اخبار کانون ها

۱۶ اردیبهشت؛ شروع کارآموزی ۱۱۳۶ از پذیرفته شدکان آزمون وکالت کانون وکلای مرکز/ گروه بعدی در خرداد ماه

وکلاپرس- پس از اما و اگرهای فراوان و گذشت بیش از ۸ ماه از اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰)، امروز در مراسم تحلیف تعدادی از کارآموزان کانون وکلای مرکز ۱۶ اردیبهشت به عنوان شروع کارآموزی ۱۱۳۶ از پذیرفته شدکان آزمون وکالت کانون مرکزاعلام شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز امروز مورخ ۱۴۰۲/۲/۷ در مرکز همایش های بین‌المللی ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتیو با حضور اعضای هیات مدیره برخی از روسای ادوار کانون، رییس و اعضای هیئت مدیره صندوق حمایت، اعضای کمیسون کارآموزی و اختبار، روسای ادارات کانون و پیشکسوتان نهاد وکالت برگزار شد.

در این مراسم دکتر حسن صفادوست ضمن تبریک به کارآموزانی که در اینروز به شغل شریف وکالت نائل آمدند بیان کرد: حفظ شأن و استقلال وکیل از اساسی ترین اهدافی است که ما به آن معتقدیم ومجدانه جهت حفظ و گسترش این اهداف مقدس تلاش می کنیمدکتر صفا دوست افزود :همانگونه که ما همواره معتقد به حفظ شأن قضات و همکاران قضایی هستیم انتظار متقابل داریم، شأن وکلا در حین دادرسی، تحقیقات مقدماتی در دادسرا و مراجع قضایی حفظ گرددوی خاطر نشان کرد امیدواریم با همدلی و همراهی با سایر کانون ها بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.

باید در مراقبت از این نهاد و حفظ شأن وکیل احتیاط کنیم

حسن صفادوست؛ رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان سخنانی در این آیین گفت: کارآموزان امروز به مفاهیم انسانی و اخلاقی قسم یاد می‌کنند و شرافت خود را برای امری ‌با ارزش یعنی احقاق حق و دفاع از حق، توثیق می‌کنند. در دو بخش از این قسم‌نامه، شغل وکالت و توثیق شرافت به دقت مورد تأکید واقع شده که اهمیت آن را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایکاش هر روز این قسم‌نامه را مرور کنیم و برای هر کاری که می‌خواهیم بپذیریم مفاهیم آن را سرلوحه خود قرار دهیم، خطاب به کارآموزان گفت: از امروز رفتار و کردار و بیان و نوشتار شما باید متفاوت باشد؛ یک خصیصه اینکه به نام شخص حقیقی، تمام رفتار و اعمال شما به عنوان وکیل مد نظر مراجعین، اصحاب دعوا و مقام‌های قضائی است. از منظر دیگر هر رفتار و کردار و گفتار شما به نام نهاد مدنی و مستقل وکالت سنجیده می‌شود، پس باید در مراقبت از این نهاد و حفظ شأن وکیل احتیاط کنیم.

سخت‌ترین و دشوارترین دوره هیئت مدیره کانون وکلای مرکز

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با دشوار توصیف کردن شرایط این دوره هیئت مدیره کانون گفت: دوره ۳۲ از سخت‌ترین و دشوارترین ادوار هیئت مدیره کانون وکلای مرکز است. ما در این دوره بین دو مقرره آیین‌نامه لایحه استقلال ‌۱۴۰۰ و قانون تسهیل قرار داریم که برای اصلاح آن درخواست داده‌ایم اما هنوز انجام نشده ‌است.

بیشتر بخوانید:

وی با اظهار اینکه کانون وکلای دادگستری مرکز بیش از یک سوم تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت در کشور را دارد و به این دلیل کار بسیار سخت است، افزود: مجلس مقرره تسهیل صدور مجوزها را برای کانون تکلیف کرده و برای تأخیر در اجرای آن باید پاسخگو باشیم. تعداد زیادی بر اساس این قانون وکیل می‌شود که آموزش آنها نیازمند زیرساخت و امکانات‌هایی است که در حال حاضر نه برای قوه قضائیه و نه برای کانون وکلای دادگستری مرکز وجود ندارد.

تردد وکلا به محاکم با استفاده از کارت شناسایی

صفادوست در ادامه برخی توصیه‌های اخلاقی از جمله رعایت حرمت و احترام مراجعه‌کنندگان، اصحاب دعوا، وکلای طرف دعوا، مقامات قضائی و. .. و نیز حفظ حرمت وکلا از سوی مقامات قضائی را مورد تأکید قرار داد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در ادامه با اشاره به مذاکرات با مسئولین قضائی استان تهران اعلام کرد، به زودی تردد وکلا به محاکم با استفاده از کارت شناسایی صورت می‌گیرد.

راه‌اندازی دفاتر متعدد معاضدت قضائی و مشاوره حقوقی

وی همچنین از راه‌اندازی دفاتر متعدد معاضدت قضائی و مشاوره حقوقی از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد.

بیشتر بخوانید:

صفادوست اظهار کرد: ما به دنبال تفاهم و رفع مشکلات هستیم و قطعاً احترام به قوانین در سرلوحه امور ماست، ما قوانینی که الان درباره جامعه وکالت است را اجرا اما ایرادات را منعکس می‌کنیم و درخواست اصلاح و بازنگری‌در آنها را داریم که در حال پیگیری است و به دنبال این هستیم این اختلافات را رفع کنیم.

۱۶ اردیبهشت؛ شروع کارآموزی ۱۱۳۶ از پذیرفته شدگان

در ادامه این مراسم دکتر شاه محمدی نائب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز بیان داشت: کارآموزان وکالت، عضو خانواده بزرگ نهاد وکالت هستند و ما به دغدغه های آنها آگاهیم. ایشان در ادامه ازشروع کارآموزی تعداد ۱۱۳۶ نفر از کارآموزان در ۱۶ اردیبهشت و گروه بعدی طبق برنامه زمانبندی کمیسیون کارآموزی در خرداد ماه امسال خبر داد.

بیشتر بخوانید:

همچنین دکتر شاملو رییس کمیسیون کاراموزی ضمن بیان این موضوع که با همکاری حدود ۲۰نفر از اعضای کمیسیون کارآموزی برنامه های جدیدی در دست تدوین است اظهار کرد: امسال حدود ۲۴۰۰ کارآموز در دوره جدید داریم که در مقایسه با سایر استانها رقم قابل توجهی می باشد.

وی افزود: ما در دوره تحول هستیم و در صددیم تا با دریافت پیشنهادات و انتقادات همکاران و کارآموزان عزیز، با نوآوری و ایجاد تحول و جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی اساتید در ارائه دهنده خدمات آموزشی، هر چه بیشتر در حفظ کرامت انسانی کارآموزان بکوشیم

منبع: کانون وکلای مرکز و تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا