اخبار کانون هاویژه

حادثه کلینیک سینا اطهر تهران

پیام تسلیت اسکودا به مناسبت حادثه دردناک جان باختن عده ای از هموطنان

وکلاپرس- آتش سوزی گسترده و انفجار مهیب در یک کلینیک در شهر تهران متاسفانه منجر به جان باختن عده ای از هموطنان شد. در بررسی های اولیه عدم رعایت نکات ایمنی به عنوان دلیل حادثه کلینیک سینا اطهر تهراناعلام شده است.در ساعات آغازین شب سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ در پی بروز آتش سوزی وسیع در ساختمان پنج طبقه کلینیک سینا اطهر تهران، چند انفجار مهیب که ظاهرا ناشی از سوختن کپسول های اکسیژن دپو شده در این ساختمان بوده است، موجب ایجاد خسارت شدید شد.

کلینیک سینا اطهر یک مرکز پزشکی تخصصی فعال در حوزه تصویر برداری و ام آر آی بود که در حوزه دندانپزشکی نیز فعالیت داشت. همچنین برخی عمل های جراحی سبک نیز در این کلینیک انجام می گرفت.

در پی این حادثه تا این لحظه ۱۹ نفر که عمدتا از کادر درمانی بوده اند کشته شده و ۱۳ نفر نیز مجروح شده اند.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، به مناسبت بروز این حادثه با انتشار اطلاعیه ای ضمن ابراز همدردی با بازماندگان جانباختگان، خواستار شناسایی و برخورد با عوامل و مقصران بروز این حادثه شد.

▪️◾️◼️انالله و انا الیه راجعون◼️◾️▪️

حادثه دردناک جان باختن عده ای از هموطنانمان در حادثه آتش سوزی یک کلینیک در تهران موجب تاثر جامعه وکالت شد.

هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ضمن ابراز تسلیت و اعلام همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه، از خداوند منان برای قربانیان، رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر طلب می نماید.

قطعا مقامات محترم ذیربط در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه، با دقت عوامل موثر در این حادثه دردناک را شناسایی و با قاصران و مقصران احتمالی برخورد خواهند نمود، اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد شناسایی مشکلات ایمنی، موارد عدم رعایت استانداردها در واردات، ساخت و به کارگیری تجهیزات پرخطر و نیز نقاط ضعف نظارتی ساختمانها بویژه اماکن پرتردد است که متاسفانه هر سال عده ای از هموطنان را به کام مرگ می کشاند.

در این راستا امید است مسئولان ذیربط در دستگاههای نظارتی نظیر وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی و شهرداری ها و دادستانها، اقدامات پیشگیرانه و نظارتی لازم را برای جلوگیری از حوادث مشابه، به‌عمل آورند.

هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری

 

‫۲ دیدگاه ها

  1. با عرض سلام
    ممنون بابت پیام دلگرم کننده،
    من از بستگان یکی از جانباخته گان این حادثه هستم، میخواستم یکی راهنماییمون کنه که چه اقدامات حقوقی و قضایی میتونیم انجام بدیم،
    ممنون

    1. سلام
      خداوند رحمت کند
      حتما با مشورت و پیگیری یک وکیل مجرب اقدام بفرمایید…مشاوره اینترنتی و اقدام بدون وکیل خیلی صلاح نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا