اخبار

تأیید اعتبارنامه ۲۷۰ منتخب مجلس یازدهم

اعتبارنامه سید کاظم دلخوش، غلامرضا تاج‌گردون و حسین محمدصالحی تأیید نشد.

وکلاپرس ـ در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش شعب ۱۵ گانه در مورد اعتبارنامه منتخبان در دستور کار قرار گرفت و سخنگوهای هر شعبه گزارش شعب را به صورت جداگانه قرائت کردند.

پس از قرائت گزارش تک تک شعب در صحن علنی درباره تائید اعتبارنامه ها، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب اعتبارنامه منتخبان در صحن علنی را اعلام کرد و بدین ترتیب کار این نمایندگان رسمیت یافت. اعتبارنامه سید کاظم دلخوش، غلامرضا تاج‌گردون و حسین محمدصالحی تأیید نشد.

به گزارش ایسنا تعداد نمایندگان مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر است که این دوره کارش را با ۲۷۶ نماینده آغاز کرد، دو منتخب تهران و آستانه اشرفیه فوت کردند، مدرک تحصیلی یکی از منتخبان تایید نشد و تکلیف ۱۱ منتخب هم در دور دوم انتخابات تعیین خواهد شد.

در همین راستا سید ناصر موسوی لارگانی (منتخب فلاورجان) به خبرگزاری خانه ملت درباره اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون گفت: دیروز شنبه شعبه ۱۲ جلسه داشت و همه اعتبارنامه هایی که به این شعبه ارجاع شده را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۸ اعتبار نامه به شعبه ۱۲ ارجاع شده، تصریح کرد: ۱۷ اعتبار به اتفاق آرا تصویب شد اما اعتبار نامه آقای تاجگردون منتخب گچساران که به این شعبه ارجاع شده، به دلیل اعتراضی ۹ نفر از منتخبین داشتند، در دست بررسی است.

رئیس شعبه ۱۲ بررسی کننده اعتبار نامه منتخبان مجلس تصریح کرد: با توجه به مواد ۲۹ و ۳۰ آئین نامه داخلی مجلس، ما نامه  ای را به همراه مستنداتی که معترضین به این اعتبار نامه، به شعبه تحویل دادند را به شورای نگهبان دادیم که آیا این مواردی که معترضین اعلام کردند، در زمان بررسی صلاحیت آقای تاجگردون در ایام انتخابات بررسی شده است یا نه.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی افزود: پس از دریافت جواب استعلام از شورای نگهبان، شعبه تشکیل جلسه می دهد و در خصوص این اعتبار نامه اعلام نظر می کند.

منبع: ایسنا و خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا