دسته‌بندی نشده

بازداشت دو کلاهبردار در استان مازندران که با جعل عنوان وکالت مبالغ قابل توجهی به عنوان حق‌الوکاله و هزینه دادرسی اخذ کرده بودند

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل عنوان و ادعای نفوذ در دستگاه قضایی از مردم اخاذی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در تکمیل جزئیات این خبر گفت: با گزارش و شکایت مردمی از ۲ نفر که با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری مبادرت به کلاهبرداری کرده بودند، موضوع از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مازندران مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با اقدام به موقع ماموران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و پیگیری‌های صورت گرفته، متهمان دستگیر و بر اساس مدارک موجود در پرونده، اظهارات شکات و مالباختگان و تحقیقات ابتدایی، مشخص شد افراد مذکور به دروغ خود را به عنوان وکیل دادگستری معرفی کرده و با استفاده از سادگی برخی مراجعان و ظاهرسازی و ادعای اینکه می‌توانند با نفوذ در پرونده ها، نزد مراجع انتظامی و مقامات قضایی مسیر و روند پرونده را تغییر دهند، مبالغ قابل توجهی را نیز به عنوان حق‌الوکاله و هزینه‌های دادرسی دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه متهمان در اظهارات خود به اتهامات انتسابی اقرار داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم حتماً پیش از انتخاب وکیل نسبت به احراز هویت فرد از طریق مراجع ذیربط اقدام کنند تا در دام افراد سودجو قرار نگیرند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری به دلیل عجز از پرداخت وثیقه با صدور قرار مناسب به زندانی معرفی شدند و تحقیقات تکمیلی و جامع برای کشف زوایای دیگر این پرونده‌ها نیز در حال انجام است.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا