اخبار قوه قضاییه

رییس کل دادگستری خراسان شمالی: با جدیت تمرکز فعالیت وکلا در خارج از محل پروانه‌شان را پیگیری می‌کنیم

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رسیدگی جدی دستگاه قضائی و مراجع نظارتی بر وکلایی که در حوزه ای غیر از محل خدمت خود فعالیت می کنند خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده در حاشیه بازدید از حوزه قضایی شهرهای گرمه، جاجرم و شوقان اظهار کرد: عمل به تکالیف و تعهدات قانونی از سوی وکلا را به ویژه در حوزه‌هایی که با حقوق شهروندی و بایسته‌های عدالت قضائی مرتبط است، یک رسالت خطیر و وظیفه مهم اجتماعی است.

دستگاه قضایی به منظور ساماندهی این وضعیت ورود خواهند داشت

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از عملکرد وکلایی که دارای پروانه وکالت جهت انجام فعالیت در شهرستان‌های دورافتاده هستند، ولی عملاً در حوزه‌های قضائی پیش بینی و تعیین شده مستقر نبوده و فاقد دفاتر فعال هستند، انتقاد کرد و گفت: دستگاه قضائی و مراجع نظارتی ذی ربط به منظور ساماندهی این وضعیت ورود خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد: معنا ندارد وکیلی که از سهمیه یک شهرستان دورافتاده و محروم برای اخذ مجوز وکالت استفاده کرده و در حقیقت پروانه وکالتش مربوط به آن شهرستان و برای خدمت به مردم آن جا در نظر گرفته شده، عملاً در جای دیگری که برای او راحت تر است، کار کند.

فعالیت وکلا خارج از محل اشتغال  باعث تضییع حقوق دیگران می‌شود

براتی زاده تصریح کرد: یقیناً این موضوع به هیچ وجه قابل توجیه نیست و عملاً باعث تضییع حقوق دیگران می‌شود و ما نیز در دستگاه قضائی با جدیت در این حوزه ورود پیدا می‌کنیم.

جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اشاعه فرهنگ صلح و سازش نیاز دارد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه “شوراهای حل اختلاف استان طی دوره جدید در قیاس با قبل عملکرد مناسب‌تری داشتند” ادامه داد: از شوراهای حل اختلاف جاجرم با ۶۴ درصد و شوقان با ۶۰ درصد سازش، به عنوان بهترین‌های استان خراسان شمالی در زمینه حصول سازش در ۱۰ ماهه سال جاری می‌توان نام برد.

بیشتر بخوانید:

وی در انتها افزود: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اشاعه فرهنگ صلح و سازش نیاز دارد و این امر را یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضائی تعیین کرده ایم چرا که باور داریم رفع اختلافات و اصلاح ذات البین علاوه بر آثار و برکات مادی و دنیوی، در مناسبات اجتماعی اثر دارد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا