گفت و گوویژه

جزئیات طرح پژوهشی کانون وکلای گلستان درباره شناسایی و طبقه‌بندی آثار اجرای قانون تسهیل در حوزه وکالت

وکلاپرس– رییس کانون وکلای گلستان به تشریح جزئیات طرح پژوهشی «شناسایی و طبقه بندی آثار اجرای قانون تسهیل کسب و کار در حوزه وکالت» پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، دکتر علی طالع زاری (رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان) در نطق پیش از دستور همایش اسکودا که در در جزیره کیش برگزار شد، اعلام کرده بود که طرح پژوهشی با موضوع «شناسایی و طبقه بندی آثار اجرای قانون تسهیل کسب و کار در حوزه وکالت» در کانون وکلای گلستان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

تاکنون هیج تحقیق و بررسی جدی در ارتباط با آثار اجرای قانون تسهیل نداشته ایم

رئیس کانون وکلای گلستان در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این طرح پژوهشی گفت: یکی از مشکلات ما درخصوص قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار این است که تاکنون هیج تحقیق و بررسی جدی در ارتباط با آثار اجرای قانون تسهیل نداشته ایم و همواره نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات مدیران کانون های وکلا، درخواست ارائه مستندات کرده اند.

چالش ها را در سه حوزه بررسی خواهیم کرد

طالع زاری افزود: باتوحه به اینکه هیچ بازخورد پژوهشی از آثار اجرای این قانون در حوزه وکالت وجود ندارد، درصدد مستندسازی این آثار برآمده ایم و قصد داریم چالش ها و تنگناهای قانون تسهیل را در حوزه وکالت شناسایی، جمع آوری و طبقه بندی کنیم.

وی ادامه داد: این چالش ها را در سه حوزه بررسی خواهیم کرد؛ نخست برای خود کانون های وکلا، دوم برای دستگاه قضایی و سوم، برای کارآموزان وکالت.

این مدیر نهاد وکالت افزود: داده هایی که در این پژوهش مورد استفاده واقع می شود، مستندات و آماری است که در کانون های وکلا وجود دارد و می تواند در مقایسه قبل و بعد اجرایی شدن قانون تسهیل مورد استناد قرار گیرد. در این پژوهش از پرسشنامه و مصاحبه (با کارآموزان، مدیران نهاد وکالت و مدیران دستگاه های قضایی مرتبط با حوزه کارآموزی) نیز استفاده می شود که در زمان لازم منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تا اسفندماه نتایج پژوهش را مشخص خواهیم کرد

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر مدت زمان اجرای این طرح پژوهشی گفت: مدت ۵ ماهه ای را برای انجام این پژوهش در نظر گرفته ایم؛ پروپوزال این طرح نوشته شده است و ان شاء الله تا اسفندماه نتایج آن را مشخص خواهیم کرد.

او افزود: در نطق پیش از دستور همایش اسکودا اعلام کردم که این طرح پژوهشی برای کانون های وکلای سراسر کشور ارسال می شود تا از نظرات و‌ پیشنهادات کانون ها نیز استفاده شود. لازم به ذکر است در اجرای این طرح از وکلای کانون ها و کارآموزان وکالت که اعضای علمی دانشگاه ها هستند و سوابق پژوهشی دارند نیز بهره گرفته ایم تا طرح به صورت علمی باشد.

طالع زاری درخصوص چرایی و هدف انجام این پژوهش گفت: این پژوهش در جهت روشنگری و ارائه گزارش مستند به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی و زمینه سازی در جهت اصلاح قانون صورت می گیرد.

یک دیدگاه

  1. یکی میخواد از آثار وجود کانونها تحقیق و پژوهش کنه چه برسه به اینکه شما ازآثار قانون تسهیل پژوهش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا