گفت و گو

آرای وکلای دادگستری نتیجه نهایی در انتخاب رئیس کانون وکلای مرکز را تعیین کرد

وکلاپرس- تعداد آرای هیأت عمومی سبب شد تا در انتخابات میان دوره ای سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای مرکز، حسین طالع به عنوان رئیس این کانون انتخاب شود.

به گزارش وکلاپرس، هشتاد و یکمین جلسه هیئت مدیره دوره سی و دوم کانون وکلای مرکز، روز گذشته (۲۵ مهر ۱۴۰۲) برگزار شد و به انتخابات میان دوره‌ای هیأت رئیسه این کانون اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه وکیل حسن صفا دوست و وکیل حسین طالع برای سمت ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز نامزد شدند و درنهایت حسین طالع به عنوان رئیس این کانون انتخاب شد.

باتوجه به برابر شدن آرا ماده ۳۰ آیین‌نامه لایحه استقلال اجرا شد

دکتر بهنام حبیب زاده مومن، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات آرای اخذ شده و فرآیند تعیین ریاست کانون گفت: تعداد آرای هر یک از کاندیداها، ۶ رأی بود و لذا براساس ماده ۳۰ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰، عمل شد.

وی ادامه داد: در این ماده آمده است که «… رئیس هیئت‌مدیره در کانون مرکز (تهران) باید لااقل دارای هشت رأی و در سایر کانون‌ها دارای چهار رأی باشد. اگر در دفعه اول اکثریت مذکور به دست نیامد، در دفعه دوم، که می‌تواند در همان جلسه باشد، اکثریت نسبی ملاک خواهد بود.»

بر همین اساس رأی گیری دوم برگزار شد و مجددا در دور دوم هم تعداد آرای هر یک ۶ رأی شد.

بیشتر بخوانید:

آرای هیأت عمومی تعیین کننده نتیجه انتخابات میان دوره ای شد

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به تبصره ماده ۳۰ آیین نامه لایحه استقلال گفت: براساس تبصره ماده مذکور، در صورت تساوی آراء در نوبت دوم، فردی انتخاب می‌شود که در هیأت عمومی رأی بیشتری را به دست آورده باشد؛ آرای آقای حسین طالع در هیات عمومی، ۲۲۷۱ رأی و آرای آقای حسن صفادوست ۹۹۹ رأی بود.

او در پایان گفت: هدف از تصویب این تبصره، احترام به آرای مستقیم وکلای دادگستری است و به همین دلیل و مطابق مقررات، آقای حسین طالع به عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا