اخبار

اطلاعیه درگاه ملی مجوز‌های کشور : همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت الکترونیکی شوند

وکلاپرس- درگاه ملی مجوز‌های کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی، فاقد مجوز محسوب می‌شود.

به گزارش وکلا پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس اطلاعیه صادره، هر فعال اقتصادی می تواند با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و همچنین هر فعال اقتصادی که نامش در بانک اطلاعات کسب و کار کشور نباشد به تدریج از دریافت خدمات در سامانه‌های دولتی محروم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در اطلاعیه درگاه ملی مجوز‌های کشور آمده است:

به اطلاع همه فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی می‌رساند؛ براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقدمجوز محسوب می‌شود.

با همت سازمان فناوری اطلاعات، تمهیدات فنی لازم روی درگاه ملی مجوز‌ها به نحوی فراهم شده است تا هر فعال اقتصادی با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، بتواند مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نامش در بانک اطلاعات کسب و کار‌ها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

لازم به ذکر است؛ هر فعال اقتصادی که نامش در بانک اطلاعات کسب وکار کشور نباشد، از ۲۶ اردیبهشت ماه، فاقد مجوز تلقی و به تدریج از دریافت خدمات در سامانه‌های دولتی محروم خواهد شد.

در پایان خاطرنشان می‌شود، وزارتخانه‌های ارشاد، کشور، علوم، بهداشت و آموزش و پرورش هنوز تمهیدات فنی لازم برای تبدیل مجوز‌های کاغذی صادره فرد در سال‌های گذشته به مجوز الکترونیکی را فراهم نکرده است.

بدیهی است، عواقب احتمالی برای فعالان اقتصادی زیر مجموعه این دستگاه ها، بر عهده خود دستگاه خواهد بود.

منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا