اخبار مجلس شورای اسلامی

طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور در نوبت بررسی مجلس

وکلاپرس- با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور در ۳۰ شهریور ماه، تلاش نمایندگان برای تصویب طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور قوت گرفت.

به گزارش وکلاپرس هر ساله ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ سی ام شهریور ماه و ساعت ۲۴ یکم فروردین ماه تغییر می کند.

قانون تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۳۸۶ بر اساس طرح فرانسوی ها در قرن هجدهم توسط مجلس هشتم تصویب شد اما این قانون در کشور های اروپایی دوام نداشت و با توجه به ارزش کم اقتصادی قانون مذکور در سال ۲۰۱۹ منسوخ شد.

تعدادی از نمایندگان مجلس در ۲۵ آذر ماه سال گذشته طرحی را با عنوان “لغو تغییر ساعت رسمی کشور” به مجلس ارائه کردند که در صورت تصویب این طرح، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ منسوخ خواهد شد و هم اکنون این طرح در نوبت بررسی در صحن مجلس است.

مخالفت نماینده زنجان با طرح تغییر ساعت رسمی کشور

نماینده مردم زنجان در خصوص این طرح اظهار داشت: بنده خیلی موافق تغییر قانون تغییر ساعت رسمی کشور نیستم.  آنهایی که کار کارشناسی کردند نظرشان خلاف نظر ماست البته دو دیدگاه در این خصوص وجود دارد که:

  • یکی از آنها معتقدند تحقیق و بررسی کردیم و همه کشورهایی که این قانون را اجرا میکردند پشیمان شدند، به عنوان مثال به ساعت بیولوژیکی بدن و آسیب‌ هایی که در این حوزه می‌ زند خیلی بیشتر است و حتی خیلی‌ ها می‌ گویند در صرفه جویی هم تاثیری ندارد.
  • گروهی دیگر میگویند مباحث صرفه جویی و صرفه اقتصادی با اجرای این طرح وجود دارد و در بسیاری از کشورها متداول است.

وجود قانون تغییر ساعت، بهتر از نبودنش است

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: طبق بررسی‌ هایی که بنده انجام دادم به این نتیجه رسیدم که فعلا وجود قانون تغییر ساعت بهتر از نبودنش است بنابراین اگر رای گیری باشد بنده هم رای مخالف میدهم و نظر شخصی بنده این است که با این طرح مخالف هستم.

نماینده نجف آباد: تغییر ساعت تأثیر چندانی در مصرف انرژی ندارد

ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و از امضا کنندگان این طرح  اعلام کرد: مطالعات مراکز علمی معتبر بیانگر این است که تغییر ساعت نه‌ تنها تأثیر چندانی در مصرف انرژی ندارد بلکه در هر تغییر به‌ ویژه در روزهای ابتدایی میزان اختلالات رفتاری که در قالب تصادفات و درگیری‌ های فیزیکی خود را نشان می‌ دهد، بسیار بالا می‌ رود.

اجرایی شدن طرح در سال ۱۴۰۱

ابوترابی با بیان مغایرت گزارش مرکز پژوهش های نیرو در دو دوره اخیر دولت و بی تاثیر بودن تغییر ساعت ها در صرفه جویی اقتصادی اعلام کرد:  نهایت تلاش ما این است تا مراحل تصویب این طرح تا پیش از پایان سال طی شود و از فروردین سال آینده شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

‫۴ دیدگاه ها

  1. به نام خدا. جلو عقب بردن ساعت مطلقا هیچ خیری برای دنیا و عاقبت مردم و کشور نداشته و نخواهد داشت. کاری عبث و احمقانه و تقلیدی میمون وار از کشورهای اروپایی است که خودشان سال هاست آن را کنار گذاشته اند . اما در کشور ما این طرح ابلهانه همچنان ادامه دارد

  2. با سلام خواهشا خواهشا پیام ملت رو برسونین این طرح مسخره رو حذف کنن کل زندگیمون رو این طرح مسخره بهم زده هرسال دعا دعا میکنم ۳۰ شهریور برسه تا ساعت برگرده نفس بکشیم

  3. بنده ساکن زنجان هستم نماینده مجلس شهر ما کوچکترین اطلاعاتی از مشکلات شهر زنجان ندارد و اطمینان دارم از بابت مشکلاتی که تغییر ساعت برای ملت ایران ایجاد کرده خبر ندارد انوقت میفرماید تحقیق کردم اصلا مشکلات و آسیب های روحی و روانی که بخاطر تغییر ساعت بوجود میاید بی شمار است مشکلات تغییر ساعت در ماه مبارک رمضان بیشتر مشهود است کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان تغییر ساعت را متوقف میکنند ماملت مسلمانیم تغییر ساعت تقلید کورکورانه از کشورهای غربی میباشد آقای طاهری بجای اینکه با تغییر ساعت مخالفت کنی و علی رغم مخالفت عموم مردم نظر بدهی بفرما به مشکلات مردم برس
    خداوندتوفیق خدمتگذاری بهتر را به شما عطا نماید

    1. طرح تغییر ساعت در اکثر کشورهای توسعه یافته داره اجرا میشه فقط روسیه و چند کشور بلوک شرق اجرا نمیکنن. خوش به حال شما با داشتن چنین نماینده ای که کور کورانه از طرح تثبیت ساعت حمایت نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا