اخبار کانون هاویژه

انتخابات سی و دومین دوره هیأت مدیره کانون وکلای مرکز ۱۰ شهریور برگزار خواهد شد

وکلاپرس- هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز آگهی انتخابات سی و دومین دوره هیأت مدیره این کانون را منتشر کرد و خبر از برگزاری این رقابت در شهریور ماه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، پس از اظهارنظر پر حاشیه دادگاه عالی انتظامی قضات درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات کانون وکلای مرکز که نقد و انتقادات فراوانی را به دنبال داشت، آگهی انتخابات سی و دومین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شد.

 بر اساس متن آگهی، انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در دومین پنجشنبه شهریور(مورخ ۱۴۰۱/۶/۱۰) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آگهی انتخابات سی و دومین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

متن آگهی به شرح زیر است:

از وکلای محترمی که پروانه وکالت آنان برای اشتغال به وکالت در استان های عضو کانون وکلای دادگستری مرکز صادر و تمدیدگردیده است ، دعوت می‏شود به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره روز پنج شنبه ۱۴۰۱/۶/۱۰ از ساعت ۸ الی ۲۰ در محل کانون وکلای دادگستری مرکز واقع در تهران ، میدان آرژانتین ، ابتدای خیابان زاگرس ، شماره ۳ طبقه همکف حضور به هم رسانند.

شرایط عمومی انتخابات:

۱- اخذ رأی، جمعی و مخفی انجام می‏گیرد و رأی دهنده باید رأی خود را روی اوراقی که به مهر هیأت نظارت رسیده است، اعلام نماید.

۲- رأی دهنده پس از ارائه پروانه وکالت، رأی خود را به صندوق آرا می‏اندازد و در لیست اسامی واجدین شرایط انتخاب کنندگان، مقابل نام خود را امضا می‏نماید و روی پروانه، مهر انتخابات زده خواهد شد.

۳- حق رأی کسانی که تا پایان جلسه برای رأی دادن حاضر نشوند، ساقط خواهد شد.

۴- آرایی که دارای نشان یا امضاء باشد، باطل است و اسامی مکرر حساب نمی‏شوند و اسامی زائد بر عده که باید انتخاب شوند، قرائت نخواهد شد.

۵- از واجدین شرایط انتخاب شدن، کسانی که دارای آرای بیشتر هستند، عضو اصلی و کسانی که بعد از اعضای اصلی بیش از سایرین دارای رأی باشند، عضو علی البدل هستند.

۶- اگر روز اخذ رأی مصادف با تعطیل شد روز بعد، انتخابات برگزار خواهد شدو احتیاج به دعوت مجدد نخواهد بود.

۷- از ۲۴ ساعت قبل از شروع رأی گیری ، هر گونه تبلیغ مبنی بر موافقت یا مخالفت داوطلبان عضویت هیأت مدیره، به کلی ممنوع می باشد.

۸- پس از انقضای مدت رأی‏گیری، اگر وقت کافی باشد و در غیر اینصورت، هیأت نظارت صندوق را لاک و مهر و روز بعد، شروع به استخراج می‏نماید و به هر ورقه که قرائت شود، مهر «قرائت شد» زده و ضبط خواهد شد.

۹- اسامی واجدین شرایط عضویت هیأت مدیره را که دادگاه عالی انتظامی قضات، صلاحیت آنان را تأیید و اعلام کرده است، در محل اخذ رأی، آگهی خواهد شد.

هیأت نظارت بر انتخابات سی و دومین دورۀ هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

لازم به ذکر است تاکنون صلاحیت ۸۵ نامزد این انتخابات از سوی دادگاه عالی انتظامی قضات تأیید شده است و به نظر می‌رسد تعدادی از نامزدهایی که صلاحیتشان تأیید نشده است، در حال اعتراض و رایزنی برای تجدیدنظر این مرجع استصوابی در حکم سابق خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا