گفت و گو

نسرین کی قبادی: یکی از موتورسواران را شناسایی و اقدام به ثبت شکایت کیفری کردم

وکلاپرس- نسرین کی قبادی وکیل شاهرودی که چند روز قبل مورد سوءقصد از سمت چهار موتور سوار قرار گرفته است، در گفت و گویی دیگر جزئیات بیشتری از این حادثه را تشریح کرده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اعتماد، ۶ روز پیش انتشار فیلمی مبنی بر سوءقصد به جان یک وکیل در شهرستان شاهرود استان سمنان در فضای مجازی افکار عمومی را تحت‌تاثیر قرار داد و واکنش‌های منفی از سوی کاربران فضای مجازی دربرداشت.

فیلم ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که در خیابان «بهزیستی» شهرستان شاهرود دو موتور سیکلت یک دستگاه پژو ۴۰۵ سفید رنگ را تعقیب می‌کنند و در بین راه یکی از این دو موتور سیکلت جلوی این ماشین می‌پیچد و یک نفر از سرنشینان موتور سیکلت با عجله پیاده می‌شود و به سمت این ماشین می‌رود. در ماشین را باز می‌کند تا به سمت راننده حمله کند، اما راننده ماشین از دست آنها با شتاب فرار می‌کند…

بیشتر بخوانید:

مشروح این گفت وگو و جزئیات این حمله به شرح زیر است:

«نسرین کیقبادی» وکیل دادگستری که ۳۴ ساله است و ۶ سال است که سابقه وکالت دارد در مورد روز حادثه می‌گوید: «چند ماه پیش یک پرونده شخصی داشتم و شکایتی را مبنی بر این موضوع ثبت کردم. محکوم شدن این افراد در دادگاه چند ماهی طول کشید و من خواستار مطالبه ضرر و زیان از این افراد شدم. آنها هم بر اساس حکم دادگاه مجبور به پرداخت ضرر و زیان مادی و معنوی شدند. مثل خسارت‌های وارده و هزینه‌های درمانم و… این افراد به خاطر پرداخت خسارت‌ها روز جلسه یعنی همان روز حادثه بسیار عصبانی شده بودند. حمله دو موتورسوار پس از جلسه دادگاه را نمی‌توانم با قاطعیت به این افراد نسبت دهم، اما به این افراد مظنون هستم. به دو علت؛ یکی اینکه شهرستان شاهرود اصلا چیزی به اسم خفت‌گیری ندارد و دیگر اینکه من هیچ طرف خصومتی نداشتم که از جانب آنها تهدید شده باشم، غیر از این افراد.»

آیا می‌توان گفت روز حادثه وقتی جلسه دادگاه تمام می‌شود افرادی که طرف حساب شما بودند این چند نفر را اجیر کردند؟

بله. می‌توان حدس زد. آن روز وقتی جلسه دادگاه تمام شد به سمت دفتر وکالتم حرکت کردم. یک ساعتی را آنجا ماندم تا سایر کارهایم را انجام دهم. حدود ساعت ۲ الی ۲ و نیم بعدازظهر که می‌خواستم از محل کارم به سمت خانه بروم در خیابان بهزیستی این اتفاق برایم افتاد.

از محل کارتان که خارج شدید احساس نکردید اشخاصی شما را تعقیب می‌کنند؟

اصلا احساس نکردم تا اواسط راه که متوجه شدم این دو موتور سیکلت مرا تعقیب می‌کنند. تنها چیزی که بعد از جلسه دادگاه فکرم را درگیر کرد یک خودروی ۲۰۶ بود که مقابل دادگاه پارک کرده بود و دو نفر داخل آن نشسته بودند و نگاه مشکوکی به من داشتند.

با توجه به فیلم دوربین‌های مداربسته که در فضای مجازی منتشر شده فقط لحظه فرار شما ثبت شده، بعد از اینکه شما از دست این دو موتورسوار فرار کردید چه اتفاقی افتاد؟

آنها دنبالم آمدند. این افراد فکر می‌کردند که من به سمت خانه می‌روم، ولی به سمت خانه نرفتم و بلافاصله به سمت میدان اصلی شهر رفتم که کانکس پلیس راهور در آن مستقر بود. آنجا سریع ماشین را پارک کردم و وارد کانکس شدم. بنابراین آنها دیگر نمی‌توانستند داخل کانکس پلیس راهور شوند و ماجرا همانجا تمام شد.

بیشتر بخوانید:

شکایتی را در این زمینه ثبت کردید؟ یا برای شناسایی این افراد اقدامی انجام دادید؟

بله. شکایت کیفری ثبت کردم. اتفاقا یک نفر از آنها را هم توانستم شناسایی کنم. چون لحظه‌ای که یکی از موتور سیکلت‌ها جلوی ماشینم پیچید یکی از دو سرنشین آن، ماسکش پایین افتاده بود و من توانستم چهره‌اش را ببینم. برای همین همان روز به اداره آگاهی رفتم و برای چهره‌نگاری این فرد اقدام کردم و او توسط ماموران آگاهی شناسایی شد.

فردی که توسط شما در اداره آگاهی شناسایی شده، سابقه جرم دیگری هم داشته است؟

این فرد قبلا در زندان بوده. او پنجشنبه شب از سوی ماموران آگاهی احضار شد و پلیس از من خواست که برای شناسایی او به آگاهی بروم. وقتی او را دیدم بلافاصله شناختم و به رییس پلیس گفتم که این فرد خود شخصی است که می‌گویم. البته پلیس آگاهی به من گفت که نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد این فرد همان شخص مورد نظر در روز حادثه است و باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

روز حادثه دقیقا چند نفر به سمت شما حمله کردند؟

چهار نفر بودند. دو نفر سوار یک موتور و دو نفر دیگر سوار موتوری دیگر. حتی یکی از این چهار نفر روز حادثه اسلحه در دست داشت و یکی دیگر از آنها سلاح سرد. البته قبل از اینکه یکی از موتورها جلوی ماشینم بپیچد، یکی، دو نفر از آنها شیشه‌های ماشینم را حین حرکت تخریب کرده بودند.

به هر حال با این اتفاقی که افتاده باید گفت که شما شناسایی شده‌اید. چنانچه اگر حادثه ناگواری رخ دهد مسوولش چه کسی است؟ آیا پلیس تدابیری در این مورد انجام داده است؟

وکلا شغل آسیب‌پذیری دارند. همانطور که یک سرباز می‌تواند سلاح داشته باشد و از خود دفاع کند وکلا نیز باید سلاحی داشته باشند تا در چنین مواقعی بتوانند از خودشان دفاع کنند. نمی‌گوییم که حتما سلاح گرم یا نوعی سلاح سرد، ولی چیزی که بتوان از آن در مواقع خطر استفاده کرد. وکلا، مدافع حقوق ملت هستند و به دلیل شغلی که دارند در معرض آسیب و خطر قرار می‌گیرند. اگر مرحوم جعفرآقایی سلاح داشت این اتفاق برایش رخ می‌داد؟! دقیقا در حوالی خیابانی که مرا مورد سوءقصد قرار دادند، سال گذشته جعفر آقایی را به قتل رساندند.

حمله به پنج وکیل، ‌فعال اجتماعی و خبرنگار در شاهرود

این در حالی است که یکی از منابع محلی شاهرود در واکنش به این خبر توضیح می‌دهد که طی سال گذشته تاکنون «دست‌کم به پنج وکیل، ‌فعال اجتماعی و خبرنگار» در شاهرود حمله شده و اخبار آن در برخی کانال‌های خبری محلی منتشر شده است. سال گذشته جعفر آقایی وکیل دادگستری در این شهرستان با ضرب گلوله مقابل چشمان همسر و فرزند ۵ ساله‌اش به قتل رسید.

حدود هفت، هشت ماه پیش ماشین یک خبرنگار را مقابل خانه‌اش به آتش کشیدند. شش ماه پیش یکی از فعالان اجتماعی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ۶ روز پیش هم یکی از وکلای خانم را مورد سوءقصد قرار دادند. دو روز پیش نیز به یک محیط‌بان تیراندازی کردند. برخی مسوولان با ترک فعل و سکوت زمینه توسعه این ناامنی‌ها را در شاهرود به وجود آورده‌اند.»

منبع: اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا