اخبار

صدور قرار جلب به دادرسی برای سه نفر در پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی

وکلاپرس- محمد داس‌مه ، وکیل پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست ، از صدور قرار «جلب به دادرسی» برای سه متهم در این پرونده خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روزنامه ایران، وکیل محمد داس‌مه در بیان آخرین وضعیت پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست از صدور کیفر خواست برای راننده و دو نفر از مسئولان استانی خبر داد.

قرار « جلب به دادرسی » برای راننده و دو نفر از مسئولان استان آذربایجان غربی

آنطور که محمد داس‌مه، وکیل پرونده می‌گوید: برای راننده و دو نفر از مسئولان استانی کیفرخواست صادر شده است. در جریان روند رسیدگی به پرونده، بعد از اینکه پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب نقده به دلیل توجه اتهام (به معنای آنکه بازپرس نقده معتقد بود علاوه بر راننده، مسئولان سفر هم در این حادثه مقصر هستند و باید پاسخگو باشند) به دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه ارجاع شده بود، اما شعبه بازپرسی دادسرای ارومیه، اتهام را تنها متوجه راننده دانست و مسئولین از سوی بازپرس ارومیه تبرئه شده بودند.

او می‌گوید: با توجه به اینکه بازپرس پرونده رأی به منع تعقیب مدیران خاطی داده بود و مسئولان نیز در این زمینه مقصر بودند، به همین جهت اعتراض خود را به دادگاه کیفری ۲ ارومیه ارسال و مطرح کردیم که نسبت به این قضیه رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

او ادامه می‌دهد: جلسه دادرسی برگزار شد و خوشبختانه دادگاه اعتراض را قبول کرد و نتیجه آن نقض قرار منع تعقیب برای دو نفر از مسئولان سفر و قرار جلب به دادرسی صادر شد. پس از آن دادسرا برای سه نفر از متهمان کیفرخواست صادر کرده و اکنون علاوه بر راننده دو نفر از مسئولان سفر استانی مذکور برایشان قرار «جلب به دادرسی» و کیفرخواست صادر شده است.

مسئولان دیگری نیز به عنوان مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران وجود دارند

داس‌مه در خصوص احتمال افزایش تعداد متهمان می‌گوید: علاوه بر مسئولان فوق، مسئولان دیگری نیز به عنوان مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران وجود دارند که با ارائه مدارک جدید آنها‌هم باید در مقام دادگاه پاسخگو باشند.

 آنگونه که وکیل پرونده می‌گوید: مدیرکل وقت حفاظت محیط زیست استان و دبیر استانی و منطقه‌ای ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه، مسئولان سفر مطبوعاتی خبرنگاران محیط زیست هستند که باید برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده پاسخگو باشند.

او می‌افزاید: قرار کیفرخواست برای سه نفر از مسببان پرونده مانع از پیگیری دیگر مسئولان مقصر احتمالی نمی‌شود. آن‌ها هم باید در این دادگاه حاضر شوند و در باب مسئولیت مدیران از باب اسباب طولی و نظریه اشتراک پاسخگو باشند.

مورد مشابه حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

آنگونه که وکیل پرونده خبرنگاران می‌گوید: در مورد مشابه، دادنامه قطعی از حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران درباره واژگونی ارائه کرده بودیم که در آن نظریه و رأی معتقد بودند مسئولان باید به میزان قصورشان پاسخگو باشند. خدا را شکر دادگاه کیفری ۲ استان قرار منع تعقیب صادره را نقض کرد و حال سه شخص به محاکمه خواهند رفت.

بیشتر بخوانید:

به گفته داس‌مه، در دادسرا قرار صادر می‌شود و قرار جلب به دادرسی برای رسیدگی به دادگاه ارجاع می‌شود و در مرحله دادگاه است که مجازات اشخاص تعیین می‌شود؛ لذا باید جلسات محاکمه متهمین برگزار شود. او در خصوص روند بعدی پرونده می‌گوید: باید منتظر تعیین وقت و ابلاغ جلسات دادگاه برای محاکمه باشیم.

منبع: روزنامه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا