اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای همدان: به جای مراسم بزرگداشت استقلال کانون وکلای دادگستری چند زندانی آزاد کردیم

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری همدان در اقدامی متفاوت به جای برگزاری جشن استقلال به مناسب هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا، با کمک هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی تعدادی از زندانیان را آزاد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، مهدی غلامی‌جلال رئیس کانون وکلای دادگستری همدان از آزادی تعدادی زندانی به جای برگزاری جشن روز وکیل مدافع در همدان خبر داد.

مهدی غلامی‌جلال شنبه شش اسفندماه در نشست خبری به مناسبت روز وکیل مدافع، اظهار کرد: هر سال در هفت اسفندماه جشنی برگزار می‌کردیم اما امسال به واسطه تأسیس موسسه خیریه کانون وکلا، هزینه‌های برگزاری جشن را به آزادی زندانیان بی‌بضاعت، اختصاص دادیم.

۲۰۰ میلیون برای آزادی زندانیان هزینه شده

غلامی‌جلال تصریح کرد: ۲۰۰ میلیون برای این موضوع، هزینه شده و این افراد، کسانی بودند که در زندان رسوب شدند و تمکن مالی ندارند و در زندان ماندند. فعلا ۲۵ نفر شناسایی شد و تعدادی آزاد شدند.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه وکلای نیکوکار امسال ثبت رسمی شده است، ادامه داد: وکلای ماده ۴۸ که مورد تأیید قوه قضائیه هستند، محدودیت دارند بنابراین حق‌الوکلایه نجومی می‌گرفتند اما برخی هیچ حق‌الوکاله‌ای نگرفتند و در عوض شماره حساب موسسه نیکوکاری را دادند.

کمک ۵۰ میلیون تومانی کانون همدان در زلزله خوی

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با اشاره به مسئولیت اجتماعی کانون، توضیح داد: در بحث زلزله خوی، ۵۰ میلیون تومان در کانون وکلای همدان جمع‌آوری و به کانون وکلای استان آذربایجان غربی ارسال شد.

غلامی‌جلال در رابطه با اقدامات این کانون در زمان قطعی آب همدان، مطرح کرد: در بحث مشکل آب همدان، علاوه بر پیگیری کیفیت آب، با اختصاص بودجه‌ای اقدام به توزیع آب شرب در حاشیه شهر کردیم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: در نامه‌ای به دادستان، همراه با مستنداتی نگرانی خود را نسبت به کیفیت آب همدان، ابراز کردیم اما هیچ جوابی به نامه ما داده نشد. حتی گفتیم هزینه آزمایش را تقبل می‌کنیم و به عنوان شهروند، حق ما بود که پاسخ درخواستمان، اطلاع‌رسانی شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۵۴ فقره شایت از وکلا و کارآموزان را داشتیم، گفت: ۱۱۴ فقره شکایت واهی بوده و تخلفی صورت از نظر دادسرای انتظامی کانون صوزت نگرفته و قابلیت پیگیری نداشته است. تا امروز ۳۸ فقره محکومیت کیفری برای وکلا از توبیخ و درج در پرونده تا محرومیت سه سال را داشتیم که اغلب به دلیل عدم حضور وکیل در دادگاه‌ است. ما خطوط قرمزی داریم که از همه مهم‌تر حق‌الناس و وجهه وکیل است.

۱۰۲۵ مورد وکیل تسخیری در اعتراضات اخیر

غلامی‌جلال با اشاره به اینکه کانون وکلا علاوه بر تربیت و نظارت بر عملکرد، خود را در قبال شهروندان و جامعه، مسئول می‌داند، اظهار کرد: ما نسبت به نیازمندان و مستضعفین جامعه مسئولیت داریم و در کمیسیون معاضدت، مشاوره رایگان و در موارد مورد نیاز، وکیل رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال، ۸۹ وکیل معاضدتی برای پرونده‌های حقوقی و با توجه به وضعیت کشور ۱۰۲۵ مورد وکیل تسخیری برای پرونده‌های کیفری داشتیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان در پایان، یادآوری کرد: ما از حیث وجهه بین‌المللی و ارزشمندی در جوامع بین‌المللی، عضو کانون وکلای دادگستری جهانی هستیم. عمده ارزش عضویت ما در این کانون این است که اگر این نهاد مستقل مدنی را داشته باشیم در مقابل هجمه‌های حقوق بشر، می‌تواتیم سپر مناسبی را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا