدرک دکتری رشته حقوق عمومی با بیش از ۷۱ هزار رای برای حوزه کرمان و راور به عنوان نفر دوم این حوزه به مجلس راه یافته است.

مجید دوست علی متولد کرمان است و برخی از مسئولیت ها و سوابق وی عبارتند از:

  • معاون پارلمانی کمیته امداد در مجلس
  • دادستان کرمان
  • قضاوت
  • دبیر هییت دولت نهم
  • مشاور رییس جمهور
  • قائم مقام وزیر کار
  • قائم مقام وزیر تعاون

تذکر

از آنجایی که احتمال دارد به تعداد وکلای دادگستری حاضر در دور جدید مجلس افزوده شود، لیست مذکور به روز رسانی خواهد شد.

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب.آقای دکترعثمان سالاری از حوزه انتخابیه تربت جام و تایباد هم به مجلس راه یافته اند و وکیل هستن

      1. جناب هوشیار سپاسگزارم از اینکه اسم ایشون رو هم آوردید.چون ایشان از دوستان قدیمی سی ساله من هستن هست و فردی بسیار قوی . اهل رایزنی و تعامل با مسئولان بلند مرتبه کشوری خصوصا قوه قضائیه هستن و این موضوع می تونه برای جامعه حقوقی ما فرصت مغتنمی باشه .جهت اطلاع خود من وکیل دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه و دارای دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی هستم.و از مطالب وزین و به روز سایت بهره وافر بردم و می برم.

  2. بسیار خوشحال شدم
    امیدوارم این همکاران فکری کنند به حال وضعیت اسفناک کنونی جامعه وکالت
    و سر و سامانی دهند به بعضی قوانین خاص!!! که مجلس یازدهم تصویب کرد

    1. دوست عزیز همه کسانی که به ایشان رای دادند وکیل نبودند که گرو کشی از حالا میخواهید کنید باید همه فکری کنند وکشور را از وضعیت ورشکسته اقتصادی در رده قشر اسیب پذیر که دهک های پایین و بیشتر کارگر هستند در بیاورند

  3. بسیار عالی🌺 بامید روزیکه حقوقدانان واقعی وارد عرصه قانون گذاری شوند نه حقوق شنیده ها! متاسفانه درگجلس قبلی بیشترین ضربه را به جامعه حقوقی شاهد بودیم🌺🌺🌹🙏

  4. درود اقای مجید دوستعلی منتخب از شهر کرمان هم عضو کانون وکلا مرکز هستند سابقا دبیر هیات دولت در دولت احمدی نژاد بودند

  5. الحق مجلس بیش از هر قشر دیگری به حقوقدان نیاز داره کسانی که با قوانین ونحوه اجرا ان به صورت واقعی درگیر بودن خیلی از اوقات قوانینی تصویب میشه که اجرایی نیست با هزاران ایراد و دست پا شکسته اجرا میشه و مردم جامعه به زحمت می اندازه.انشاله که دوستان وکیل جلوی این همه تیشه به ریشه وکالت زدن رو بگیرند و عقلانیت احیا کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا