اخبار قوه قضاییه

ربیع‌الله قربانی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران شد

وکلاپرس- ربیع‌الله قربانی قربانی به عنوان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران معرفی و جایگزین یحیی جعفری شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور مسؤولان قضایی برگزار و ربیع‌الله قربانی به عنوان رئیس کل جدید محاکم تهران معرفی شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قدیانی دادستان انتظامی قضات کشور، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب استان تهران برگزار شد، ربیع الله قربانی به عنوان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران معرفی شد و از زحمات یحیی جعفری تقدیر و تشکر شد.

قاضی برنده‌ترین سلاح، یعنی قانون را در دست دارد

حجت الاسلام والمسلمین قدیانی دادستان انتظامی قضات در این مراسم با بیان اینکه رسالت دستگاه قضا در نظام اسلامی فصل خصومت است، گفت: خداوند در قرآن به پیامبر فرموده است: یکی از شرایط ایمان این است که وقتی بین مومنان اختلافی پیش می‌آید و تو قضاوت آنها را برعهده داری، باید در دل از قضاوت تو راضی باشند. با توجه به این آیه، باید طوری تدبیر و در عین حال داوری کنیم که مردم به قضاوت ما راضی باشند.

وی تاکید کرد: اساس اختلافات و همچنین مراجعات چند باره مردم به محاکم، این است که یکی از طرفین خود را حق می‌داند، در صورتی که باید تصمیم نهایی قاضی را حق بدانند.

قدیانی با بیان اینکه قاضی برنده‌ترین سلاح، یعنی قانون را در دست دارد، گفت: قضات نیازی به تندی و کج خلقی ندارند و با اخلاق خوش و روی گشوده می‌توانند به وظایف خود رسیدگی کنند. اخلاق بهترین مولفه، در همه کارها و اساس دین، همان اخلاق و ادب است.

دادستان انتظامی قضات با اشاره به مقوله آمار و گزارش گیری از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دستگاه قضایی بیان کرد: آمار زدگی و اهمیت زیاد قائل شدن برای آمار، همانند بلایی است که نباید گرفتار آن شویم.

قدیانی تاکید کرد: قضات باید به این نکته توجه داشته باشند که رای‌ها و دادنامه‌هایی که می‌نویسند، باقی می‌ماند و نسل‌های بعدی آنها را می‌بینند لذا در صدور رای و آرای خود دقت لازم و کافی را داشته باشند چراکه در آینده با همین رای‌ها قضاوت می‌شوند.

به ترتیب از راست به چپ: قدیانی، القاصی، جعفری، قربانی
به ترتیب از راست به چپ: قدیانی، القاصی، جعفری، قربانی

امروزه دستگاه قضایی بازوی توانمند نظام است

یحیی جعفری معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور و رئیس کل سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز در این مراسم گفت: زمانی که آغاز به‌کارم حدود ۳۵۹ شعبه در تهران فعال داشتیم که هم اکنون تعداد آن به ۳۷۹ شعبه رسیده که ۵ ونیم درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور افزود: از اهم فعالیت‌هایی که در این مدت صورت گرفت، می‌توان به تنظیم چارت نهایی ستاد محاکم اشاره کرد که در مرحله ابلاغ است و همچنین ۲ مجتمع رسیدگی تخصصی به دعاوی تجاری و نیز مجتمع شهید کچویی تاسیس شد که در مجتمع کچویی ماهانه ۷۰۰ پرونده رسیدگی می‌شود.

جعفری اضافه کرد: ارجاع متمرکز پرونده‌ها در تهران ضروری است و این روند خصوصا در پرونده‌های خانوادگی و حقوقی لازم است.

وی تاکید کرد: بخود می‌بالیم که امروزه دستگاه قضایی بازوی توانمند نظام است.

منبع: میزان

یک دیدگاه

  1. دادستان محترم انتظامی قضات خیلی کارتان دارم لطفا، درست فرمودین، ولی متاسفانه برخی قضات تخلف می کنند ولی بعدش از شکایت ناراحت می شوند در صدد انتقامجویی بر می آیند… ناراحت نیستن چرا تخلف کردن حق دیگرانو پایمال کردن، ولی با روح حساسی که دارن خیلی از شکایت انتظامی ناراحت میشن….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا