ویژهیادداشت

تحذیر از تصویب برخی طرح ها علیه کانون وکلا در مجلس

وکلاپرس ـ عضو هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان غربی در نامه ای به رییس اسکودا درباره برخی طرح ها علیه کانون وکلا در مجلس شورای اسلامی هشدار داد و از مدیران نهاد وکالت خواست درباره این موارد پیگیری به عمل آورند.

به گزارش وکلاپرس، وکیل محمد صابونچی ذوالفقاری در نامه ای به مرتضی شهبازی نیا ، ضمن قدردانی از زحمات هیئت محترم رییسیه اسکودا از ایشان و رؤسای کانون های وکلای دادگستری خواست تا نسبت به سه طرح و لایحه در مجلس شورای اسلامی پیشگیری ها و اقدامات لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید:

در ادامه متن این نامه را می خوانید:

ریاست محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
با سلام و تحیت و احترام؛

ضمن قدردانی از زحمات هیئت محترم رییسیه اتحادیه و مجموعه کادر اداری و مشاورین ارجمند و اعضای محترم کارگروه های اتحادیه و همچنین اعضای محترم هیئت های مدیره کانون های وکلای دادگستری کل کشور، توجه حضرتعالی و بزرگواران را در کنار اهتمام به تنظیم پیش نویس آیین نامه لایحه قانونی استقلال، به فعل و انفعالات اخیر در حوزه قانون گذاری جلب می نمایم تا روند تصویب برخی از این قوانین مورد مداقه و رایزنی اعضای محترم هیأت رییسه اتحادیه و اعضای معزز هیأت های مدیره کانون های وکلای دادگستری کل کشور قرار گیرد.

امید است با مشاوره، رایزنی و پیگیری امر از تصویب احتمالی قوانینی که موجبات نقض استقلال و یا به وجود آمدن مشکلات اساسی جدید در روند پیشرفت و تعالی این نهاد دیرین مدنی را فراهم نماید، در حد امکان پیشگیری شود.

قوانین مورد اشاره که در جریان و روند اصلاح و تصویب قرار دارند عبارتند از:

۱) لایحه دائمی شدن قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد که طی آن در بند «ب» ماده یک این قانون نام مراکز و کانون های استانی وکلا صراحتا قید گردیده است اگرچه تصویب چنین قوانینی در باب مبارزه با فساد فی نفسه ارزشمند است، لیک بررسی جزئیات آن و موارد مرتبط با کانون های وکلای دادگستری لازم و ضروری به نظر می رسد.

۲) طرح پیشنهادی تحت عنوان طرح مدیریت تعارض منافع که در بند «نوع پنجم» از «ماده یک» این طرح به صراحت نام کانون وکلای دادگستری قید گردیده و ممکن است در آینده، با استناد به ماده ۱۴ محتمل التصویب این طرح و تبصره آن، از حضور ریاست کانون های وکلای دادگستری در جلسات تعیین ظرفیت کار آموزان به لحاظ تفاسیر محدود کننده ممانعت به عمل آید او برای این موضوع ضمانت اجرای انفصال از خدمات و… هم در نظر گرفته شده است.

۳) طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن که برابر بند «م» ماده ۲ طرح اصلاحی ناظر بر ماده ۷ قانون فوق الذکر کانون های حرفه ای تخصصی دولتی و غیر دولتی را نیز مشمول شده که این عنوان عام شمول کانونهای وکلای دادگستری را نیز در بر خواهد داشت.

علی هذا با عنایت به موارد فوق از کلیه بزرگواران تقاضا دارم که در صورت تشخیص ضرورت پر پایه خردجمعی، جهت پیگیری، اقدامات مقتضی و عاجل را مبذول فرمایند.

با احترام مجدد
محمد صابونچی ذوالفقاری
وکیل دادگستری و عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی

منبع : روابط عمومی کانون وکلای آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا