اخبار اسکودا

رئیس اسکودا: قوه مقننه را به عقلانیت دعوت می‌کنم

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران امروز در جلسه شورای اجرایی این نهاد در خصوص مصوبات اخیر مجلس علیه نهاد وکالت به سخنرانی پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ در محل این اتحادیه برگزار شد.

قوه مقننه را به عقلانیت دعوت می‌کنم

دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در این جلسه با اشاره به برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی علیه نهاد وکالت گفت: با روند فعلی به نظر می‌رسد که سه موضوع اصلی اعم از عقلانیت، رحمانیت و تدبیر به صورت کلی مغفول مانده است. از این رو، قوه مقننه را به عقلانیت دعوت می‌کنم؛ چراکه از سوی مردم تعهدی بر دوش آنها گذاشته شده که این مسئولیت بسیار سنگین است. ما انتظار داریم نمایندگان مجلس به هر ترتیب که شده عقلانیت را پیگیری کنند و به همین دلیل معتقدیم قوانینی که آنها وضع می‌کنند بدون شک در آینده نه‌چندان دور از سوی افکار عمومی و به‌خصوص جوانان مورد نقد جدی قرار خواهد گرفت.

آیا نمایندگان ملت با عقلانیت و رحمانیت با موضوعات و حتی مردم برخورد می‌کنند یا خیر؟

رئیس اسکودا ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که نام مدرس و مدرس‌ها در طول تاریخ ماندگار شده به این دلیل بوده که آنها همه چیز را با هم می‌دیدند و عقلانیت را در دستور کار قرار می‌دادند، نه اینکه قومیت‌گرایی یا صنف‌گرایی را در دستور کار قرار دهند. امثال مدرس قبول داشتند که قانون برای همه است و نباید به هیچ وجه نظرات شخصی در آن دخیل شود و به همین دلیل است که در فضای فعلی این سوال پیش می‌آید که آیا نمایندگان ملت با عقلانیت و رحمانیت با موضوعات و حتی مردم برخورد می‌کنند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

در مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که فاقد اولویت عمومی است

دکتر کوشا در ادامه با انتقاد از طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از کانون وکلای دادگستری خاطرنشان کرد: اینکه در مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که فاقد اولویت عمومی است، واقعاً جای تعجب دارد. قانونگذار باید به این موضوع توجه کند که مشکلات اقتصادی در کشور به حدی افزایش پیدا کرده که آسیب‌های اجتماعی روز به روز گسترده‌تر می‌شود. اگر قوه قضائیه رحمانیت نداشته باشد، مجلس هم از عقلانیت پیروی نکند و قوه مجریه هم تدبیر نکند، کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

ضرورت حضور جوانان در ارکان کانون‌های وکلای دادگستری

رئیس اسکودا در پایان ضمن تاکید بر ضرورت حضور جوانان در ارکان کانون‌های وکلای دادگستری، از هیئت مدیره کانون‌های سراسر کشور خواست مقدمات این حضور را فراهم کنند تا خون تازه‌ای به جریان نهاد وکالت با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه این جوانان تزریق شود.

منبع: روابط عمومی اسکودا

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. آهان حالا که مجلس میخواد یه جوری جلوی انحصار گری رو بگیره همگیشون عقل ندارن راست میگید شما عقل داریدکه وکالت رو کردید تجارت قراداد قانونی شده فرمالیته قراردادن مدنی که نصف مال موکل رو میگیره شده عدالت بابازی تست که شده منبع درآمد اموزشگاهدارها که پشت دست خودتون هستید مجوز میدید تاحالا هم آنقدر بیسواد تحویل جامعه دادید مردم به وکلامنتخب شماکه باپول تواموزشگاهها وبازی تست مجوزگرفتن اعتماد ندارن تودفتراشون دارن مگس میپرونن

  2. جناب کوشا اگر عقلانیت بر نقدعلی ها حاکم بود این وضع کشور نبود .در ثانی جناب دکتر مگر مجلس جای عقلاست؟التماس تفکر

  3. جناب آقای کوشا
    قطعاً منظورِ مرحوم دکتر مصدق و مجلسِ آنروز از تصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری، پایه ریزیِ استبداد و انحصارطلبی و خودکامگی کانون وکلا نبوده، و بدون شک خواستِ ملت و داوطلبینِ آزمون و وکلای عدالتخواه هم نیست!
    بنابراین مجلسِ آزادی خواهِ امروز باید با روشهای مختلف جلوی این خودکامگی را بگیرد و کانون را از سراشیبیِ سقوط نجات دهد.
    اینکه به صورت انحصارطلبانه و بدون پاسخگویی به احدی در کشور، راه ورود هزاران داوطلبِ نخبه را به حرفه وکالت بسته تا با محدود نگه داشتنِ تعدادِ وکلا، درآمدی سرشار برای خود و هم کیشان داشته باشید و ملت را در مضیقه قرار دهید، مخالفِ نظرِ مرحوم دکتر مصدق است .
    اینکه آزمون تعویقیِ سال ۱۴۰۰ لاپوشانی شود و آزمونِ سال جاری با پیچیدگی ها و طولانی بودنِ متنِ هر سئوال و کم بودنِ زمانِ آزمون نسبت به سئوالاتِ عجیب و بی سابقه اش، جلوی ترازِ داوطلبین را سد کنید، و زهرِ خود را به قانونِ مترقیِ تسهیلِ مشاغل بریزید، دلسوزی به اسکودا نمی باشد، بلکه خیانت به ملت و داوطلبین و حتی جامعه وکلا می باشد و کاملاً خلافِ محور سه گانه عقلانیت، رحمانیت و تدبیر است.
    بنابراین شایسته است نمایندگانِ مجلسِ آزادیخواهِ امروز و علی الخصوص کمیته تحقیق و تفحص از کانون وکلا به وظیفه قانونی و شرعی و ملیِ خود قاطعانه و بدون هیچ چشم پوشی عمل کنند و حق ملت و داوطلبین و آزادیخواهان را از کانون وکلا باز پس گیرند…
    وَ سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
    و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.

  4. آقای دکتر شما زحمت بکش آزمون وکالت ۱۴۰۳ را بدون اینکه سوالات را بدونی شرکت کن ، اگر حتی با قانون تسهیل قبول شدی مجلس عقلانیت مورد نظر شما (که انحصار هست) را رعایت می‌کنه ! لطفا انحصارطلبی را به عقلانیت ربط ندید.

  5. آقای کوشا مگر شما با طراحی سوالات خارج از عرف و طولانی در آزمون اخیر رحمانیت داشتید یا عقلانیت؟؟؟ خدا رو شکر که در آینده کانون جایی نخواهی داشت جز به بد نامی!!!کاش می شد این هیات مدیره پر ادعا با بقیه افراد هر ساله اختبار دهند تا مشخص شود که بدون سواد کافی کرسی های مهم را غصب کرده اند

  6. کانون وکلا اگر جرات داره یه نظر سنجی بذاره ببینه مردم میان پشت سر تو یا مجلس و تسهیل.تو دیگه واقعا خوابی یا خودتو زدی به خواب.خیلی عجیبین به ابوالفضل قسم شدید عجیبین شما.تو این وضع بیماری و این همه جوون فارغ‌التحصیل بیکار رشته حقوق چه بسا با مدارک ارشد و دکتری .برو تو اتاق خودت شب.درب اتاقتو ببند.به این کارایی که تا الان کردی و داری میکنی فکر کن.خدا هم ناظر بگیر.هرکی جای امثال تو بود باید خودش استعفا بده و واقعا حلالیت بطلبه از مردم اللخصوص دانشجو و فارغ‌التحصیل های حقوق.بس کن آقا بس کن.

  7. جناب اقای کوشا دسمزدهای میلیاردی تعدادی از همکاران شما در کانونهای وکلا ،گوشه ای از مشکلات اقتصادی همین مردم و همین مملکت است،که نه رحمانیت،نه عقلانیت مجلس دردی از ان دوا نخواهد شد مگر به زور وضرب قانون،و به واسطه تحقیق و تفحص،هنوز هیچی نشده ،فقط اعضای هیات تفحص در مجلس مشخص شده،عده ای از همکاران شما،استعفا دادن،به امید خدا ،خبری نباشه،،،والا ماشااله ،تعیین ظرفیت سلیقه ای،بخشنامه های من دراوردی،امتحانات مجدد از پذیرفته شدگان،،،وووووو

  8. کانون وکلا در سنوات ماضی با ایجاد موانع مصنوعی و با بهانه قرار دادن مصونیت مفاهیم انتزاعی از تعرض نهادهای دولتی هر قدر توانستند به تحکیم انحصار گرائی در نهاد مذکور اقدام نموده ومردم ومحصلین حقوق را از عدالت در حوزه حقوق تساهلا ویا تسامحا دور کردند وجنگ فرسایشی آنان با واژه پردازی های
    اخیر در مقابل قوانین موضوعه پایانی ندارد کانون وکلا با تمام قوا در صدد است که از اجرای قانون تسهیل با لفاظی شانه خالی کند حقوق ونهاد وکالت را به مثابه ملک طلق خود فرض کرده اند باید از قانون تمکین کرد ولو غلط نه اینکه قانون را با عدم اجرای آن به سخره گرفت باید این نگاه خود بر تربینی کاذب از کانون وکلا گرفت و یاد آور شد منافع عمومی بر منافع صنفی وشخصی ارجحیت دارد.

  9. چه تعهدی بر دوش شما گذاشته شده
    حق را باطل کردن و باطل را حق کردن کدام تعهد است که بسیاری از وکلا انجام می دهند؟؟؟

  10. معنا و مفهوم بیانات ایشان مستقیما توهین به مجلس و نمایندگان مردم میباشد ایشان به مقام مجلس که نماد ملت ایران است جسارت کرده و امیدوارم بزودی دهنش و سرویس کنند

  11. من هم به عنوان یک مدرس ۲۵ ساله حقوق دانشگاه، ایشان و اسکودا و جامعه وکلای با پروانه، و انحصار گر را به درک درست از واقعیات جامعه و دوری از غرض ورزی، دعوت می کنم…

  12. اگه ۶ نفرشون با هم تونستند یکی از سوالات آیین دادرسی مدنی امسال رو جواب درست بدهند اونوقت هرچی بگن درست میگن!!! فقط یک سوال نه بیشتر!!!

  13. لطف کنن مجلس ورود کنه چه نهادی باید ورود کنه که کانون شده پارتی بازی خودشون نفراتشون از قبل انتخاب شده هست این امتحان که گرفتن برای دکترا هم قفل بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا