اخبارویژه

شیما قوشه :‌ به حکم صادر شده در پرونده ک.ا اعتراض خواهم کرد

وکلاپرس- پس از محکوم شدن ک.ا به اعدام در دادگاه بدوی، وکیل قربانیان و شکات پرونده اعلام کرد: به‌عنوان وکیل شکات نسبت به رأی صادره اعتراض خواهم کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از تسنیم شیما قوشه؛ وکیل قربانیان و شکات پرونده ک.ا با بیان اینکه ک.ا به‌حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است، اظهار کرد: حکم اعدام ک.ا روز شنبه ۱۸ تیر ماه به بنده ابلاغ شده است.

۹ نفر به‌صورت رسمی شکایت کرده بودند

وکیل شاکیان پرونده ک.ا افزود: در این پرونده، ۹ نفر به‌صورت رسمی شکایت کرده بودند و شاکی قانونی پرونده محسوب می‌شوند اما افراد و قربانیان دیگری هم بودند که با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده یا تجاوز از سوی ک.ا را به نماینده دانشگاه تهران اعلام کرده بودند.

قوشه با بیان اینکه متهم در جلسه پایانی دادگاه که برای استماع آخرین دفاعیاتش برگزار شده بود، دفاع خاصی ارائه نداد، گفت: البته وی مدعی بود که بدون رضایت با کسی رابطه نداشته است!

بیشتر بخوانید:

به‌عنوان وکیل شکات نسبت به این رأی اعتراض خواهم کرد

وی همچنین با بیان اینکه رأی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط قاضی عموزاد، رئیس دادگاه و قاضی افشاری، مستشار دادگاه صادر شده است، یادآور شد: به‌عنوان وکیل شکات نسبت به این رأی شکایت خواهم کرد؛ زیرا مجرم ملزم به جبران خسارت بود که این موضوع در رأی دادگاه مسکوت مانده است.

رضایت دادن شکات در این پرونده تأثیری در اجرای حکم ندارد

وی همچنین با اعلام اینکه جرم رخ‌داده از سوی ک.ا “جرم حدی” است، متذکر شد: رضایت دادن شکات در این پرونده، تأثیری در اجرای حکم اعدام ک.ا ندارد زیرا وی به‌عنوان اتهامی که دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده است، محکوم به اعدام شده است و رضایت شاکی خصوصی برای منتفی شدن حکم اعدام موضوعیت ندارد.

گفتنی است؛ ک.ا دو سال قبل در یک پویش اینترنتی برخی از قربانیان، به تجاوز جنسی متهم شد که پس از دستگیری توسط پلیس و اعتراف به جرم ارتکابی با حکم بدوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است؛ او متهم به تجاوز به ده‌ها زن جوان پس از نوشاندن نوشیدنی‌های آلوده به مواد بیهوش‌کننده است که شهریور ماه ۱۳۹۹ در پی افشاگری قربانیان پرتعداد خود در فضای مجازی بازداشت شد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا