اخبار قوه قضاییهویژه

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: جایگاه و شأن وکیل عدل گستری است

وکلاپرس _ محمد رزم در نشستی که در اداره کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد، اظهار کرد: وکلا در کنار پیگیری حقوق موکلان خود باید برای برقراری سازش در پرونده‌ها تلاش کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، روز گذشته ۲۹ آبان نشست هم‌اندیشی مسئولان قضایی استان چهارمحال‌وبختیاری با اعضای هیئت‌های مدیره کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

باید از جایگاه وکالت در گسترش عدل مراقبت کرد

محمد رزم (رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری) در این نشست با بیان اینکه هدف مشترک وکلا و قضات احقاق حق و اجرای عدالت است عنوان کرد: فلسفه وجودی وکالت و قضاوت خدمت به مردم است و بنابراین حضور وکیل و قاضی در کنار هم موجب هم‌افزایی و اطمینان‌بخشی متقابل به مردم می‌شود.

وی با اشاره به نقش وکیل در عدل گستری در جامعه افزود: شأن و جایگاه وکالت در عرصه گسترش عدل و عدالت تعریف شده است و لذا باید مراقبت کرد تا به این جایگاه خدشه‌ای وارد نشود.

کار وکیل صرفاً به دفاع از حقوق موکل خلاصه نمی‌شود

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کار وکیل صرفاً به دفاع از حقوق موکل منوط نمی‌شود تصریح کرد: وکلا در کنار پیگیری حق و حقوق موکلان خود باید برای برقراری صلح و سازش میان اصحاب پرونده نیز تلاش کنند چرا که در بسیاری از پرونده‌ها موضوع احقاق حق با حل اختلاف میان طرفین دعوا میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل میان قضات و وکلا می‌تواند اثر تقلیلی در طرح دعاوی و حجم پرونده‌های محاکم داشته باشد تأکید کرد: به منظور رفع ابهامات قضایی و واکاوی قوانین و مقررات حقوقی باید کمیسیونی مشترک با حضور مقامات قضایی و وکلا تشکیل شود تا ضمن بررسی موضوعات، راهکار‌های کاهش دعاوی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را تبیین کنند.

رزم در بخشی از سخنان خود با اشاره به موضوع فلسطین و کشتار مردم مظلوم غزه خواستار برپایی میزگردی با حضور وکلا، حقوقدانان و اساتید دانشگاه به منظور بررسی ابعاد جنایات رژیم سفاک صهیونیستی شد.

منبع: میزان

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا