ماهنامه وکلا

توضیحات پیام درفشان درباره حکم محکومیت وکیل نسرین ستوده

نسرین ستوده وکیل دادگستری به ۵ سال حبس محکوم شده و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

پیام درفشان وکیل مدافع نسرین ستوده اعلام کرد: نسرین ستوده دو پرونده مطرح در دادسرای امنیت داشته که یک پرونده مربوط به شکایت بازپرس دادسرای کاشان از اوست و پرونده دیگر نیز تحت عنوان اتهامی عضویت او در کمپین لگام(لغو گام به گام اعدام)تشکیل شده است.

وکیل مدافع نسرین ستوده با اشاره به شکایت قبلی موکلش از قاضی به خاطر صدور حکم برخلاف کیفرخواست گفت: در پرونده ای که موکلم در حال حاضر بابت آن به صورت غیابی به ۵ سال حبس محکوم شده، قاضی خارج از کیفرخواست صادره، برای موکلم به اتهام جاسوسی ۵ سال حبس صادر کرده بود که نسسبت به این موضوع اعتراض کردیم و دادیار اجرای احکام دادسرای امنیت نیز به موضوع ایراد گرفت اما قاضی توجه نکرد.

وی اضافه کرد: نهایتاَ به خاطر صدور حکم خارج از کیفرخواست، از قاضی پرونده به دادسرای انتظامی قضات شکایت کردیم و پیرو این شکایت، قاضی پرونده را از اجرای احکام پس گرفت و حکم خود را در خصوص نوع اتهام موکل، اصلاح کرد.

ستوده ۲۳ خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی ۵ سال حبس بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می‌برد. وی، چندی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.(منبع خبر ایرنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا