گفت و گوویژه

نگاهی به وضعیت پرونده وکیل سعید شیخ در دادگاه انقلاب

وکلاپرس- وکیل حسن زرگریان به آخرین وضعیت پرونده وکیل سعید شبخ پرداخت و گفت: جلسه اول دادگاه برگزار شده است. امیدواریم اگر جلسه اول منتج به صدور رأی نشود، جلسه دیگر برگزار شود و منتظر روند رسیدگی دادگاه هستیم.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سعید شیخ که ۲۰ مهرماه امسال در پی تجمع وکلای دادگستری در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز بازداشت شده بود، ۱۹ آذرماه یا قید وثیقه آزاد شد.

۶ اتهام به سعید شیخ وارد شد

وکیل مدافع سعید شیخ گفت: موکلم ۲۰ مهرماه بعد از تجمع وکلا مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری بازداشت شد. پرونده وی در شعبه ۳ بازپرسی اوین تشکیل شد. ۶ اتهام به سعید شیخ وارد شد؛ بخشی از اتهامات درخصوص حضور در تجمع بود و برخی نیز هیچ ارتباطی به این مسئله نداشت.

بیشتر بخوانید:

پرونده با دو اتهام تجمع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به دادگاه ارجاع شد

زرگریان افزود: پرونده بعد از تکمیل تحقیقات، با قرار جلب دادرسی و کیفرخواست درخصوص دو اتهام تجمع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

او گفت: متاسفانه از ابتدا تا زمان ثبت پرونده در دادگاه وضعیت موکلم در حالت قرار بازداشت موقت بود.

اقدامات مدیران سبب شد جلسه رسیدگی سریع تر برگزار شود

این وکیل دادگستری در پاسخ به میزان حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: خوشبخانه اقدامات مدیران سبب شد جلسه رسیدگی سریع تر برگزار شود و درنهایت در اولین جلسه بعد از از تفهیم اتهام، قرار بازداشت به قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تبدیل شد.

او افزود: تاخیر پیش آمده از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز به دلیل همزمانی این اتفاقات با جابجایی هیات مدیره و تعیین ریاست کانون بود.

وی افزود: امیدواریم اگر جلسه اول منتج به صدور رأی نشود، جلسه دیگر برگزار شود و منتظر روند رسیدگی دادگاه هستیم. وکلای سعید شیخ در این مرحله وکیل محمدی (به نمایندگی از کانون وکلای مرکز) و بهزادی راد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا