اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

نامه سوالات تحقیق و تفحص به همه کانون‌های وکلای ۲۷گانه ارسال خواهد شد

وکلاپرس- حسینعلی حاجی دلیگانی به بیان جزئیاتی از جلسه ای که با محوریت ” تحقیق و تفحص مجلس از کانون‌های وکلا” در کمیسیون قضایی مجلس برگزار شد، پرداخت.

 به گزارش وکلاپرس به نقل از اقتصاد آنلاین به دنبال راه اندازی طرح تحقیق و تفحص مجلس از کانون‌های وکلا، جلسه‌ای در کمیسیون قضایی مجلس با حضور نمایندگان کانون‌ وکلای مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نامه‌ای را به همه کانون‌های وکلای سراسر کشور ارسال می کند

 حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با جزییات این جلسه گفت: جمع بندی جلسه این شد که مجددا کمیسیون نامه‌ای را به همه کانون‌های وکلای سراسر کشور اعم از کانون های ۲۷گانه ای که تحت عنوان کانون های وکلا هستند و همچنین مرکز وکلا و مشاورین قوه قضاییه و کانون هایی که در سراسر کشور دارد ارسال کرده و آن‌ها را مکلف کند که پاسخ محورهای تحقیق و تفحص را بدهند.

وی افزود: سپس پاسخ‌های کانون‌ها را به همکاران امضا کننده طرح تحقیق و تفحص ارائه می‌کنیم و اگر قانع کننده بود طرح تحقیق و تفحص از دستور خارج می‌شود ولی در غیر این صورت تحقیق و تفحص انجام خواهد شد. همچنین هرکدام که تا مهلت قانونی پاسخی ارائه ندهند از آن‌ها هم تحقیق و تفحص انجام می‌شود.

اگر تفسیری از قانون اساسی لازم باشد وظیفه ماست که به شورای نگهبان درخواست استسفاریه بدهیم

این نماینده مجلس در رابطه با ادعای کانون وکلا مبنی بر اینکه هرچند مطابق اصل ۷۶ قانون اساسی که مجلس اجازه ورود به همه امور را دارد اما کانون وکلا مشمول همه امور نیست، گفت: ما معتقدیم که نه ما مفسر قانون اساسی هستیم و نه کانون وکلا و اگر هم تفسیری لازم باشد وظیفه ماست که به شورای نگهبان درخواست استسفاریه بدهیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا