اخبار کانون هاویژه

گزارشی تفصیلی از شروع دوباره برای تکمیل احداث ساختمان جدید کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- طبق گزارش منتشرشده از بیست و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، هیات مدیره در این جلسه به بررسی وضعیت ساختمان در دست ساخت این کانون پرداخته اند.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سجاد کامیار از رسانه انعکاس در گزارش خود نگاهی گذرا به بیست و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز مورخ ۴ بهمن ۱۴۰۱ انداخته است و  گفت و گوی های مطرح شده بین اعضا پیرامون ساختمان جدید کانون  را بیان کرده است.

مشروح این گزارش به شرح زیر است:

آقای شاه محمدی بیان داشتند عرض خوش آمد دارم خدمت اقای دکتر طاهری. با توجه به گزارش دریافت شده از اعضای سابق ایراد جدی بود به تعطیل شدن ساختمان. کمیسیون با اعضای جدید تشکیل شده. مقرر شد اقای دکتر طاهری به نمایندگی از کمیسیون ساختمان توضیحاتی را ارائه دهند.

دکتر طاهری به عنوان نماینده کمیسیون ساختمان بیان داشتند کمیسیون ساختمان دور قبل و پروژه ساختمان تا ٢٩/١٢/١۴٠٠ فعال بوده. ساختمان در ١١ ماه اخیر عملیات اجرائی نداشته و پروژه متوقف بوده. علت توقف این بوده که قرارداد مدیریت پیمان ما تمام شده بود و بر سر تمدید قرارداد اختلاف نظر وجود داشت که نهایتا قرارداد تمدید نشد و جایگزین مدیر پیمان هم تعیین نشد.

من مدل مدیریتی را توضیح میدهم خدمتتان. ساختار پروژه به چه شکل است؟ کانون وکلا کارفرماست. یک شرکت به عنوان مدیر پیمان به عنوان ناظر و امین کانون تعیین شده. یعنی برای ما پیمانکار جزء می آورد و کار را انجام میدهد. این قرار داد تمدید نشده.

علاوه بر مدیریت پیمان، یک مشاور داشتیم. کار این مشاور این بوده که به همراه مدیر پیمان شرکت میکردند و به هر دو مشاوره میدادند. این دو نفر در عرض هم بودند. گاها بین این دو اصطکاک ایجاد میشد. در مورد مسائل مالی تا حسابها را مشاور تایید نمیکرد، کمیسیون تصویب نمیکرد.

تصمیمات به این صورت گرفته میشد که مدیر پیمان پبشنهاد میداد، کمیسیون بررسی میکرد، نظر مشاور اخذ میشد. اگر بار مالی داشت به حسابرسی ارجاع میشد. نهایتا دو حالت داشت یا قبلا مصوبه در هیات مدیره تصویب شده بود که در اینصورت چکها جهت امضا خدمت رییس کانون اورده میشد. یا تصویب نشده بود که موضوع در هیات مدیره مطرح میشد و در صورت تصویب جهت امضای چکها، رییس کانون اقدام میکرد.

با این مقدمه، پس از جلسات برگزار شده، کمیسیون جدید ساختمان ۴ خواسته دارد که مطرح میکنم و تقاضا دارم این موارد را تصویب فرمایید.

خواسته اول، قرارداد مدیریت پیمان که الان در پروژه هست، اتمام یافته، و منجر به توقف پروژه شده. به دلیل اینکه این توقف قریب به ١٠٠ میلیارد تومان به ضرر کانون تمام شده، پیشنهاد کمیسیون این است برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر با همین مدیریت پیمان مجددا پروژه را شروع کنیم، درصد ها را هم کم کرده ایم، اگر خواستیم، در طول مسیر مدیر پیمان را جابه جا میکنیم.

خواسته دوم اینکه قرارداد مشاور ما تمام شده. کمیسیون تقاضا دارد هیات مدیره با تنظیم قرارداد با هیات مشاوران پیشنهادی موافقت کند. تا امروز اقتضا یک مشاور بود ولی الان با توجه به ادامه کار نیاز است از چند مشاور در زمینه های مختلف بهره بگیریم.

خواسته سوم در مورد امنیت ساختمان است. در حال حاضر حفاظت فیزیکی توسط دو افغانی و یکی غیر افغانی صورت میگیرد. خواسته کمیسیون این است که حفاظت به یک شرکت (انتظام یاران) واگذار شود. این شرکت قبلا با کانون همکاری داشته و با معرفی مدیر داخلی انتخاب شده است.

خواسته چهارم اینکه طبق رویه ۵ سال گذشته، پرداخت ها کما فی السابق توسط رییس کانون دستور داده شود. ما قرارداد را به هیات مدیره پبشنهاد میدهیم، شما اگر مصوب کردید، پرداخت ها طبق قرارداد صورت گیرد تا سرعت کار بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

خواسته اول – تمدید قرارداد با مدیریت پیمان فعلی

مدیر پیمان با ۵ درصد از خرید و ١١ درصد در اجرا تاکنون با کانون همکاری میکرده. علت ضمیمه مشاوره این بود که چون مدیر پیمان ذی نفع در افزایش هزینه بود، مشاور ضمیمه کردیم که ایشان هم نظر دهد تا موضوع احتمال سو استفاده توسط مدیر حل شود. دکتر مالکی در زمان تمدید قرارداد به اعداد ۵ و ١١ ورود کردند و گفتند باید کم شود. پیشنهاد کاهش را مطرح کردند. اقای جندقی مخالف بودند وگرنه مدیریت پیمان راضی بوده.

در کمیسیون ساختمان اقای خلیلی بابایی عملا همین الان دارند پروژه مشابه انجام میدهند. در کمیسیون ۵ نفره ایشان از بقیه آپدیت تر هستند. نظر ایشان این بود که این اعداد منطقی است. من از افراد دیگر مثل دکتر عیسی امینی هم سوال کردم و موافق این اعداد بودند. اعضای کمیسیون هم با برخی از جاهای دیگه مشورت گرفتند و گفتند این اعداد متناسب است. نه پایین است و نه بالا. تصمیم اول ما این بود با توجه به از دست رفتن تایم با همین گروه ادامه بدیم. در مورد درصد ها وارد مذاکره شدیم و ۵ درصد خرید شد ٣ درصد و ١١ درصد اجرا را کردیم ٩ درصد. با این کاهش درصد مجدد در کمیسیون مطرح شد و اقای جندقی مخالف بودند. ولی بعدا دیدند نظر قالب این است که این درصد ها تایید شود و نهایتا ایشان هم موافقت نمودند.

ما با هر شخصی صحبت میکردیم و بیان میکردیم مهندس گنابادی مدیر پیمان ما هستند، همه در مورد کار و سلامت ایشان تایید میکردند. مشکل ما این است که مدیر پیمان ما فردی قدیمی است. در دور قبل هم هیات مدیره با کاهش درصد موافق بود و وقتی کاهش نیافت، به فکر تغییر مدیر پیمان افتادند. این امر بعدا در کمیسیون ساختمانى که اقای جندقی استعفا دادند، تصویب میشود که تغییر کند و این امر در ١٠/٣/١۴٠١ تصویب میشود که مناقصه برگزار شود.

قرارداد مدیریت پیمان ٣١/۴/١۴٠٠ تمام شده. باید آن زمان تصمیم گیری میشد که متاسفانه نشده. به مدت ٨ ماه پیمانکار قرارداد داشته ولی مدیریت پیمان نبوده. اینکه این تصمیم در فروردین گرفته نشد و به خرداد وارد شده مشکل هست. در جلسات همه اعضا اصرار داشته اند که خرید ها باید انجام شود ولی این امر رخ نداد به دلیل اختلاف در درصد. ضرری که از این اختلاف درصد داشتیم بسیار بیشتر از این ضرری بود که کردیم.

الان ما ١۵٠ میلیارد تومان هزینه و ٢۵٠ میلیارد خرید داریم. طبق گزارش مشاور ما خسارت این توقف ١٠٠ میلیارد بوده. فرمول محاسبه خسارت این است که از ۱۴۰۱/۱/۱ تا ۱۴۰۱/۱۱/۴ تورم را در نظر بگیرید، اگر ما یک فروردین ٢۵٠ میلیارد هزینه را انجام میدادیم نسبت به قیمت امروز کسر میکردیم به اضافه هزینه های نگهداری حدودا معادل این رقم میشود.

آقای سردارزاده بیان داشتند صحبت از اقای جندقی شد. خاری بود در چشم من. ایشان همیشه به فکر این بودند که هزینه اضافی به کانون بار نشود. ایشان میگفتند هرچه زودتر شروع کنیم. اگر مخالفتی کرده به دلیل نفع کانون کرده. اقای گنابادی آنجا بسیار پاکدست است. هیات مدیره دوره ٢٩ بسیار درست انتخاب کرد. اقای جندقی مکررا به اقای امینی و مالکی میگفتند بخرید. بخرید. چیزی که هیات مدیره قبل بیان کردند که درصد ها بشود ۵ درصد و ٢ درصد خنده دار بوده. این درصد ها بسیار عالیست و من موافقم. به نظر من حتى بررسی کنید که دلیل توقف چه بوده که گناه گردن کسی نیندازیم.

آقای یاراحمدی بیان داشتند من متوجه نشدم اینکه ایشون قدیمی هستند منظور چیست؟ ما نمیتوانستیم مدیر پیمان را حذف کنیم و با کمک مشاور خودمان انجام دهیم؟

آقای طاهری اظهار داشتند اقای گنابادی پیر هستند. ایشون خیلی حضور فعال در پروژه ما ندارند. اخوی و برادرزاده ایشان حاضر میشوند. جمع بندی ما این است که فعلا به دلیل سرعت با ایشان ادامه دهیم. ما برای تنظیم صورت وضعیت ها، پیروی طبق نقشه و … باید امینی در ساختمان داشته باشیم. این مدیر پیمان امین ماست. حداکثر توان ما این هست که هفته ای یک جلسه کمیسیون ساختمان تشکیل دهیم. گروه مشاورانی که ما مد نظر داریم ماهی ١٠٠ تومان دریافتی خواهند داشت. این پول باعث میشود مبلغ قابل توجهی از پروژه کم شود. مثلا در مورد حفاظت مدیر پیمان میگفت همین دو نفر افغانی کافیست چون ذی نفع هست ولی مشاوران میگفتند حتما تیم محافظتی بگیرید. یا مثلا گفتیم در پروژه پیمانکار خرد بیاوریم. مدیر پیمان گفت یک پیمانکار مادر بیاورید، مشاور ما گفت نکنید اینکار را. اگر پیمانکار خرد باشد هم هزینه کاهش میابد، هم سرعت بالا میرود.

آقای قاسمی عهد اظهار داشتند قبل از تمدید با مدیریت پیمان این مشاوران هستند، نمیتوان بخشی از این کار خرید را با مشاوران انجام دهید تا هزینه خرید ندهیم.

آقای طاهری اظهار داشتند مدیر پیمان باید در زمان خرید باشد. این الحاقیه را گذاشتیم که اگر خریدی خودمان کردیم، درصد ندهیم. ولی این خطر دارد که بعدا مدیر پیمان بگوید اشتباه خریدید و از نظر فنی قابلیت اجرا در پروژه را ندارد.

آقای عبداللهی بیان داشتند در ٢٩/١٢/١۴٠٠ دلار ٢٣-٢۴ هزار تومان بود. دیروز ۴۴ هزار و ٢٠٠ بوده. هزینه ها به پول امروز هرچقدر باشد، اگر تعویق بیافتد ضررهاث بیشتری به ما وارد می شود.

آقای حبیب زاده بیان داشتند تشکر می کنم از جناب دکتر طاهری بابت گزارش ارائه شده. دو سوال دارم

  • تا امروز چند جلسه برگزار کرده کمیسیون ساختمان؟
  • تا امروز چقدر هزینه کردیم؟

(پاسخ دکتر طاهری ١٠٠ میلیارد هزینه؛ ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی)

من به نظرم باید حرمت بزرگان را حفظ کنیم. اگر سوالات و مسائلی مطرح میشود جهت روند بهتر است. وقتی میگوییم ١١ ماه پروژه متوقف بوده، ۴-۵ ماهش هم برای هیات مدیره جدید بوده. من خواهش میکنم با این همت مسیر را به جلو ببرید.

آقای طاهری بیان داشتند ما به هیچ وجه در پروژه سعادت اباد به دنبال مقصر نیستیم. افراد تبرعی زحمت کشیدند. اولویت ما این است پروژه ظرف دوسال اینده با بهترین متریال تکمیل شود. ترکیب کمیسیون متشکل از افرادی است که بعضا کار اجرائی کرده اند و برخی کار مدیریتی انجام داده اند.

آقای امینی بیان داشتند ما به هیچ وجه دنبال مقصر نیستیم. اقای مالکی بیان فرمودند یک قرارداد افلاطونی ١١ درصدی تنظیم شده بود. به هر حال کمیسیون قبلی متشکل از افراد قوی بوده. متعارف قرارداد های امروزى پیمان ١٣ درصد و ١١ درصد بوده.

آقای طالع بیان داشتند ممنون از گزارش اقای طاهری. من از دوره ٢٩ در جریان هستم. در دوره ٢٩ فقط گودبرداری انجام شد که فکر میکنم ۴-۵ میلیارد هزینه شد. چند مطلب، اول اینکه مبلغ خوبی در حساب کانون جمع شده، ۴ درصد سهم کانون در پرداخت به صندوق به ١ درصد کاهش یافت و موارد دیگر، این ها درآمدهایی است که برای کانون ایجاد شده.

آقای طاهری بیان داشتند تقاضای من این است کلیات الحاقیه به مدت ٢٠ ماه و با درصدهای ٣ و ٩ را تصویب نمایید، ما الحاقیه را از رییس دستور بگیریم.

آقای حبیب زاده بیان داشتند شما فرمودید اقای گنابادی فرسوده هستند پس چرا ٢٠ ماه زمان گذاشتید؟

آقای طاهری بیان داشتند من عرض کردم ما در قرارداد ایشان حق فسخ در نظر گرفتیم و هر زمان بخواهیم میتوانیم اعمال کنیم.

در این قسمت جلسه اختلاف نظر ایجاد شد برخی از اعضا اعتقاد داشتند باتوجه به اتمام قرارداد مدیر پیمان و طبق آیین نامه معاملاتى باید مناقصه یا مزایده برگزار شود برخی دیگر معتقد بودند ایین نامه ١۴٠٠ در ماده ٣١، ایین نامه معاملاتی را نسخ ضمنی کرده است.

نهایتا با توجه به جمیع نظرات از آنجا که در ایین نامه معاملاتی برای رییس کانون شرایطی در نظر گرفته شده که میتواند ترک تشریفات اعلام کند، ابتدا عدول از مصوبه هیات مدیره قبلی تصویب شد، همچنین رییس کانون با استفاده از اختیارات خود ترک تشریفات اعلام نمود که این امر نیز تصویب شد و مقرر شد قرارداد جدید به هیات مدیره ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

خواسته دوم انعقاد قرارداد با تیم مشاور

اقای طاهری بیان داشتند ما تا اینجا که مرحله گودبرداری و فونداسیون بود یک مشاور برایمان کافی بود. از اینجا به بعد، مشاور نما، تاسیسات و … نیاز داریم. مشاور سابق، آقای ارباب، قبلا کتبا به رییس کانون نامه زدند و این مورد را اعلام نمودند.

اقای ارباب نامه زدند که یک مشاور پاسخگو نیست چون تخصص ها متفاوت است. ما مخیر بودیم با مهندس ارباب ادامه بدیم یا تیم مشاوران تشکیل دهیم. ما با افراد زیادی صحبت کردیم. همه بالاتفاق گفتند با یکی دو مشاور نمیتوان ادامه داد. نظر ما این بود با یک مشاور ادامه دهیم ولی وقتی همه اینگونه اعلام کردند نظر ما این شد که گروه مشاوران داشته باشیم. اقای مهندس ارباب در نامه برای تمدید بیان کردند نیاز به این گروه مشاور هست. یک نظر ادامه با اقای ارباب و گروهش بود و نظر دیگر استفاده از مشاوران دیگر.

پیشنهاد شد اقای ارباب به دلیل اصطکاک با مدیر پروژه و برخی از اعضای کمیسیون از پروژه خارج شوند. اقای بابایی از کانون کارشناسان که اقای ارباب آنجا هم بودند پرس و جو کردند آنجا گفتند ایشان بسیار مناسب هستند ولی کار را به تاخیر میاندازند. اقای بابایی شخصی را معرفی کردند به نام اقای یونسی. با ایشان مصاحبه کردیم و رزومه ایشان را بررسی کردیم. ایشان فرمودند ۵ نفر مشاور در کنار خودشان اضافه خواهند کرد. با اقای یونسی صحبت کردیم ایشان بسیار آپدیت بودند و این نقطه قوت، ایراد مدیریت پیمان را حل میکند. ما قبلا به اقای مهندس ارباب حدود ٣٣ میلیون پرداخت میکردیم. پیشنهاد اقای یونسی و گروهشان ١٣٠ میلیون بود. من با اقای ارباب هم صحبت کردم ولی از ایشان لیست مشاوران مد نظرشان را نگرفتم. در خصوص مشاوران ابتدا اقای جندقی مخالف بودند ولی نهایتا تونستیم ایشان را متقاعد کنیم.

توجیه ما این است که اگر ما دو میلیارد هزینه کنیم میتوانیم تا ۵٠ میلیارد هزینه را کم کنیم. ما علیرغم اینکه قراردادی با مدیر پیمان و گروه مشاوران نداشتیم، از آنها تا به امروز کمک گرفتیم.

پیشنهاد نهایی در خصوص گروه مشاوران این است که با گروه اقای یونسی با قرارداد مذکور قرارداد تنظیم کنیم.

آقای صدری خانلو بیان داشتند منظور از گروه مشاوران چیست؟ مگر با شخص حقیقی قرارداد تنظیم میکنیم. چرا با شخص حقوقی قرارداد نمیبندیم.

آقای طاهری بیان داشتند ما اشخاص حقوقی را هم بررسی کردیم ولی پبشنهاد کمیسیون ساختمان این گزینه است.

آقای نظری اظهار داشتند جای تقدیر داره زحمات اقای طاهری و بقیه اعضای کمیسیون ساختمان. در پروژه های بزرگ مهندسین مشاور از فاز مطالعاتی آغاز به همکاری میکنند و نتیجه را تحویل پیمانکار میدهند اما اینجا الگو ما متفاوت است پس دلیلی ندارد طبق آن الگو پیش بریم. کاری که این گروه مشاور انجام میدهد مشابه کار دستگاه نظارت است.

اقای دکتر طاهری بیان کردند یکی از دلایل عدم استفاده از اقای ارباب اصطکاک با مدیر پیمان هست. اصولا در چنین پروژه هایی مدیر پیمان به دنبال مشاوری هست که با او هماهنگ باشد. من یک پیشنهاد بینابین دارم. اقای ارباب در کنار این گروه مشاور باشد. هزینه ایشان نهایتا برای ٢٠ ماه ٨٠٠ میلیون میشود.

آقای طالع بیان داشتند آقای مهندس ارباب معتمد کانون است. اقای طاهری هم تایید میکنند ایرادات ایشان به مدیر پیمان وارد بود.

آقای طاهری اظهار داشتند من عرض کردم، نظر شخصی من هم اقای ارباب بود. ولی نظر کمیسیون را نهایتا به عنوان تصمیم خدمتتان عرض کردم.

آقای صفادوست بیان داشتند پیشنهاد من این است یک مشاور مالی حتما داشته باشید. پیشنهاد من این است ٣ مشاور داشته باشیم. یکی مقیم، یکی مالی و یکی خود اقای یونسی

آقای طاهری اظهار داشتند در مورد فرمایش اقای نظری باید عرض کنم این گروه جدید زاویه اش شدید تر از اقای ارباب هست. با فرمایش اقای طالع هم موافقم. جهت پبشنهاد شما من تقاضا میکنم شما ١٠٠ تومن را تصویب بفرمایید ما به همان گروه اقای ارباب را هم اضافه میکنیم.

آقای حبیب زاده بیان داشتند شما فردی را مشخص کردید ولی هیچ اطلاعاتی نمیدهید. باید ما بدانیم این شخص کیست؟ تا بتوانیم تصمیم بگیریم. اینگونه تقاضای شما با هیچ معیارى هماهنگ نیست.

آقای طاهری بیان داشتند من در گزارشم بیان کردم. بحث مشاور مصوبه دیروز ماست. الان دارم نظر کمیسیون را عرض میکنم. هر اطلاعاتی بخواهید خدمت شما ارائه میشود. اقتضای کار ما عجله است. ما به عنوان امین کانون هستیم در کمیسیون. تقاضا دارم یکسری مسائل را به کمیسیون بسپارید. فلسفه کمیسیون های تخصصی همین است که هیات مدیره وارد جزییات نشود.

نهایتا انعقاد قرارداد مشاوره تا سقف مبلغ ماهانه ١٠٠ میلیون تومان جمعا به مدت ١٢ ماه به شرط حضور مشاور سابق جناب اقای مهندس ارباب در تیم مشاوران طبق مصوبه کمیسیون ساختمان مصوب گردید. ضمنا قرارداد تا جلسه اینده ارائه میشود.

آقای پاشاامیری بیان داشتند رای من ممتنع است. در خصوص بحث تسریع، تسریع خوب است ولی من فکر میکنم باید تشریفات را رعایت کنیم. از جمله رزومه افراد.

خواسته سوم – بحث حفاظت فیزیکی

آقای طاهری بیان داشتند دزد مستقیم رفته و جعبه برق چیلر را برده. الان دو افغانی و یک نفر ایرانی که نماینده مدیر پیمان هستند مسئولیت حفاظت را برعهده دارند. اقای رییس اولیتشان حفاظت فیزیکی از آن ساختمان بود. افرادی که آنجا مستقر هستند نیروهای مدیر پیمان هستند. یعنی اگر به مشکل بخوریم باید ابتدا پروژه را تحویل بگیریم از انها. این تیم حفاظت زیر نظر کمیسیون ساختمان هستند و میتوانیم از آنها گزارش رفت و آمد بگیریم. ما به افراد قبلى، ٣٣ میلیون پرداخت میکردیم. الان با ۴ نفر ۴۴ میلیون پیشنهاد کرده اند. انتظام یاران روز یک نفر مقیم دارند و شب ٢ نفر.

خانم موسوی گفتند ما قبلا با این مجموعه همکاری کردیم و تیم مناسبی هستند.

آقای نظری بیان داشتند یک بحثی هست در پروژه های ساختمانی و آن اینکه ورود و خروج شرایطی دارد. مسئولیت ورود و خروج باید پذیرفته باشد. باید برای خروج و ورود از نظر فنی بررسی شود. مثلا پیمانکار میگوید فلان قلم را وارد کردم ولی چیز دیگر وارد میکند. برای این موضوع باید تدبیر اندیشید.

بیشتر بخوانید:

خواسته چهارم – عدم صدور چک برای پرداخت بدهی‌ها

آقای طاهری بیان داشتند ما به رییس برای پرداخت بدهی ها تقاضا دادیم که ایشان از صدور چک خودداری کردند. در ۵ سال گذشته رویه این بود با تقاضای کمیسیون رییس کانون چک صادر می کرد. در پروژه ٧-٨ میلیارد تومان بدهی داریم. یک میلیارد و دویست میلیون به مدیریت پروژه بدهکاریم. این عدد ۶٠-٧٠ درصد قطعی شده هاست. بخش دیگر در مورد خسارات است و بقیه موارد.

هیچ چکی بدون پیوست های کامل خدمت اقای صفادوست نمی آید. مثلا برای هر چک حقوق نفرات یا حفاظت و … کپی قرارداد و تمام موارد مورد نیاز را پیوست خواهیم کرد.

آقای نظری بیان داشتند قرارداد میاید اینجا مصوب میشود. حالا میخواهد برود برای امضا. وقتی ما میگوییم دستور پرداخت را رییس میدهد، اصل این است که شرایط اجرای قرارداد را هم احراز میکند. مثلا این پیمانکار که برای نصب آسانسور آمده، تکمیل کرده که باید قسط آخرش پرداخت شود یا خیر؟ این موارد را رییس کانون باید احراز کند.

آقای طالع بیان داشتند ما در دوره ٣٠ میخواستیم آهن بخریم از ذوب اهن، وارد هیات مدیره شد و قرارداد خوبی هم تنظیم شد. من به نظرم تفاوت قائل شویم بین خرید مثلا آجر با قرارداد آسانسور که ۶٠ میلیارد هزینه خواهد داشت. ایا نباید هیات مدیره در جریان باشد؟

آقای طاهری اظهار داشتند تمامی قرارداد ها پس از طی پروسه در کمیسیون ساختمان، به هیات مدیره ارائه میشود و مصوبه میگیرد. شما قرارداد را تصویب میکنید ولی برای پرداخت دیگر مصوبه نمیخواهد و متناسب با قرارداد پرداخت ها توسط رییس انجام میشود.

نهایتا مصوب شد پرداخت های قراردادی و تنخواه مربوط به قراردادهای مستظهر به تصویب قبلی هیات مدیره نیازی به تصویب مجدد در هیات مدیره ندارد و با تشخیص رییس هیات مدیره پرداخت میگردد.

منبع: انعکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا