گزارش صدا و سیما از ابطال بخشنامه آزادسازی مدرک با پول توسط دیوان عدالت اداری

وکلاپرس- دیوان عدالت اداری، آزادسازی مدرک با پول را خلاف قانون اعلام و بخشنامه فروش تعهد‌های پزشکان به جای خدمت به مردم را لغو کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس گزارش صدا و سیما پیش از این، مدرک پزشکی با پول آزاد می‌شد و پزشکان می‌توانستند با مدرک آزاد شده در خارج کشور طبابت کنند.

اما از سوم مرداد بخشنامه خرید تعهدات فارغ التحصیلان علوم پزشکی در کشور پزشکی لغو شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت­ گفته ما چیزی به عنوان فروش تعهدات نداریم و کسانی که به هر دلیلی از تحصیل رایگان استفاده کرده‌اند باید تعهدات خود را انجام دهند.­­ در تعهد، اجباری وجود ندارد؛ خود دانشجو می‌تواند در هر جایی که مایل هستند پنج سال خدمت ارائه بدهند و اگر برای خروج از کشور به ما مراجعه کنند باید تعهدات خود را انجام داده باشند.

ممنوعیت فروش تعهدات پزشکی شامل دانشجویان پردیس و آزاد هم می‌شود

طبق اعلام دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت،  ممنوعیت فروش تعهدات پزشکی شامل دانشجویان پردیس و آزاد هم می‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت گفته است: افرادی که سهمیه مناطق ۲ و ۳ در کنکور سراسری بودند باید دو برابر مدت تحصیل در کشور خدمت کنند.

دولت برای تربیت هر دانشجوی پزشکی بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه می کند

وی با بیان اینکه دولت برای تربیت هر دانشجوی پزشکی بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه می کند، گفت: اگر کسی در کشور به صورت رایگان تحصیل می‌کند باید تعهدات خود را انجام دهد و برای دانشجویان پردیس و آزاد هم که هزینه پرداخت می کنند، چون هزینه واقعی و تمام شده خود را نمی‌دهند باید تعهد خود را بگذرانند البته این تعهد برای آن دانشجویان کمتر است.

در پایان دکتر ثابت به لزوم اجرای مصوبه اخیر تاکید کرد و گفت: اجرای این بخشنامه سبب می‌شود فشار بر دستگاه بهداشتی – درمانی کشور کاهش یابد و تا حدی موضوع کمبود‌ها و توزیع پزشک در کشور را جبران می‌کند.

ببینید:
خروج از نسخه موبایل