اخبار بین المللی

JESSUP؛ بزرگترین مسابقه موت کورت جهان

وکلاپرس- مسابقه جسپ (JESSUP) بزرگترین و قدیمی ترین مسابقه موت کورت (دادگاه تمرینی) جهان در زمینه حقوق بین الملل است.

به گزارش وکلاپرس مسابقه بین‌المللی دادگاه بین‌المللی فیلیپ سی جسپ (Philip C. Jessup) یک مسابقه حمایتی برای دانشجویان حقوق است که در آن تیم های دانشجویان حقوق از طریق ارائه مطالبات شفاهی و کتبی برای رسیدگی به مسائل حقوق بین الملل عمومی در چارچوب یک اختلاف حقوقی فرضی بین کشورها با یکدیگر رقابت می کنند.

مسابقه جسپ به نام فیلیپ سی. جسپ، نماینده ایالات متحده در دیوان بین المللی دادگستری، که توسط سازمان ملل برای یک دوره نه ساله در سال ۱۹۶۱ انتخاب شد، نامگذاری شده است

شیوه مسابقه جسپ (JESSUP)

در این مسابقه در قراردادی که توسط دانشمندان برجسته حقوق بین الملل نوشته شده است، مجموعه ای از حقایق توافق شده در مورد اختلافات است که برای داوری به دیوان بین المللی دادگستری (ICJ)، ارگان قضایی اولیه سازمان ملل متحد ارائه شده است.

پس از انتشار قرارداد، دانش‌آموزان شروع به تحقیق و آماده‌سازی استدلال برای هر دو طرف منازعه می‌کنند. هر تیم دو یادداشت کتبی و دو ارائه شفاهی ۴۵ دقیقه ای، یکی برای هر یک از طرفین دعوا (“متقاضی” و “پاسخ دهنده”) آماده می کنند. تیم‌ها به‌طور متناوب به‌عنوان متقاضی و پاسخ‌دهنده علیه تیم‌های رقیب در مقابل هیئتی از قضات بحث می‌کنند، و این روند را در دادگاه بین‌المللی دادگستری شبیه‌سازی می‌کنند..

شرکت گنندگان و داوران مسابقه

مسابقه جسپ توسط یک گروه نخبه از وکلای داوطلب قضاوت می شود. برای ارزیابی و امتیازدهی به اظهارات کتبی و شفاهی شرکت کنندگان در تمامی سطوح مسابقه (ملی و جهانی) به داوران نیاز است.

همچنین طبق شرایط اعلام شده دانش‌آموزانی که مدرک حقوق یا مدرک مرتبط با حقوق بین‌الملل را در مدرسه‌ای واجد شرایط دنبال می‌کنند، می‌توانند از طرف آن مدرسه به رقابت بپردازند.

White & Case Jessup 2023

مسابقات بین المللی White & Case Jessup 2023  در تاریخ ۹ تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ در هتل Hyatt Regency در واشنگتن دی سی در حال برگزاری است. این اولین دور بین المللی خواهد بود که در چهار سال گذشته به صورت حضوری برگزار می شود.

مسابقه جسپ ۲۰۲۳ به تفسیر یک معاهده صلح، حملات مرگبار در سرزمین های ادعایی اشغال شده، تحریم های اقتصادی یکجانبه و عواقب قانونی عدم دفع صحیح زباله های خطرناک مربوط می شود.

White & Case Jessup 2023
White & Case Jessup 2023

منبع: ilsa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا